13-vuotiaalla 38,5 kuumetta, mutta ei muita oireita
Mikähän nostaa lämmön ylös, kun ei muuten ole kipeä. Päänsärkyä ja palelua, mutta nehän johtuu kuumeesta.
Kommentit (9)
Eikö kurkku ole kipeä? Angiinaa liikkeellä :(
On viruksia, joissa ei ole muita oireita kuin kuume. Toisaalta kurkkukipu tai tukkoisuus voi alkaa vaikka yöllä.
Onko syönyt paljon mansikoita? Joskus tuon ikäisenä olimme perheen kanssa itsepoimintapaikassa, missä tietysti mussutin niin paljon kuin kerkisin, seurauksena mansikkakuume.
Onko tyttö? Itse veisin kyllä lääkäriin, että varmistavat ettei ole vti tai jopa munuaisiin mennyt tulehdus.
Kuivuminen! Jos iho on kuiva, niin kyse on siitä.
[quote author="melba" time="16.07.2014 klo 19:23"]Onko tyttö? Itse veisin kyllä lääkäriin, että varmistavat ettei ole vti tai jopa munuaisiin mennyt tulehdus.
[/quote]
On tyttö. Täytyypä kysyä. Ei ihan heti kertois varmastikaan pissatulehduksesta. On juuri alkanut ekat menkat ja muistan, että itsellä meinas aina tulla virtsis silloin. Ap
Vie lääkäriin. Itselleni tulee mieleen mykoplasma. Vuonna 1998 olin viimeisilläni raskaana, laskettu aika joulukuun loppupuolella. Tuolloin 15-v poikani oli pari viikkoa kuumeessa. Ei muita oireita ja se kuume sahasi pitkin päivää, korkeimmillaan iltaisin 38,2. Tuota kesti 2 vk, meni ohi. Mulle tuli se sama tauti laskettua aikaa edeltävänä yönä, sitten siitä tulikin äkkiä keuhkokuume. Ensin juuri nuo Ap:n mainitsemat oireet, mutta mulla se jälkitauti oli kamala, yskää puoli vuotta.
Onko kuumetta ollut jo kauan? Jos vasta päivän eikä muita oireita, niin en huolestuisi. Muut flunssan oireet voi tulla myöhemmin. Mutta jos useamman päivän jatkuu eikä mitään looigista selitystä niin kyllä minä lääkäriin lähtisin...
vielä täällä, äkkiä sairaalaan!
:D