Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pohjanmaalaisten tapa pistää tuulemaan ärsyttää

Vierailija
13.07.2021 |

Mielestään saavat paljon aikaan, mutta tosiasia on se, että kun hommia ei suunnitella, niitä joutuu korjaamaan. Esimerkki todellisesta elämästä: Savolainen ja pohjanmaalainen hakevat tavaraa paikasta X henkilöautolla, pieniä laatikoita. Pohjanmalaainen viskoo tavarat autoon ja on valmis ennen savolaista ja lähtee viemään ne paikkaan Y. Savolainen taas pohtii miten saisi vietyä kerralla paljon. No savolainen pakkaa ne järjestykseen autoonsa ja lähtee. Perillä pohjanmaalainen ihmettelee, miten savolaisen autossa on kolminkertainen määrä tavaraa hänen autoonsa verrattuna. Hän lähtee hakemaan toista kuormaa ja tulee paikalle kun savolainen on alkanut lopetella kuormansa purkamista. Pohjanmaalainen kertoo, että jäi sinne ainakin pari tai kolme autolastia vielä. Savolainen menee hakemaan ja saa sopimaan kaikki autoonsa, kun suunnittelee ensin. Pohjanmaalainen tulee vastaan, mutta hakee tyhjää. Seuraavana päivänä pohjanmaalainen kehuu muille hakeneensa kolme kuormaa ja olleensa silti nopeampi kuin savolainen. Eli savolainen haki kahdella kerralla kolme kertaa enemmän, mutta pohjanmaalainen teki silti mielestään enemmän.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meirän markillako.

Vierailija
2/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutki savolainen ällyyttää jonkun muun tekemään homman.

Vierailija
4/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla kannattaa rakentaa talonsa korkealle sokkelille tulvii joka vuosi eikä ne saa kanavoitua jokia kivillä. Siellä voisi sitten veneillä suppailla.

Vierailija
5/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Sama sitten mistä on kotoisin.

Vierailija
6/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolainen jättää homman kesken kun suunnitellessa tuli jo hiki ja nälkä. Huomennakin ehtii.

Vierailija
7/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sup laudat käy tulva aikaan hyvin . Eihän vilja kastu jos sen korkealla pitää maasta.

Vierailija
8/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalainen = mies

Savolainen = nainen

Tuttu kuvio. Paitsi että tuota pohjanmaalaista vielä palvotaan uroteosta joka puolelta.

Vierailija
9/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjalainen.

Pohojalaanen

Vierailija
10/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, että pohjalaiset ovat ihan faktasti taloudellisesti huomattavasti menestyneempiä ja yritteliäitä, en ihan osta tuota ap:n savolaista mielipidettä.

T. Stadilainen

Vierailija
11/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitää pistetä, ku pannahan tuulemahan.

Vierailija
12/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että pohjalaiset ovat ihan faktasti taloudellisesti huomattavasti menestyneempiä ja yritteliäitä, en ihan osta tuota ap:n savolaista mielipidettä.

T. Stadilainen

Yhteistyökykyä ei kuitenkaan ole, yritteliäisyydestä huolimatta tuntui kuin olisi palannut ajassa 10 vuotta taaksepäin, niin moni asia hoidettiin vanhanaikaisella tavalla että suu loksahti auki kun Pohjanmaalle tulin. Pomokin koko ajan kehuu kuinka nopea olen, mielestäni teen töitä ihan normaaliin tahtiin, mutta edeltäjät ovat ilmeisesti olleet vähän tehottomia. Me savolaiset katsos ollaan niin laiskoja, että keksitään nopeampia tapoja tehdä asiat ja kehitetään sen takia. Pohjanmaalla peritään paljon, mistä saadaan alkupääomaa, luonteesta se ei oikeasti ole kiinni. Hyväntekeväisyystöissä  kanssa pohjanamaalaiset istuu kahvilla kehumassa itseään samalla kun muut tekevät työt. 

Vierailija
13/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla työllisyys ja yrittäjyysasteet ovat maan korkeimpia, samalla sosiaalitukien saajien määrä maan matalampia. Eiköhän se kerro kaiken.

Vierailija
14/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Stadilainen

Yhteistyökykyä ei kuitenkaan ole, yritteliäisyydestä huolimatta tuntui kuin olisi palannut ajassa 10 vuotta taaksepäin, niin moni asia hoidettiin vanhanaikaisella tavalla että suu loksahti auki kun Pohjanmaalle tulin. Pomokin koko ajan kehuu kuinka nopea olen, mielestäni teen töitä ihan normaaliin tahtiin, mutta edeltäjät ovat ilmeisesti olleet vähän tehottomia. Me savolaiset katsos ollaan niin laiskoja, että keksitään nopeampia tapoja tehdä asiat ja kehitetään sen takia. Pohjanmaalla peritään paljon, mistä saadaan alkupääomaa, luonteesta se ei oikeasti ole kiinni. Hyväntekeväisyystöissä  kanssa pohjanamaalaiset istuu kahvilla kehumassa itseään samalla kun muut tekevät työt. 

Miksi Savossa peritään sitten huonosti; ei kai siellä ole oltu laiskoja ja saamattomia?

Vierailija
15/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut, ettei pohjalaisilla ole lainkaan huumorintajua. Etenkään pohjalaasakoilla. Ei lainkaan. Olen nolannut itseni jo paristi kertomalla kevyen jutun, siis ihan jonkun todella, todella poliittisesti korrektin letkautuksen, ja tyypit katsoo suu mutrulla murhaavasti. Kyseessä anoppi ja hänen sukunsa. Appiukko ohjeisti sitten myöhemmin, ettei ne tosiaan ymmärrä lainkaan huumoria, tulee vaan itselle ikävä olo jos yrittää mitään kevyttä jutella. Anoppi mulkoilee ja tuhahtelee dramaattisesti, jos yhtään lyön lekkeriksi hänen puolisonsakaan kanssa. :D Olen nyt hillinnyt itseni näiden seurassa, pysynyt tiukasti asiassa ja jos jotain pitää sanoa, niin senkin pitää olla kovaa, arvostelevaa ja negatiivista. On tämä ollut kova koulu iloiselle ja rempseälle savo-karjalaiselle naiselle. Joskus mietin, ihastuiko mieheni minuun juuri tästä syystä, vaikka yleensä kai haetaan oman äidin kaltaisia.

Vierailija
16/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannut, ettei pohjalaisilla ole lainkaan huumorintajua. Etenkään pohjalaasakoilla. Ei lainkaan. Olen nolannut itseni jo paristi kertomalla kevyen jutun, siis ihan jonkun todella, todella poliittisesti korrektin letkautuksen, ja tyypit katsoo suu mutrulla murhaavasti. Kyseessä anoppi ja hänen sukunsa. Appiukko ohjeisti sitten myöhemmin, ettei ne tosiaan ymmärrä lainkaan huumoria, tulee vaan itselle ikävä olo jos yrittää mitään kevyttä jutella. Anoppi mulkoilee ja tuhahtelee dramaattisesti, jos yhtään lyön lekkeriksi hänen puolisonsakaan kanssa. :D Olen nyt hillinnyt itseni näiden seurassa, pysynyt tiukasti asiassa ja jos jotain pitää sanoa, niin senkin pitää olla kovaa, arvostelevaa ja negatiivista. On tämä ollut kova koulu iloiselle ja rempseälle savo-karjalaiselle naiselle. Joskus mietin, ihastuiko mieheni minuun juuri tästä syystä, vaikka yleensä kai haetaan oman äidin kaltaisia.

Haha, ja sieltä pohojammaalta heti alapeukkua. :D :D

Vierailija
17/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, ja sieltä pohojammaalta heti alapeukkua. :D :D

Varsinais-Suomesta tuli...

Vierailija
18/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman eri näköstä pohojanmaalla, mitä idässä...pohjanmaalla yrittäjiä ja tuolla metsikössä sitten eri juttu, mitä sieltä löytyy.

Vierailija
19/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalla työllisyys ja yrittäjyysasteet ovat maan korkeimpia, samalla sosiaalitukien saajien määrä maan matalampia. Eiköhän se kerro kaiken.

Pohjanmaalla on häpeä mennä sossunluukulle tai hakea ruoka-apua!

Vierailija
20/27 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalla on häpeä mennä sossunluukulle tai hakea ruoka-apua!

Mutta näköjään häpeää ei herätä esimerkiksi erittäin huonosti hoidettu kuntatalous. Suomen konkurssikypsimmät kunnan sijaitsevat Pohjanmaalla, kun taas idässä on paljon lähes velattomia kuntia.