Pohjanmaalaisten tapa pistää tuulemaan ärsyttää
Mielestään saavat paljon aikaan, mutta tosiasia on se, että kun hommia ei suunnitella, niitä joutuu korjaamaan. Esimerkki todellisesta elämästä: Savolainen ja pohjanmaalainen hakevat tavaraa paikasta X henkilöautolla, pieniä laatikoita. Pohjanmalaainen viskoo tavarat autoon ja on valmis ennen savolaista ja lähtee viemään ne paikkaan Y. Savolainen taas pohtii miten saisi vietyä kerralla paljon. No savolainen pakkaa ne järjestykseen autoonsa ja lähtee. Perillä pohjanmaalainen ihmettelee, miten savolaisen autossa on kolminkertainen määrä tavaraa hänen autoonsa verrattuna. Hän lähtee hakemaan toista kuormaa ja tulee paikalle kun savolainen on alkanut lopetella kuormansa purkamista. Pohjanmaalainen kertoo, että jäi sinne ainakin pari tai kolme autolastia vielä. Savolainen menee hakemaan ja saa sopimaan kaikki autoonsa, kun suunnittelee ensin. Pohjanmaalainen tulee vastaan, mutta hakee tyhjää. Seuraavana päivänä pohjanmaalainen kehuu muille hakeneensa kolme kuormaa ja olleensa silti nopeampi kuin savolainen. Eli savolainen haki kahdella kerralla kolme kertaa enemmän, mutta pohjanmaalainen teki silti mielestään enemmän.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon huomannut, ettei pohjalaisilla ole lainkaan huumorintajua. Etenkään pohjalaasakoilla. Ei lainkaan. Olen nolannut itseni jo paristi kertomalla kevyen jutun, siis ihan jonkun todella, todella poliittisesti korrektin letkautuksen, ja tyypit katsoo suu mutrulla murhaavasti. Kyseessä anoppi ja hänen sukunsa. Appiukko ohjeisti sitten myöhemmin, ettei ne tosiaan ymmärrä lainkaan huumoria, tulee vaan itselle ikävä olo jos yrittää mitään kevyttä jutella. Anoppi mulkoilee ja tuhahtelee dramaattisesti, jos yhtään lyön lekkeriksi hänen puolisonsakaan kanssa. :D Olen nyt hillinnyt itseni näiden seurassa, pysynyt tiukasti asiassa ja jos jotain pitää sanoa, niin senkin pitää olla kovaa, arvostelevaa ja negatiivista. On tämä ollut kova koulu iloiselle ja rempseälle savo-karjalaiselle naiselle. Joskus mietin, ihastuiko mieheni minuun juuri tästä syystä, vaikka yleensä kai haetaan oman äidin kaltaisia.
Turhat saa olla puhumatta, tuollaasia tyhyjänlässyttäjiä jakseta kuunnella.
Anoppis on pohojalaanen akka son taloos se joka sanoo mihinä kaappi seisoo, oo kuule härnäämättä sitä tai saat ikuuset vihat päälles.
Savolaisten kateus ja seläntakana puhuminen ja vaatimaton elintaso pohjalaisiin verrattuna.
Myös suoranainen keekoilu on sitten myös huumoria?
Kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.
Minulla oli pohojallaasista miehistä erilainen käsitys. Nyt kun tutustunut niin ne on akan tossun alla olevia kovastiyskäteleviä tossukoita. Naiset kolisee että koviin sattuu. Luulevat että se murre on kova juttu, mutta mielestäni niiiiin kamalaaaa...
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että pohjalaiset ovat ihan faktasti taloudellisesti huomattavasti menestyneempiä ja yritteliäitä, en ihan osta tuota ap:n savolaista mielipidettä.
T. Stadilainen
Tuttua, että stadilaiset shoppailevat kaikenlaista mielipiteistä alkaen.
joltain salapohojalaaselta. Onhan nuita valunu alamäkeenki.