Sosiaalityöntekijän palkka
Hei!
Aloitan sosiaalityönopiskelut syksyllä ja vaikka en todellakaan ole ammattia rahankiilto silmissä valinnut, olisi kiva kuulla sosiaalityöntekijöiden palkoista. Paljon jää kuussa käteen, monta vuotta työkokemusta, millaisissa tehtävissä olet?
Kommentit (31)
Mun äiti on sosiaalityöntekijä ja sen vuositulot on noin 57000 €.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:03"]
Hei!
Aloitan sosiaalityönopiskelut syksyllä ja vaikka en todellakaan ole ammattia rahankiilto silmissä valinnut, olisi kiva kuulla sosiaalityöntekijöiden palkoista. Paljon jää kuussa käteen, monta vuotta työkokemusta, millaisissa tehtävissä olet?
[/quote]tiedoksi opintoja aloittavalle: palkoista puhutaan aina bruttona, kun niitä vertaillaan. Tiedätkö ylipäänsä bruton ja neton eron?
Itse olen omalta äidiltäni ja hänen työkavereiltaa aina kuullut, että työn vaativuuteen nähden palkka todella huono. Olisiko jotain n. 2900e? Veikkään vähän alle tai päälle 3000e. Siitä verot sitten, että ei sitä alaa rahan takia valita.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:05"]
[/quote]
No ohhoh. Minäkin olen sosiaalityöntekijä, ja bruttovuosiansioni on n. 40 000 euroa/v, sis. kokemuslisät ja lomarahat.
Meidän kunnassa lastensuojelun sossu tienaa n. 3300.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:04"]
MIkset katso esim. KVTES tms. oman alan työehtosopimus.
[/quote]
Koska aina kun luulee tietyn alan palkkauksen olevan summa n, tulee joku alalla työskentelevä kertomaan, kuinka hänen palkkansa on satoja euroja vähemmän kuin ihmiset luulevat :D
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:08"]
Hei!
[/quote]tiedoksi opintoja aloittavalle: palkoista puhutaan aina bruttona, kun niitä vertaillaan. Tiedätkö ylipäänsä bruton ja neton eron?
[/quote]
Tiedän, en kai muuten kysyisi paljon jää käteen? Kiitos vielä tuosta alentavasta sävystä :)
ap
Aloittajalle tiedoksi, että palkoista puhuttaessa käytetään aina bruttosummia, koska ihmisten veroprosentit vaihtelevat mm. vähennysten vuoksi. Esim. 3300€/kk tienaavalla voi jäädä käteen sama summa kuin 3600€/kk tienaavalla kun jälkimmäisellä on asuntolaina tms. vähennyksiä ja pienemmästi tienaavalla ei.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:15"]
[/quote] teetkö päivystystyötä vai ainoastaan toimistoaikaa?
No ohhoh. Minäkin olen sosiaalityöntekijä, ja bruttovuosiansioni on n. 40 000 euroa/v, sis. kokemuslisät ja lomarahat.
[/quote
[/quote]
Sinun äitisi on varmastikin isossa organisaatiossa johtotehtävissä. Perussosiaalityössä ei ansaita likikään noin paljon.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:05"]Mun äiti on sosiaalityöntekijä ja sen vuositulot on noin 57000 €.
[/quote]Sama täällä. Äiti on päihdepuolella ja tehnyt ikänsä "sossutädin" töitä, on nyt 54-vuotias ja palkka on tapissaan nyt kun vuositulot ovat noin 64000 €. Äiti tekee 2-vuorotyötä ja päivystystä, mutta ei ehkä enää pitkään jaksa niitä jiten kun vuorot loppuu, pienenee myös palkka.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:08"]
Hei!
[/quote]
Tiedän, en kai muuten kysyisi paljon jää käteen? Kiitos vielä tuosta alentavasta sävystä :)
ap
[/quote]
Tuo vaan on mahdoton vastattava, kun asutaan eri kunnissa plus kaikilla erilaisia vähennyksiä....
No meille näytettiin koulutuksen alus et palkka on 1800-3200 mut ne jotka on yliopistosta valmistuneita voi saada viel enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No meille näytettiin koulutuksen alus et palkka on 1800-3200 mut ne jotka on yliopistosta valmistuneita voi saada viel enemmän.
No höm, mitähän sitten opiskelet? Ehkä sosionomiksi? Sosiaalityöntekijät valmistuu aina yliopistosta...
Meillä 3600-3700 on peruspalkka, siihen sitten ikälisät päälle. Etelä-Pohjanmaa.
Vierailija kirjoitti:
Pätevä sosiaalityöntekijä voi olla vain yliopistosta valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Hei!
tiedoksi opintoja aloittavalle: palkoista puhutaan aina bruttona, kun niitä vertaillaan. Tiedätkö ylipäänsä bruton ja neton eron?
Missä kohtaa mielestäsi AP on sekoittanut bruton ja neton?
MIkset katso esim. KVTES tms. oman alan työehtosopimus.