Facebook tili hakkeroitu, auttakaa!
Eli, tuli ilmoitus, että mun Facebook tilille kirjauduttiin Meksikossa ja luonnollisesti, kun kysyttiin, että olinko se minä, niin vastasin, että en oo siellä kirjautunut. Sitten piti vaihtaa salasana ja teinkin sen, mutta hakkerit olivat kerenneet sen jo vaihtamaan ilmeisesti. Ongelma on se, että Facebook tili on tehty joskus 2006-2008 vanhalla sähköpostiosoitteella, joka ei ole enää käytössä, eikä sitä ole enää edes olemassa, samoin myöskään sen aikainen puhelinnumero ei ole käytössä. En löydä mitään järkevää neuvoa tuolta FB:n tuesta, enkä paikkaa, josta voisin ilmiantaa tunnukseni tai olla yhteydessä Facebookin johonkin ylläpitoon. Mitä tälläsessä tilanteessa kannattaa tehdä? Oon ihan super ahdistunut tästä, vaikka siellä nyt ei ole mitään salaista, mutta kuitenkin kaikki kuvat vuosien varrelta jne. menee sitten siinä, jos en saa tiliäni enää takaisin :(
Kommentit (28)
Selittäkää yksinkertaisesti: miten Facebook tili voi olla olemassa " toimivana", vaikka hlöä ei ole, ei siis puhnroa eikä sähköpostiosoitetta OLEMASSA!
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää yksinkertaisesti: miten Facebook tili voi olla olemassa " toimivana", vaikka hlöä ei ole, ei siis puhnroa eikä sähköpostiosoitetta OLEMASSA!
Joo, kuulostaa paskapuheelta. Mihin se ilmoitus Meksikossa kirjautumisesta oikein tuli sitten? Varmaan ap:n kristallipalloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuulostaa paskapuheelta. Mihin se ilmoitus Meksikossa kirjautumisesta oikein tuli sitten? Varmaan ap:n kristallipalloon.
Mulla tulee facebookin sähköpostiosoitteeseen tiedotukset,en käytä sitä koskaan,saa olla mitä on.
Oma oikea sposti on siis turvassa. Vaihdan salasanaa säännöllisesti.
Huomiokaa turva-asiat!
Valokuvat facebookissa...ei kannata!
Mikä ihmeen facebookin sähköposti? Ei sillä sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä FB:stä kukaan tarkistele niitä tunnuksia, että onko varmasti olemassa tämä sähköpostiosoite vai keksitkö sen vain että käytät tässä tunnuksena, vaikka ei ole tällaista sähköpostiosoitetta. Sama homma puhelinnumerossa, sinne voi laittaa minkä numerosarjan tahansa, ei mitään merkitystä sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä FB:stä kukaan tarkistele niitä tunnuksia, että onko varmasti olemassa tämä sähköpostiosoite vai keksitkö sen vain että käytät tässä tunnuksena, vaikka ei ole tällaista sähköpostiosoitetta. Sama homma puhelinnumerossa, sinne voi laittaa minkä numerosarjan tahansa, ei mitään merkitystä sillä.
Itseasiassa on järjestelmä eikä se hyväksy osoitteita joita ei ole. Se on lähes kaikissa verkkopalveluissa. Väärän numeron voi kirjata.
Mihin se ilmoitus tuli? Savumerkeinä Meksikosta?
Siis onnistuit kuitenkin vaihtamaan salasanan. Mikset kirjaudu uusilla tunnuksillasi sisään?
Itselle tulee liukuhihnalta ilmoituksia ongelmista Netflixin kuukausiveloituksen kanssa. Onneksi ovat siellä aspassa niin kädettömiä, etteivät osaa sulkea tiliä.
mulla puhelimeen ainakin tulee varmistus aina, jos kirjaudun toisella laitteella fb-tilille ja siinä kysytään, että oletko kirjautunut tilille siellä ja siellä paikassa (nyt Mexico, Tijuana) ja sitten tulee vastaus vaihtoehdot, että olin tai en. Sen jälkeen, kun painoin, että en ole siellä kirjautunut sisään, niin tuli kohta, että täytyy vaihtaa salasana, mutta kun vaihdoin salasanan, niin eipä vaihtani salasana toimi, enkä pääse kirjautumaan sisään. Miksi tekisin muka vain paskapuheen takia johonkin vauva.fi palstalle aloituksen jostain FB-tilin hakkeroinnista aiheesta ja pyytäisin apua? :D toivoisin kyllä sitä kristallipalloa nyt itekkin, että voisin katsoa, että mikä salasana on laitettu mun tilille.
Lisäksi tosiaan olen tuon FB-tilin tehny silloin joskus tuhat vuotta sitten, jolloin vielä oli kyseinen sähköpostiosoite olemassa (Hotmail.com) ja kyseinen sähköpostiosoite ei ole ollut käytössäni enää vuosiin.
Myöskään salasanan vaihdosta ei ole kovinkaan kauaa, en ymmärrä miten ja mistä mun salasana on saatu kalastelua, kun en missään oudolla sivuilla edes käy.
Olen ihan yhtä pihalla tästä asiasta, kun nää kaikki kyseenalaistavat kommentit, mutta tässä on teille linkki ohjeisiin, miten saatte myös päälle sen ilmoituksen, joka ilmoittaa kirjautumisista. Suosittelen laittamaan sen päälle, jos ette olleet siitä tietoisia. Https://m.facebook.com/help/162968940433354/
-AP
Vierailija kirjoitti:
Hui kauhistus! Eikö kukaan osaa auttaa?
Onko ne tehneet paljonkin muutoksia tilillesi, jos vaikka katsot, mitä kaverisi näkee? Voihan olla, että se on vain joku joukkokaappaus, eikä just sun tilillä tehdä yhtään mitään? Tosin eipä noista tiedä ikinä, mitä aikovat :(
Sisko kävi tutkailemassa omalla tunnuksellaan mun tilin seinää, kavereita ja kuvia, niin ainakaan ei oo lisäilty mitään outoja juttuja, eikä oo muutakaan outoa tapahtunut, eli varmaan voi olla joku joukkokaappaus juurikin, mitä ehdotit :( kuitenkin käskin sitä kirjoittamaan mun seinälle viestin, että jos jotain outoja juttuja tulee multa, niin se en sitten oo mä, vaan mun tili kaapattiin. Ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti, kun en oo ihan pihalla kuitenkaa mielestäni näistä tietoturvajutuista ja silti näin kävi! Eniten harmittaa juuri kuvien puolesta, mutta ei voi mitään. Ja vielä enemmän ärsyttää toi, että fbssä ei oo minkäänlaista kunnon tukea, ainoastaan noita ohjeita, kun haluisin juurikin yhteyden johonkin oikeesee tukeen, jossa vastais oikea ihminen.
Siis seurasitko jotain linkkiä, missä piti salasana vaihtaa? No menit halpaan. Nyt niillä on sun facetunnarit, joilla voi kirjautua monenlaisiin palveluihin, jossa luoda nimelläsi uusia tilejä, joilla voi tehdä yhtä sun toista ikävää.
Ootko ihan varma, että salasana meni oikein? Tuttu joskus laittoi ison alkukirjaimen ja ihmetteli, että miks se ei nyt toimi pienellä..
Vierailija kirjoitti:
Siis seurasitko jotain linkkiä, missä piti salasana vaihtaa? No menit halpaan. Nyt niillä on sun facetunnarit, joilla voi kirjautua monenlaisiin palveluihin, jossa luoda nimelläsi uusia tilejä, joilla voi tehdä yhtä sun toista ikävää.
En seurannut mitään linkkiä, vaan sitä ihan Facebookin oma virallinen "turvatoimi" mutta he olivat salasanan ilmeisesti kerinneet vaihtamaan. Edelliseen viestiin unohtu lisätä, että tosiaan siinä luki, että oletko kirjautunut siellä Meksikossa 22min sitten mun tilille, eli ilmeisesti niillä on ollu hyvä aika touhuta kaikkea, ennenku katoin puhelinta edes :/ onneks mulla ei toi Facebook oo yhdistetty yhtään mihinkään, ei edes instagramiin, eikä oo ikinä mitää pankkikorttitietoja laitettu sen kautta minnekään. Mä kyllä vähän kauhulla silti mietin, että löydänkö kohta omat kuvani jostain kälysestä feikkiseksiseuraa huijauksesta tms. yhtä kypsää :D
Vierailija kirjoitti:
Ootko ihan varma, että salasana meni oikein? Tuttu joskus laittoi ison alkukirjaimen ja ihmetteli, että miks se ei nyt toimi pienellä..
On koitettu kaikkea :( ajattelin aluksi samaa ite, että nakkisormilla vaan sössin niitä kirjaimia tai kirjotan ite väärin, mutta ei auta isot, eikä pienet kirjaimet
Hitto noita mun joitain lauseita :D toivottavasti ymmärrätte, mitä yritän kirjottaa, välillä jatkan kirjoitusta vasta hetken päästä, kun pitää tehdä jotain muuta välissä, niin saattaa lauserakenteet yms. olla vähän outoja.
Mutta onko nyt kellään yhtäkään konkreettista neuvoa, mitä tälläsessä tilanteessa kannattaa tehdä? Vai kannattaako mun vaan antaa olla ja hyväksyä nyt, että en tuu pääsee enää sinne tilille?
Se alkuperäinen ilmoitus oli todennäköisesti huijausilmoitus, joka vei sinut jollekin feikkisivustolle.
Ja ole yhteydessä Facebookiin asiasta
Hui kauhistus! Eikö kukaan osaa auttaa?
Onko ne tehneet paljonkin muutoksia tilillesi, jos vaikka katsot, mitä kaverisi näkee? Voihan olla, että se on vain joku joukkokaappaus, eikä just sun tilillä tehdä yhtään mitään? Tosin eipä noista tiedä ikinä, mitä aikovat :(