oletko elvyttänyt
Kommentit (35)
Useita. Kuuluu työhön. Siviilissä en ole joutunut onneksi.
Useita. Kuuluu työhön. Siviilissä en ole joutunut onneksi.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:02"]Useita. Kuuluu työhön.
[/quote] no kuinka kävi?
Olen pari kertaa. Ensimmäiseltä hajosi rintakehästä luut kuin pärekoriin olisi astunut. Hän kuoli. Toinen pääsi samantien teholle ja sai henkensä takaisin. Näitä ei ole usein, koska työskentelen alueella, jossa ihmisllä on vielä toivoa pysyä hengissä. - Sydänkotauksia olen nähnyt useamman ja hoitanut käsistäni eteenpäin hengissä.
sh
En, mutta näin tänään kun ihmistä yritettiin elvyttää. Jäi luisuvan auton alle ja kuoli. Elvytys ei onnistunut, koska verta oli niin paljon keuhkoissa/suussa(?).
Olen. Sekä töissä että siviilissä. Eloon on jäänyt moni, menehtynyt myös.
Olen satoja kertoja. Olen anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri. Kuuluu työhön ja on rutiinihomma.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:10"]Olen pari kertaa. Ensimmäiseltä hajosi rintakehästä luut kuin pärekoriin olisi astunut. Hän kuoli. Toinen pääsi samantien teholle ja sai henkensä takaisin. Näitä ei ole usein, koska työskentelen alueella, jossa ihmisllä on vielä toivoa pysyä hengissä. - Sydänkotauksia olen nähnyt useamman ja hoitanut käsistäni eteenpäin hengissä.
sh
[/quote] Hieno juttu.Aika palkitsevaa. Loppuviimeksi kaikki on Jumalan kädessä
9, millä lääkitset ihmisen, joka on tavattu kammiovärinästä? (Joo, saa googlettaa)
Juu,kyllä, ensiavussa kun töissä olen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:12"]Olen satoja kertoja. Olen anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri. Kuuluu työhön ja on rutiinihomma.
[/quote]wau! Töissä siis elvytät, et ole osunut kolaripaikalle?
En. Toivottavasti en myös joudu sellaiseen tilanteeseen, koska en tietäisi miten toimia.
En ole, enkä ole edes nähnyt kenenkään olevan siinä tilassa, että elvytystä tarvitsee. Tämä ihan tasapainon vuoksi, ettei tule mielikuvaa, että kaikki elvyttelee täällä ihmisiä mennen tullen.:)
Toivon, että en joudu sellaiseen tilanteeseen sillä en osaa. Aina on ollut ensiapukurssin käyminen mielessä, mutta vielä en ole sinne päässyt.
Mikä aiheutti verenpaineen alenemisen, pysähdyksen? Oliko lääkitys vai verenvuoto?
16,
nämä kaksi tapausta jotka muistan:
- sydänkohtaus ja hengityspysähdys, johon eivät auttaneet lopulta laupiaat silmätkään. MIes vain kuoli, koska sydän kuoli. Rankka juttu siksi, että mies oli työtoverini isä.
- Lääkeyliannostus, jonka syynä oli päästään sekaisin ollut opiskelija. Ehdimme elvyttää potilasta niin kauan, että sai vastalääkettä. Opiskelijan koulutus keskeytettiin, mutten tiedä saiko hän sanktion poliisin toimista.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:29"]16,
nämä kaksi tapausta jotka muistan:
- sydänkohtaus ja hengityspysähdys, johon eivät auttaneet lopulta laupiaat silmätkään. MIes vain kuoli, koska sydän kuoli. Rankka juttu siksi, että mies oli työtoverini isä.
- Lääkeyliannostus, jonka syynä oli päästään sekaisin ollut opiskelija. Ehdimme elvyttää potilasta niin kauan, että sai vastalääkettä. Opiskelijan koulutus keskeytettiin, mutten tiedä saiko hän sanktion poliisin toimista.
[/quote] Voi että, vakavia juttuja ovat. Onneksi kuitenkin sait olla auttamassa viime metreillä.
Etenkin nuorten kuolemat ovat kamalia. Reagoiko opiskelija ottamalla yliannostuksen
opiskelun keskeytyksen vuoksi? Kaikkea hyvää työhösi sekä Jumalan siunausta t ap ja hoitaja
Useita. Kuuluu työhön.