Puhelinmyyjät hoi!
En koskaan tilaa mitään puhelimessa. Mutta JOS haluaisin olla puhelinmyyjälle paras mahdollinen asiakas, kuinka pitäisi toimia? Sanoa heti ensimmäiseen mahdolliseen koloon että ei kiitos, en tilaa? Vai kuunnella koko myyntipuhe ja sanoa sitten ei kiitos?
Tuli vain mieleeni, kun äsken soittanut puhelinmyyjä olisi väkisin halunnut kertoa myyntipuheensa, vaikka olin jo sanonut, etten ole mitään tilaamassa. Luulisi, että olisi myyjänkin etu lopettaa puhelu mahdollismman lyhyeen jotta pääsee soittamaan toiselle asiakkaalle. Vai tuleeko nuhteita, jos myyntipuhetta ei saa pidettyä?
Kaikkea sitä kiltti ihminen miettiikin. :)
Kommentit (7)
Käsittääkseni osa palkasta tulee juuri siitä, että saavat litaniansa luettua asiakkaalle. Jos asiakas ei sitä kuuntele, ko. osa jää saamatta. Siksi haluavat väen vängälle ja vaikka kuinka nopeasti sopottaen saada koko rimpsun ulos itsestään ennen kuin luuri lyödään korvaan.
Jostain syystä puhelinmyyjät soittavat numerosta joka ei hae fonectasta kuka soittaa. Kun heille huomauttaa siitä heti alkuun, että miksi soitatte prepaid liittymästä, ei huorillekaan voi sellaisista soitella, lyövät naismyyjät luurin korvaan, mutta jätkät vain jatkavat hölötystään mistään mitään välittämättä. Hieman samalla tavalla kun netissä asioitaan paasaavat.
Olen ollut puhelinmyyjä vaikka missä, mutta en itse ikinä tilaa mitään. Jos minulle soittaa joku myyjä, keskeytän litanian heti ja sanona tyyliin" anteeksi, en ole kiinnostunut, ei viedä sun työaikaa enempi, jaksamisia loppu päivään :) " tai jotain muuta vastaava.
Jos vastaat myyjälle tekosyynä tyyliin jotain "nyt on kiire" he soittavat myöhemmin uudestaa eli paras on selkeäsi sanottu jämäkkä EI, mutta sitten jos jaksaa ni voi tietysti toivottaa vielä perään jotain kilttiä.
Kyllähän se on hyvä saada asiansa sanottua. Jos vaikka asian kuultuasi, olisitkin kiinnostunut?
Voihan olla, että kun kuulet saavasi kauneus ja terveys lehden 5/kk 19,90 tilaajalahjana kaksi muumimukia.
Muutatkin mielesi :=)
p.s en ole puhelinmyyjä ja heitin tilaajalahjan päästäni :D MUTTA itse aina kuuntelen tarjouksen ja sitten päätän kieltäydynkö, välillä olen nimittäin hyötynytkin aitseä kiinnostavalla tavalla. Kuten lehtitilaus äitienpäivälahjaksi äidille ja tilaajalahja itelle.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 19:45"]
Käsittääkseni osa palkasta tulee juuri siitä, että saavat litaniansa luettua asiakkaalle. Jos asiakas ei sitä kuuntele, ko. osa jää saamatta. Siksi haluavat väen vängälle ja vaikka kuinka nopeasti sopottaen saada koko rimpsun ulos itsestään ennen kuin luuri lyödään korvaan.
[/quote]
häh, onks toi totta? en siis väitä vasta, mut ite ollu alalla 14v enkä oo tommosesta kuullutkaan.
Mut on laitettu jo puhelinmyyjien mustalle listalle kun mulle ei soitella mistään muualta kuin Soneralta. Jollekulle lehtimyyjälle joskus sanoin itsekin olevani suuren lehtitalon henkilökuntaa.
Tulee nuhteita ja nalkutusta, jos ei kiusaa asiakasta raivopultteihin asti. Välillä soittelemme myös vahingossa lapsille, joilla on vanhempien nimissä oleva salaamaton numero. Siitä asiasta on todella ikävä saada työntekijänä huutia. Järjestelmä sen numeron minulle heitti, eikä mikään pahansuopa meditaatio, jolla saisin juuri Virtasten 6 v tyttären langalle :/ Moraalia kuristavaa työtä, mutta mielummin näin, kuin sossun luukulla.