Miksi tällä palstalla inhotaan minua?
Saan todella ilkeitä ja julmia kommentteja, jos vaikka pyydän apua tai kerron väkivallan kohteena olosta. Minua syyllistetään narsistiksi tai hulluksi, jos minulla on ollut esim. väkivaltaisen ihmisen kanssa parisuhde. Miksi minua inhotaan? Voisiko joku kertoa syyn asenteen taustalta?
Kommentit (37)
Tämähän on sellainen palsta , että mitä vaan kirjoitti niin v.!
Kyllä olen huomannut saman.
Vierailija kirjoitti:
Sinua inhotaan kaikkialla.
Miksi? Mieluusti muuttuisin kivemmaksi tai paremmaksi, kunhan tietäisin, mikä minussa ärsyttää.
T. Ketjun ap
Vierailija kirjoitti:
Koska olet inhottava.
Mikä tekee minusta inhottavan? Ihan oikeasti haluaisin olla kiva ja pidetty. Pyydän anteeksi, jos olen inhottava.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Mieluusti muuttuisin kivemmaksi tai paremmaksi, kunhan tietäisin, mikä minussa ärsyttää.
T. Ketjun ap
Mitä apua olet pyytänyt? Asiaan.
Se ärsyttää kun sulle kerrotaan päivästä toiseen mikä ärsyttää ja päivästä toiseen hoet että muuttuisit kivaksi jos vain suinkin tietäisit mikä sussa ärsyttää. Viiden vuoden jälkeen tms. se alkaa jo vähitellen pänniä.
Kyllä täällä saa kaikki huutia, et vain sinä, joten voit huokaista helpotuksesta. Luultavasti et osaa esittää asiaasi tarpeeksi järkevästi kerätäksesi ihmisten sympatiat osaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ketjun ap
Mitä apua olet pyytänyt? Asiaan.
Parisuhdepulmiin, puolison löytämiseen, sen selvittämiseen, miten muuttuisin paremmaksi kumppaniehdokkaana jne. Lisäksi traumoista selviämiseen.
T. Ap
Tuntuu siltä, että haet tilannetta, jossa joudut vihan kohteeksi. Sitten kyselet, mikä sinussa on vikana. En tiedä muita keskusteluitasi, mutta siitä voi olla kyse.
Ei sinussa välttämättä ole vikaa. Vaihda toisenlaisiin aiheisiin ja lakkaa näkemästä väkivaltaisia ihmisiä, jos olet sellaisia joskus tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää kun sulle kerrotaan päivästä toiseen mikä ärsyttää ja päivästä toiseen hoet että muuttuisit kivaksi jos vain suinkin tietäisit mikä sussa ärsyttää. Viiden vuoden jälkeen tms. se alkaa jo vähitellen pänniä.
Ööh, eli itsetunto pitäisi saada kuntoon? Saman vastauksen olen saanut livenäkin läheisiltäni. Mulla on suorastaan sairaalloisen huono itsetunto.
T. Ap
Olet uliseva kynnysmatto, se ärsyttää. Sinähän olet se lattialla nukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että haet tilannetta, jossa joudut vihan kohteeksi. Sitten kyselet, mikä sinussa on vikana. En tiedä muita keskusteluitasi, mutta siitä voi olla kyse.
Ei sinussa välttämättä ole vikaa. Vaihda toisenlaisiin aiheisiin ja lakkaa näkemästä väkivaltaisia ihmisiä, jos olet sellaisia joskus tavannut.
Tämä voi olla totta. Olen jostain muinaisuudesta tottunut siihen, että on pakko olla paha olla. Eli sitten haen sitä pettymystä ja surua elämääni vaikka väkisin ja siksi ihastun erittäin harvoin elämässäni ja vain sellaisiin, joilta saan takuuvarmasti pakit.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella väität noin. En myönnä enkä kiellä.
Olet ilmeisen suurtarpeinen ihminen, sellainen on monelle raskasta. Osaatko ajatella muita ihmisiä, asioita kuin itseäsi/omiasi?
Tällä palstalla tunnutaan haukkuvan kaikkia. Saat vihat päällesi siitä, että söit banaanin kun jonkun mielestä päärynä on parempaa.
Täällä inhotaan kaikkia tasapuolisesti. Voit olla ihan rauhassa.
Ihmisiä ahdistaa kuulla kuvaamasi kaltaisista surullisista asioista. Se vihareaktio ei ole sinua kohtaan vaan raivoa siitä, että joku sysää ongelmansa muiden niskoille ja tekee muille ihmisille sillä pahan olon. Tämä on tavallaan empatian kääntöpuoli: ollaan empaattisia, joten toisen ihmisen surullinen tilanne aiheuttaa liian kestämätöntä epämukavaa oloa muissakin. Vähän kuin heittelisit roskia ihmisten niskaan. Ne suuttuisivat siitäkin. Toinen puoli asiaa on, että jotkut suuttuvat siitä, että joku kehtaa pyytää apua asioihin, joihin he itsekään eivät ole saaneet tukea tai apua. On raivostuttavaa, että itse ei ole saanut paapomista ja joku luulee sitten olevansa oikeutettu vaatimaa nsitä muilta. Saat paljon tykkäämistä, jos esität jonkun ihan toisella psykologisella energialla kirjoitetun jutun. Et pyydäkään apua ja myötätuntoa itsellesi (ja ole sillä tavalla ruikuttaja ihmisten mielestä) vaan haukut vaikkapa jotain julkkista tai esität jonkun vahvan mielipiteen puoluepolitiikasta. Älä ikinä ns. ruikuta, näinhän se menee. Mutta ei se reilua ole. Ja voit ujuttaa tämän ns. ruikutuksen mukaan vaivihkaa keskuteluun sen sijaan että tekisit niin jo alkoituksessa. Silloin se otetaan paremmin vastaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, miten huonoitsetuntoinen ulisija voisi muuttua rakastamisen ja välittämisen arvoiseksi ihmiseksi?
T. Ap
Ei tuntematonta voi inhota. Mahdollisesti kerrot asiasta siten, että olet itse mennyt mukaan tilanteeseen tai suhteeseen. Oletko tietoisesti suostunut asioihin suhteessa ja kerrotko niistä "olen ollut väkivaltaisen ihmisen kanssa 5 vuotta. Tällä viikolla hän".
Miksi olet ollut väkivaltaisen kanssa?