Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä se perheen lomaileva vanhempi+lapset tekee, jos toinen vanhemmista on töissä?

Vierailija
13.07.2021 |

Jos äiti on lasten kanssa lomalla vs. jos mies on lasten kanssa lomalla?
Jos töissä oleva on etätöissä kotona vs. työpaikalla?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys.

Pyörittää arkea ja jårjestää lapsille lomaelämyksiä.

Vierailija
2/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten eivät ole ottaneet lomaa yhtä aikaa? Mikä järki olla eri aikana lomalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten eivät ole ottaneet lomaa yhtä aikaa? Mikä järki olla eri aikana lomalla?

No ihan koulujen kesäloman takia lomat pidetään aika monessa lapsiperheessä eri aikaan. Ja ei niitä lomia "oteta samaan aikaan" ne anotaan ja sitten ne joko saadaan anottuun ajankohtaan tai sitten ei.

Minä retkeilen kohteisiin aika usein. Muumimaahan ja museoihin yms. Mies taas ennemmin pyörii leikkipuistoissa ja rannoilla lasten kanssa. Lapset 4 ja 6v. Päivääkään ei olla samaan aikaan lomalla.

Vierailija
4/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan koulujen kesäloman takia lomat pidetään aika monessa lapsiperheessä eri aikaan. Ja ei niitä lomia "oteta samaan aikaan" ne anotaan ja sitten ne joko saadaan anottuun ajankohtaan tai sitten ei.

Minä retkeilen kohteisiin aika usein. Muumimaahan ja museoihin yms. Mies taas ennemmin pyörii leikkipuistoissa ja rannoilla lasten kanssa. Lapset 4 ja 6v. Päivääkään ei olla samaan aikaan lomalla.

mä en kyllä tiedä yhtäkään lapsiperhettä jossa äiti ja isä olis eri aikaan kesälomalla

Vierailija
5/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole koskaan kesällä lomaa, joten minä ja lapset reissataan sukulaisten mökeille (koska serkkuja on kiva tavata, voitaisiin mennä omallekin, mutta en tykkää olla siellä yksin, mies ja lapset käy siellä syyslomalla) tai huvipuistoihin tai ihan vain leikkipuistoihin, joita maalla ei ole. Pääosin kyllä ollaan kotona.

Vierailija
6/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkipuistot, uimarannat, pienet eläintilat…. Huvipuistoon tai kylpylään en uskalla/jaksa yksinään lähteä.

Vierailija
7/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä en kyllä tiedä yhtäkään lapsiperhettä jossa äiti ja isä olis eri aikaan kesälomalla

Minä en tunne yhtään homoa enkä kiinalaista, heitäkään ei varmaan ole olemassa..

Vierailija
8/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ihan samoja juttuja, mitä tehtäis jos oltais yhdessä lomalla.

Käydään puistoissa, retkillä, matkoilla, laivalla, ulkomailla jnejne.

Meillä aikuiset osaa olla itsenäisiä, ei tartte toiselta lupaa tai kädestä pitämään.

Vierailija
9/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lomallakin suorittaa ja vertailla kuka tekee eniten ja mitä?

Vierailija
10/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä kuin yhden, jossa vanhemmat aina samaan aikaan lomilla. Ja jos sitten sitä lomaa ei saakaan siihen heinäkuulle, niin koko toimisto saa kuunnella sitä valitusta huhtikuusta syyskuun puoliväliin. Sitten onkin jo aika varata syyslomaa, joululomaa ja hiihtolomaa. Ihan niinkuin kenelläkään muulla ei olisi perhettä.

Vierailija
11/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä taas oikea valopää.

Vierailija
12/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on matkoilla lasten kanssa. Isä ja lapset viettävät päivät kotikaupungissa.

Vierailija
13/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kotiorjana. Ero harkinnassa.

Vierailija
14/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap tässä, kiitos vastauksista, en tarkoittanut matkaideoita tai että lupaa pitää kysyä, vaan että tekeekö ne muuta siinä ohessa, kun puistoilee, reissaa?

Jos ennen arki on pyörinyt siinä että molemmat on sen n. 7-8 h töissä ja jollain tavalla jakaa kotityöt ja lastenhoidon muina vuorokauden tunteina, niin muuttuuko se työnjako lomalla? Joinain päivänä varmaan toinen tekee enemmän kuin toinen, tietysti, mutta noin niin kuin keskiarvoa ajatellen, muuttuuko tilanne loma-aikaan.

Tekeekö lomaileva enemmän/vähemmän/saman verran kuin töissä ollessaan esim. kotitöitä, hoitaa lapsia, laitta ruokaa, järjestää asioita, mitä näitä nyt on?

Onko teillä niin, että se lomalla oleva ehtii huolehtia selvästi tavallista suuremman osan asioista, ehkä lähtee niitten lasten kanssa omatoimisesti pois kotoa pidemmäksi aikaa, jolloin töissä oleva voi keskittyä töihinsä ja vapaa-ajallakin voi ottaa ehkä levähtää tai ottaa sitä kuuluisaa omaa aikaa?

Vai onko ehkä niin päin, että se joka on kulloinkin lomalla, saa ottaa lomallaan rennosti ja se työrytmissä elävä herää lasten kanssa ja tekee normikotityöt töiden ohessa?

Kenties kolmas vaihtoehto, lapset lähtee mummolaan?

Vierailija
15/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja lapset hengailee pääosin kotona ja lähileikkipuistossa. Mulla ei yksin lomaa lasten kanssa ollutkaan, kun mies on hoitovapaalla. Aiemmalla lomalla tein lyhyitä retkiä eri uimarannoille ja leikkipuistoihin.

Vierailija
16/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ole koskaan kesällä lomaa, joten minä ja lapset reissataan sukulaisten mökeille (koska serkkuja on kiva tavata, voitaisiin mennä omallekin, mutta en tykkää olla siellä yksin, mies ja lapset käy siellä syyslomalla) tai huvipuistoihin tai ihan vain leikkipuistoihin, joita maalla ei ole. Pääosin kyllä ollaan kotona.

Siis onko teillä mökki, jossa käydään vain syyslomalla, mutta ei kertaakaan kesällä ?

Miksi et kutsu niitä sukulaisia sinne teidän mökille jos et halua olla siellä yksin ?

Vierailija
17/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii kotiorjana. Ero harkinnassa.

Jep. Sama täällä. Ja jäätävää jäkätystä saa saa kuulla joka ihme asiasta. Sitten kun herra itse pitää oman lomansa tammikuussa, mä olen töissä ja lapset päiväkodissa.

Vierailija
18/32 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme lomamatkoja ulkomaille, paitsi ei nyt korona-aikoina. Teemme päiväretkiä lähikaupunkeihin, eläinpuistoihin jne. Joka päivälle on jotain ohjelmaa. Puolisoni on pätkätöissä, joten hän ei ole koskaan lomalla. Omapa on vikansa, kun ei pääse koskaan mukaan.

Vierailija
19/32 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotiäiti ja miehellä ei ole kesällä koskaan lomaa. Mä olen lasten kanssa pääsääntöisesti kotona, toisinaan käydään reissussa.

Vierailija
20/32 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joko ei ole saanut lomaa yhtä aikaa tai on haluttu limittää lomia, jotta lapsille saadaan mahdollisimman pitkä loma / pikkukoululaisten ei tarvitse olla yksinään kotona.