Facebook tili hakkeroitu, auttakaa!
Eli, tuli ilmoitus, että mun Facebook tilille kirjauduttiin Meksikossa ja luonnollisesti, kun kysyttiin, että olinko se minä, niin vastasin, että en oo siellä kirjautunut. Sitten piti vaihtaa salasana ja teinkin sen, mutta hakkerit olivat kerenneet sen jo vaihtamaan ilmeisesti. Ongelma on se, että Facebook tili on tehty joskus 2006-2008 vanhalla sähköpostiosoitteella, joka ei ole enää käytössä, eikä sitä ole enää edes olemassa, samoin myöskään sen aikainen puhelinnumero ei ole käytössä. En löydä mitään järkevää neuvoa tuolta FB:n tuesta, enkä paikkaa, josta voisin ilmiantaa tunnukseni tai olla yhteydessä Facebookin johonkin ylläpitoon. Mitä tälläsessä tilanteessa kannattaa tehdä? Oon ihan super ahdistunut tästä, vaikka siellä nyt ei ole mitään salaista, mutta kuitenkin kaikki kuvat vuosien varrelta jne. menee sitten siinä, jos en saa tiliäni enää takaisin :(
Kommentit (28)
Mielenkiinnosta, mitenhän tässä kävi? Palautuiko tili. Millä aika taululla, vai mitä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen facebookin sähköposti? Ei sillä sellaista ole.
On.
Vierailija kirjoitti:
https://fi-fi.facebook.com/help/203305893040179/
Tuossa ohjeita muillekin.
Tuossa kysytään nykyistä salasanaakin. Mitä jos sitä ei muista? :S
Mitä nää tilien kaappaajat hyötyy tuosta? 🤔
Vierailija kirjoitti:
https://fi-fi.facebook.com/help/203305893040179/
Tuossa ohjeita muillekin.
Sukulaisen tili kaapattiin, ei saanut koskaan takaisin. Nyt sitä käyttää joku thaimaalainen mies. En tiedä mihin ja miksi, mutta facebook ei auttanut millään tavalla.
Voihan se tietty olla mahdollista, mutta ainakin se ilmoitus kirjautumisesta oli aivan identtinen sen oikean toiminnon kanssa, mutta hyvinhän noi huijaukset nykyään tehdään :s Ei vaan löydy mitään paikkaa mistä saisi yhteyden Facebookiin. Oon noi FB:n tukiosiot selannut varmaan 20kertaa läpi, mutta ei vaan löydy esim. Sähköpostiosoitetta tukeen tai mitään. Alan kyllä olla jo luovuttamisen kannalla :D eipä siellä nyt onneksi mitään salaista ole, ainut harmitus on oikeastaan ne kaikki kuvat tältä päälle 10vuoden ajalta, kun ne nyt menee. Mutta mitä tästä opimme, tärkeät kuvat voi myös laittaa talteen jonnekin muuallekin 😄