uskaltaako 1 rokotuksen saanut mennä konsertteihin (ulkoilma)
vaikka ollaan ulkoilmassa niin alkoholi tekee sen että ihmiset laulaa, puhuu äänekkäästi jne .. jolloin delta varianttia erittyy enemmän ilmaan. on viitteitä että delta variantti tarttuu tehokkaammin ulkoilmassa kuin muut variantit
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi rokote suojaa noin 33% vakavalta koronalta eli 1 rokote ei ole vielä kunnolla edes puolikasta täydestä rokotetehosta. Itse en menisi.
Ps. Järkevyys ei ole hysteriaa.
Tämän hetkisen tutkimusten valossa 1 rokote antaa suojaa 33-56% ja kaksi 77-92%.
Labrassa tehdyissä kokeissa suoja oli 1:llä rokoteella 10% delta varianttiin.
https://www.sciencealert.com/new-study-suggests-one-vaccine-might-not-b…
"
The researchers performed laboratory experiments on blood samples from people who had received one of those shots. After a single dose, just 10 percent of those samples had developed antibodies that neutralized the Delta variant – a sign that those individuals would be protected from a symptomatic infection. After two doses, however, 95 percent of samples had developed neutralizing antibodies against Delta.
The researchers concluded that the Delta variant "partially but significantly escapes" immune protection from vaccines.
While the results of laboratory experiments like these don't necessarily translate directly to the real world, other studies have similarly shown that Delta resists protection from one vaccine dose."
Kiitos tiedosta ja kiitos linkistä!
Vierailija kirjoitti:
ongelma on myös se että vaikka itse ei hätkähdä paljoa jos saa ei-sairaala hoitoa vaativan koronan mutta ei ole kivaa jos muukin kotiväki joutuu karanteeniin ja kesäloma menee pilalle
Meillä on poika ollut armeijassa, käy yökerhoissa, näkee kavereita, on aspatyössä. Me vanhemmat on matkusteltu Suomessa hotelleissa, käyty festareilla ja ravuntoloussa. Munä olen koulussa töissä, paljon kontakteja. Mies etätöissä.
Maskeja ei käytetä ja eletään normaalisti.
Itse ole käynyt työn vuoksi testissä usein.
Ei vaan oo sattunu kohdalle!
Enkä edes mieti moista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, elokuussa tulee taas rajoituksia jos sairaalat kuormittuu liiaksi, ei vaikka tehohoito määrät pysyisi pienenä mutta jos normi osastohoidossa alkaa olla muutama sata hoidossa ....
Säälin toisen koulutusasteen opettajia, jotka ovat saaneet vasta yhden rokotteen koulujen alkaessa.
Miksi? Minä olen toisen asteen opettaja eikä mitään paineita.
Toivon vaan maskipakon päättymistä. Se on raskasta ja täysin turhaa.
Sinne vain, mitä sinä siitä välität tartutatko muita.
En mene vieläkään, vaikka jo kaksi piikkiä saatu.
Oliko tämä ennustus?
Tuletko kertomaan miten onnistut tällä kestaa?