Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airiston kommentit opintotuesta!

Vierailija
16.07.2014 |

Lukekaas Iltalehdessä Lenita Airiston kommentit. Kuulostaa, että opintotuki olisi jokin suurempikin aarre...okei, ei opiskella vaan jäädään kotiin makaamaan sossun piikkiin(vrt hyöty yhteiskunnalle)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä....

Vierailija
2/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014071618494349_uu.shtml

Kuinkahan usein Airisto vierailee kampuksilla kuuntelemassa opiskelijoiden puheita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Suomalainen opiskelija on laiska nautiskelija joka inisee tukien pienuudesta ja juuston hinnasta mutta samaan aikaan tuhlaa huoletta bilettämiseen satasen yhden illan aikana.

Vierailija
4/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- Koulutamme nuoria ilmaiseksi hyvissä kouluissa. Se on sijoitus, joka heidän täytyy antaa kansantaloudelle takaisin."

Tässä on kyllä mun mielestä ihan hyvä pointti. Koulutus on käytännössä ilmainen ja elämistä tuetaan, mutta valitus on jatkuvaa.

Sitten valmistuttua jäädään kotiin pykäämään lapsia ja valitus jatkuu siitä, kuinka pieni kotihoidontuki on. Kuuden kotivuoden jälkeen sitten voi jatkaa ininää siitä, kun töitä ei ole ja tehdä vielä yhden lapsen siihen.

Ja kyllä, olen itse opiskellut korkeakoulututkinnon ja tehnyt töitä ennen opiskelua, opiskelun aikana ja opiskelun jälkeen.

Vierailija
5/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:44"]Tottahan tuo on. Suomalainen opiskelija on laiska nautiskelija joka inisee tukien pienuudesta ja juuston hinnasta mutta samaan aikaan tuhlaa huoletta bilettämiseen satasen yhden illan aikana.

[/quote]

eipä oo ikinä menny satasta baariin. keskiarvo varmaan alle kymppi sisältäen sisäänpääsyn ja narikan.

t.opiskelija

Vierailija
6/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:51"]

"- Koulutamme nuoria ilmaiseksi hyvissä kouluissa. Se on sijoitus, joka heidän täytyy antaa kansantaloudelle takaisin."

Tässä on kyllä mun mielestä ihan hyvä pointti. Koulutus on käytännössä ilmainen ja elämistä tuetaan, mutta valitus on jatkuvaa.

Sitten valmistuttua jäädään kotiin pykäämään lapsia ja valitus jatkuu siitä, kuinka pieni kotihoidontuki on. Kuuden kotivuoden jälkeen sitten voi jatkaa ininää siitä, kun töitä ei ole ja tehdä vielä yhden lapsen siihen.

Ja kyllä, olen itse opiskellut korkeakoulututkinnon ja tehnyt töitä ennen opiskelua, opiskelun aikana ja opiskelun jälkeen.

[/quote]

Ai sinä et ruikuta, mutta kaikki muut?

Vierailija
7/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:51"]"- Koulutamme nuoria ilmaiseksi hyvissä kouluissa. Se on sijoitus, joka heidän täytyy antaa kansantaloudelle takaisin."

[/quote]

niitä töitäkään ei tällä hetkellä riitä kaikille opiskelijoille. toisekseen se on todella epäreilua, että elämäntapalusmuilijat tienaa tuplasti tekemättä mitään, kun opiskelijat pakotetaan elämään lainalla. opiskelijat sentään yrittävät edetä elämässään ja edistää sitä, että jonain päivänä elättävät itsensä ja maksavat veroja.

ja jos oikeasti tekee opintojensa eteen töitä ja lisäksi käy iltaisin töissä on päivät helposti 8-23. se on pitemmän päälle aila rankkaa. nykyään on myös typerää vedota siihen, että opiskelu on lyhyt elämänvaihe. jos laskee lukion+amiksen+korkeakoulun se on helposti kymmenen vuotta. lähes yhtä pitkä kuin lapsuus. samalla logiikalla olisi ihan sama jättää lapset heitteille lun se lapsuus kestää vain vähän aikaa. ei sillä että kannattaisin lapsien etuuksien pienentämistä.

t.opiskelija

Vierailija
8/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko todella totta joku toimittaja vuonna 2014 hakee Lenita Airiston kommentoimaan opiskelijoiden asioita? Juurihan tämä daami itse 1950-luvulla opiskeli, joten asiantuntemus hakee vertaansa.

Vierailija
9/9 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt ainuttakaan kertaa baarissa opuskelujeni aikana ja rahaa alkoholiin on mennyt nolla euroa. Asun opuskelija-asunnossa, vuokra on 450/kk. Töitä en ole saanut opintojen oheen, joten luen ylimääräisiä sivuaineita ja teen 100 pistettä vuodessa (Kelalle riittää 45). Tuollaiseen pistemäärään pitää tehdä töitä, joten päivät kotiesseineen ovat klo 8-23 helposti. Eivät opiskelijat vain makaa. Opintotuella ja asumistuella en saa vuokran jälkeen edes 2,60 € maksavaa lounasta joka arkipäivä, puhumattakaan viikonlopuista, muista ruoista, vaatteista, puhelinlaskuista ym. Kaverini elää sossun tuilla rikkaammin, mutta yliopisto on minusta silti järkevä ratkaisu.

T. Vuonna 2011 opintonsa aloittanut ja ensi keväänä valmistuva opiskelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi