Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oletko elvyttänyt

Vierailija
17.07.2014 |

Jotakuta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita. Kuuluu työhön.

Vierailija
2/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita. Kuuluu työhön. Siviilissä en ole joutunut onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita. Kuuluu työhön. Siviilissä en ole joutunut onneksi.

Vierailija
4/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annea pari kertaa.

Vierailija
5/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:02"]Useita. Kuuluu työhön.

[/quote] no kuinka kävi?

Vierailija
6/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kuuluu myös työhöni.

Vierailija
7/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa. Ensimmäiseltä hajosi rintakehästä luut kuin pärekoriin olisi astunut. Hän kuoli. Toinen pääsi samantien teholle ja sai henkensä takaisin. Näitä ei ole usein, koska työskentelen alueella, jossa ihmisllä on vielä toivoa pysyä hengissä. - Sydänkotauksia olen nähnyt useamman ja hoitanut käsistäni eteenpäin hengissä.

sh

Vierailija
8/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta näin tänään kun ihmistä yritettiin elvyttää. Jäi luisuvan auton alle ja kuoli. Elvytys ei onnistunut, koska verta oli niin paljon keuhkoissa/suussa(?). 

Vierailija
9/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Sekä töissä että siviilissä. Eloon on jäänyt moni, menehtynyt myös.

Vierailija
10/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satoja kertoja. Olen anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri. Kuuluu työhön ja on rutiinihomma.

Vierailija
11/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:10"]Olen pari kertaa. Ensimmäiseltä hajosi rintakehästä luut kuin pärekoriin olisi astunut. Hän kuoli. Toinen pääsi samantien teholle ja sai henkensä takaisin. Näitä ei ole usein, koska työskentelen alueella, jossa ihmisllä on vielä toivoa pysyä hengissä. - Sydänkotauksia olen nähnyt useamman ja hoitanut käsistäni eteenpäin hengissä.

sh

[/quote] Hieno juttu.Aika palkitsevaa. Loppuviimeksi kaikki on Jumalan kädessä

Vierailija
12/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, millä lääkitset ihmisen, joka on tavattu kammiovärinästä? (Joo, saa googlettaa)

Vierailija
13/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,kyllä, ensiavussa kun töissä olen.

Vierailija
14/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:12"]Olen satoja kertoja. Olen anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri. Kuuluu työhön ja on rutiinihomma.

[/quote]wau! Töissä siis elvytät, et ole osunut kolaripaikalle?

Vierailija
15/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toivottavasti en myös joudu sellaiseen tilanteeseen, koska en tietäisi miten toimia.

Vierailija
16/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä ole edes nähnyt kenenkään olevan siinä tilassa, että elvytystä tarvitsee. Tämä ihan tasapainon vuoksi, ettei tule mielikuvaa, että kaikki elvyttelee täällä ihmisiä mennen tullen.:)

Toivon, että en joudu sellaiseen tilanteeseen sillä en osaa. Aina on ollut ensiapukurssin käyminen mielessä, mutta vielä en ole sinne päässyt.

Vierailija
17/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aiheutti verenpaineen alenemisen, pysähdyksen? Oliko lääkitys vai verenvuoto?

Vierailija
18/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16,

nämä kaksi tapausta jotka muistan:

- sydänkohtaus ja hengityspysähdys, johon eivät auttaneet lopulta laupiaat silmätkään. MIes vain kuoli, koska sydän kuoli. Rankka juttu siksi, että mies oli työtoverini isä.

- Lääkeyliannostus, jonka syynä oli päästään sekaisin ollut opiskelija. Ehdimme elvyttää potilasta niin kauan, että sai vastalääkettä. Opiskelijan koulutus keskeytettiin, mutten tiedä saiko hän sanktion poliisin toimista.

Vierailija
19/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimesta, korj.

Vierailija
20/35 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:29"]16,

nämä kaksi tapausta jotka muistan:

- sydänkohtaus ja hengityspysähdys, johon eivät auttaneet lopulta laupiaat silmätkään. MIes vain kuoli, koska sydän kuoli. Rankka juttu siksi, että mies oli työtoverini isä.

- Lääkeyliannostus, jonka syynä oli päästään sekaisin ollut opiskelija. Ehdimme elvyttää potilasta niin kauan, että sai vastalääkettä. Opiskelijan koulutus keskeytettiin, mutten tiedä saiko hän sanktion poliisin toimista.

[/quote] Voi että, vakavia juttuja ovat. Onneksi kuitenkin sait olla auttamassa viime metreillä.

Etenkin nuorten kuolemat ovat kamalia. Reagoiko opiskelija ottamalla yliannostuksen

opiskelun keskeytyksen vuoksi? Kaikkea hyvää työhösi sekä Jumalan siunausta t ap ja hoitaja