Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tällä palstalla inhotaan minua?

Vierailija
13.07.2021 |

Saan todella ilkeitä ja julmia kommentteja, jos vaikka pyydän apua tai kerron väkivallan kohteena olosta. Minua syyllistetään narsistiksi tai hulluksi, jos minulla on ollut esim. väkivaltaisen ihmisen kanssa parisuhde. Miksi minua inhotaan? Voisiko joku kertoa syyn asenteen taustalta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää kun sulle kerrotaan päivästä toiseen mikä ärsyttää ja päivästä toiseen hoet että muuttuisit kivaksi jos vain suinkin tietäisit mikä sussa ärsyttää. Viiden vuoden jälkeen tms. se alkaa jo vähitellen pänniä.

Ööh, eli itsetunto pitäisi saada kuntoon? Saman vastauksen olen saanut livenäkin läheisiltäni. Mulla on suorastaan sairaalloisen huono itsetunto.

T. Ap

Kyllä, sulla todella on ihan sairalloisen huono itsetunto. Sen asian hoitaminen korjaa KAIKKI sun muut ongelmat. Mut ei käy. Vuodesta toiseen taistelet jääräpäisesti näiden samojen asioiden ja ratkaisuyritysten kanssa jotka ei tule johtamaan yhtään mihinkään, koska korjaat koko ajan väärää ongemaa.

Vierailija
22/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on trolleja jotka ei ollenkaan tiedosta miten kamalia ihmisiä he ovat. Syyllistävät vaan kaikkia muita.

Yök!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun läheisetkin kertoo sulle samaa asiaa että itsetunto on tässä nyt se ongelma, samoin kuin ihmiset tällä palstalla, mutta sinä vain päivittelet päivästä toiseen että kumpa tietäisin mistä kiikastaa. Jos kuulostan veemäiseltä niin se johtuu siitä että tätä on jatkunut jo monta vuotta ja kaikki keinot on kokeiltu.

Vierailija
24/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia aloitus😀 Sopii hyvin palstalle.

Itse kysymykseen - sitä vihaa mitä pelkää tai kadehtii.

Vierailija
25/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on sama kuin jos autosta olis puhkottu kaikki renkaat ja omistaja yrittäisi saada sitä liikkeelle miettimällä että entä jos värin vaihtaminen auttaisi? Kenties taustapeilit on vääränlaiset? Isompi moottori?

Vierailija
26/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ahdistaa kuulla kuvaamasi kaltaisista surullisista asioista. Se vihareaktio ei ole sinua kohtaan vaan raivoa siitä, että joku sysää ongelmansa muiden niskoille ja tekee muille ihmisille sillä pahan olon. Tämä on tavallaan empatian kääntöpuoli: ollaan empaattisia, joten toisen ihmisen surullinen tilanne aiheuttaa liian kestämätöntä epämukavaa oloa muissakin. Vähän kuin heittelisit roskia ihmisten niskaan. Ne suuttuisivat siitäkin. Toinen puoli asiaa on, että jotkut suuttuvat siitä, että joku kehtaa pyytää apua asioihin, joihin he itsekään eivät ole saaneet tukea tai apua. On raivostuttavaa, että itse ei ole saanut paapomista ja joku luulee sitten olevansa oikeutettu vaatimaa nsitä muilta. Saat paljon tykkäämistä, jos esität jonkun ihan toisella psykologisella energialla kirjoitetun jutun. Et pyydäkään apua ja myötätuntoa itsellesi (ja ole sillä tavalla ruikuttaja ihmisten mielestä) vaan haukut vaikkapa jotain julkkista tai esität jonkun vahvan mielipiteen puoluepolitiikasta. Älä ikinä ns. ruikuta, näinhän se menee. Mutta ei se reilua ole. Ja voit ujuttaa tämän ns. ruikutuksen mukaan vaivihkaa keskuteluun sen sijaan että tekisit niin jo alkoituksessa. Silloin se otetaan paremmin vastaan. Tsemppiä!

Tässä on erittäin hyviä oivalluksia runsaasti. Läheiseni on epäillyt mua joskus Aspergerin syndroomaiseksi, mistä seuraa se, että olen melko huono trollaamaan kehittelemällä aiheita, jossa jostain puhuttaisiin vaikkapa julkkiksen kautta, kun kuitenkin itse angstaan aiheesta x.

T. Ap

Vierailija
27/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mennäänkö vai jäitkö jorisee tänne rakkaani

Vierailija
28/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia olisi parempi paikka. Minkähänlaisia toimivia vinkkejä vieraat ihmiset voisivat antaa sadassakaan vuodessa, olet sen varmaan itsekin huomannut lukuisten kyselykierrosten perusteella.

Vierailija
29/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua inhotaan kaikkialla.

Miksi? Mieluusti muuttuisin kivemmaksi tai paremmaksi, kunhan tietäisin, mikä minussa ärsyttää.

T. Ketjun ap

Nuo, jotka Sinulle vastaavat noin ilkeästi, ovat luonnevikaisia. Olet heitä paljon parempi. Viileitä kesäöitä Sinulle!

Vierailija
30/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ap on joku epäillyt aspergerin syndroomaa niin sitä suuremmalla syyllä pitäisi selvittää mikä on ongelma. Tuohan on itse asiassa hyvä syy jolla voisit päästä eteenpäin. Kerrot työterveydenhuollossa tai mitä kautta nyt yritätkin että sinulla on vaikeuksia töissä ja ihmissuhteissa ja epäilet aspergerin syndroomaa. Pyydä päästä testiin jossa testataan muitakin vaihtoehtoja, esim persoonallisuuden piirteitä. Valtio kiinnostuu aina kun joku valittelee työkykyään.

Vierailija
31/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan kaikkia, vaikka ei ole mitään aihetta haukkua. Missään en ole lukenut näin paljon haukkumisia kuin näillä Vauva-palstoilla, mutta sitä ei pidä ottaa itseensä.

Vierailija
32/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ahdistaa kuulla kuvaamasi kaltaisista surullisista asioista. Se vihareaktio ei ole sinua kohtaan vaan raivoa siitä, että joku sysää ongelmansa muiden niskoille ja tekee muille ihmisille sillä pahan olon. Tämä on tavallaan empatian kääntöpuoli: ollaan empaattisia, joten toisen ihmisen surullinen tilanne aiheuttaa liian kestämätöntä epämukavaa oloa muissakin. Vähän kuin heittelisit roskia ihmisten niskaan. Ne suuttuisivat siitäkin. Toinen puoli asiaa on, että jotkut suuttuvat siitä, että joku kehtaa pyytää apua asioihin, joihin he itsekään eivät ole saaneet tukea tai apua. On raivostuttavaa, että itse ei ole saanut paapomista ja joku luulee sitten olevansa oikeutettu vaatimaa nsitä muilta. Saat paljon tykkäämistä, jos esität jonkun ihan toisella psykologisella energialla kirjoitetun jutun. Et pyydäkään apua ja myötätuntoa itsellesi (ja ole sillä tavalla ruikuttaja ihmisten mielestä) vaan haukut vaikkapa jotain julkkista tai esität jonkun vahvan mielipiteen puoluepolitiikasta. Älä ikinä ns. ruikuta, näinhän se menee. Mutta ei se reilua ole. Ja voit ujuttaa tämän ns. ruikutuksen mukaan vaivihkaa keskuteluun sen sijaan että tekisit niin jo alkoituksessa. Silloin se otetaan paremmin vastaan. Tsemppiä!

Tässä on erittäin hyviä oivalluksia runsaasti. Läheiseni on epäillyt mua joskus Aspergerin syndroomaiseksi, mistä seuraa se, että olen melko huono trollaamaan kehittelemällä aiheita, jossa jostain puhuttaisiin vaikkapa julkkiksen kautta, kun kuitenkin itse angstaan aiheesta x.

T. Ap

Hups, tuli hassu lause. Siis mabdollisista Asperger-tyyppisistä piirteistä seuraa se, että ulisen aika avoimesti sen sijaan, että kynäilisin jonkun tyylikkään aloituksen.

T. Ap

Vierailija
33/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ap on joku epäillyt aspergerin syndroomaa niin sitä suuremmalla syyllä pitäisi selvittää mikä on ongelma. Tuohan on itse asiassa hyvä syy jolla voisit päästä eteenpäin. Kerrot työterveydenhuollossa tai mitä kautta nyt yritätkin että sinulla on vaikeuksia töissä ja ihmissuhteissa ja epäilet aspergerin syndroomaa. Pyydä päästä testiin jossa testataan muitakin vaihtoehtoja, esim persoonallisuuden piirteitä. Valtio kiinnostuu aina kun joku valittelee työkykyään.

Jos sellainen diagnoosi tulisi, niin saisin kyllä jättää hyvästit töille varmastikin tai muuttaa ulkomaille ja aloittaa uuden elämän. Ei ole työ- tai opiskelukyvyssäni ongelmaa, mutta olen ihmissuhteissa todella onnettoman kömpelö.

T. Ap

Vierailija
34/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa. Olen yrittänyt olla ystävällinen, auttava ja ihmettelen myös ilkeiden kommentteja niitä kohtaan jotka ovat joutuneet hankalaan tilanteeseen.

Vierailija
35/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sellainen diagnoosi tulisi, niin saisin kyllä jättää hyvästit töille varmastikin tai muuttaa ulkomaille ja aloittaa uuden elämän. Ei ole työ- tai opiskelukyvyssäni ongelmaa, mutta olen ihmissuhteissa todella onnettoman kömpelö.

T. Ap

Ensinnäkin miksi odottaa jotain. Voit aloittaa jo nyt uuden elämän. No niin menepäs epämukavuusalueellesi ja tee juttuja joita pelottaa tehdä esim. tuntemattomille jutteleminen ja kohtele kroppaasi kuin temppeliä eli kuntoile ja syö terveellisesti. Siis aloita vaikka pienestä ja lisää määrää kolmen viikon välein. Ja sitten se päänsisällä oleva juttu kuntoon myös ja rakasta itseäsi

Vierailija
36/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

En ymmärrä miksi diagnoosin takia pitäisi töille jättää hyvästit ja ulkomaille muuttaa kun olet kuitenkin työkykyinen. Eihän sitä tarvitse kenellekään kertoa ja se on itseäsi varten että pääset joskus tavoitteeseesi. Joka on onnellinen parisuhde ja perhe, ja tuossa itsetuntemus on ihan oleellisessa roolissa. Mun mielestä asperger ei riitä selittämään sitä mitä olet esim antanut itselles tehdä. Se lähtee sieltä itsetunnosta joka taas on rajojen asettamisen edellytys.

Vierailija
37/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mennäänkö vai jäitkö jorisee tänne rakkaani

Kyllä. Jos olisit eräs minulle erittäin rakas. ❤

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi