Mitä tehdä vaikean lähin kanssa
Mitä tehdä kun ei meinaa jaksaa enään lähivanhemman oikkuja. Viimeisimmäksi ei tahdo antaa numeroaan koska etä ei sitä kuulemma tarvitse. Entä jos lapsi tahtoo etällä soittaa lähille? Tapahtuu onnettomuus? Tai haku tai tuonti viivästyy tai mitä vain muuta. Lisäksi haukkuu etävanhempaa koko ajan. Suuttuu lapselle ja etälle jatkuvasti esim jos eivät ole etän kotona vaan jossain muualla lapsen kanssa, jos lapsi on ottanut puheeksi että tahtoo muuttaa etälle. Näistä lähi sitten raivoaa että etä tekee pahan mielen lapselle eikä tee niinkuin lapselle olisi parasta. Lapsi kuitenkin kertoo ettei hänelle ole tullut paha mieli vaan äiti vain kiukkuaa. Ei suostu kertomaan lapsen neuvola aikoja koska ei kuulemma kuulu etälle. Suuttuu jos etä käyttää lasta lääkärissä. Etän kaikki ajatukset ja mielipiteet ovat tyhmiä, liittyipä se lapsen terveyteen tai turvallisuuteen. Juoruaa etästä ympäri kyliä kuinka huono tämä on. Ei kerro jos etän ei tarvitsekkaan hakea lasta päikystä jos on päättänyt pitää lapsen kanssa lomaa, koska etän pitäisi tämä itse osata tietää ja selvittää. Hän ei myöskään pue lasta talvisin lämpimästi koska lapsi pukee itse ja valitsee vaatteensa itse. Eli on usein talvella ilman pipoa ja ulkohousuja. Lapsi on vasta vuoden sisällä alkanut syömään kunnolla ruokaa, kun lähi on opettanut syömään suurimmaksi osaksi hampurilaisia, eikä sitten muuta ole suostunut syömään, ja on etällä usein elänyt vklp vain muroilla, eikä tässä lähin mielestä ole ongelmaa. Lapsi myöskin pompottaa etää kokoajan, saa tunteja kestäviä kiljumiskohtauksia jos jokin ei mene hänen päänsä mukaan. Tässäkin lähin mielestä vika etässä ja etän pitäisi hakea sossusta apua kun ei kuulemma osaa olla lapsen kanssa, tai antaa yksinhuoltajuus lähille. Voiko tällaiseen saada mitään apua? Vertaistukea? Olen aivan loppu tähän. Terv. Vierestä seuraava