Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi rikkoi vahingossa ikkunan

Vierailija
17.07.2014 |

ja naapuri koittaa saada minua korvaamaan! Kellä ei muka ole nykyaikana kotivakuutusta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kotivakuutuksen vastuuvakuutus korvaa

Vierailija
2/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun se on korvattava! Kai sinulla on kunnon kotivakuutus joka korvaa tuollaiset lapsen tekemät mokat???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai sinä maksat! Joko oma vakuutus korvaa tai sitten omasta pussista!

Vierailija
4/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit-arvonta ratkasee

Vierailija
5/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:36"]

Sinun se on korvattava! Kai sinulla on kunnon kotivakuutus joka korvaa tuollaiset lapsen tekemät mokat???

[/quote]

Itseasiassa lapsi on korvausvastuussa. Toki summat on aika hupsuja, jos odotellaan toistakymmentä vuotta että kersa on täysi-ikäinen ja pystyy itse sen ikkunan maksamaan...

Vierailija
6/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi naapurin pitäisi tehdä/maksaa yhtään mitään kun vastuu on ainoastaan sinulla ja vain sinulla.

Sinä maksat koska lapsesi rikkoi ja ihan sama oliko vahinko vai ei! Monilla on kotivakuutuksessa omavastuu eli ei korvaa kaikkea joten sinun on nyt käytettävä omaa vakuutustasi mikä sinulla tietysti on huippuluokkaa eli ei pitäisi olla ongelmiaa!

Vierailija
7/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rakennuksen vakuutuksessa on varmaankin sen verran iso omavastuu, ettei kannata.

Yleensä vastuuvakutuuksissa omavastuu on pienempi, satasen luokkaa.

Vierailija
8/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla huono provo. Sinun kotivakuutuksesi korvaa sinun lapsesi aiheuttaman vahingon. Sillä nyt ei ole merkitystä tekikö sen tahallaan vai vahingossa. Mistä muuten tiedät että naapurillasi ei ole kotivakuutusta, kysyitkö? On minullakin kotivakuutus mutta en todellakaan aio käyttää sitä naapurien mokailuihin, omiini vain.

Vierailija
9/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä tapahtui Porvoossa. Toisaalta, kyllähän tuollaisia ap:n kaltaisia pässinpäitä löytyy oikeastikin...

Vierailija
10/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka minun pitäisi korvata, naapurin lapsi pyysi meidän lapsemme leikkiin jossa ikkuna sitten VAHINGOSSA hajosi. Koko sattumaa ei olisi käynyt ilman heidän lapsensa leikkejään. Lisäksi he itse aina leuyhkivat kuinka paljon rikkaampia meitä ovat niin käyttäisivät nyt sitä rahaansa.

Vierailija
11/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkitystä, sinun lapsesi rikkoi ikkunan, sinä tai lapsesi korvaasen. piste.

Vierailija
12/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:49"]

Sillä ei ole mitään merkitystä, sinun lapsesi rikkoi ikkunan, sinä tai lapsesi korvaasen. piste.

[/quote]

Mitäs jos en korvaa? Eivät voi pakottaa minua :)

Vierailija
13/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:46"]Miksi muka minun pitäisi korvata, naapurin lapsi pyysi meidän lapsemme leikkiin jossa ikkuna sitten VAHINGOSSA hajosi. Koko sattumaa ei olisi käynyt ilman heidän lapsensa leikkejään. Lisäksi he itse aina leuyhkivat kuinka paljon rikkaampia meitä ovat niin käyttäisivät nyt sitä rahaansa.

[/quote]

Ei rikkaaksi tulla rahoja levittelemällä ja toisten mokia maksamalla.

Vierailija
14/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos naapurin kakara olisi rikkonut teidän ikkunanne?

Vierailija
15/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:53"]

[/quote]

[/quote]

Mutta lapsesi jää velkaa naapurillesi. Sitäkö haluat? Korkoa korolle, niin summa on aikuisena jo hieman kovempi.

Vierailija
17/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Voivat viedä asian oikeuteen, ja siellä on semmoinen setä/täti, joka kyllä pakottaa sinut korvaamaan. Tosin summa on silloin jo aika iso, kun tulee oikeudenkäyntikulut siihen ikkunan hinnan päälle.

Vierailija
18/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

Mutta lapsesi jää velkaa naapurillesi. Sitäkö haluat? Korkoa korolle, niin summa on aikuisena jo hieman kovempi.

[/quote]

Juu ei taida Suomessa ihan noin toimia :D ei tämä mikään amerikka ole!

Vierailija
19/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin korvaisin ikkunan nyt ilman suurempia kuluja, varmasti ap:lla on kotivakuutus..kuin odottelen oikeudenkäyntiä ja maksan moninkertaiset summat...mutta provohan tämäkin taas on

Vierailija
20/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:03"]

[/quote]

[/quote]

Voivat viedä asian oikeuteen, ja siellä on semmoinen setä/täti, joka kyllä pakottaa sinut korvaamaan. Tosin summa on silloin jo aika iso, kun tulee oikeudenkäyntikulut siihen ikkunan hinnan päälle.

[/quote]

Aivan näin ja summa on sitten todella iso, tulet häviämään takuuvarmasti ja maksat naapurisikin oikeusmaksut. Turha rueta riitelemään tuollaisesta asiasta, mikä on ihan päivänselvä: sinulla on vastuu lapsestasi, riippumatta yhtään siitä, kuka on leikkiä ehdottanut. Teillä on kai oma vakuutus, josta maksat sitten vain omavastuuosuuden?