Saako tikkien poiston jälkeen mennä suihkuun
Lapselta poistettiin tänään 2 tikkiä polvesta, sai siihen päälle ihonvärisen teipin. Saako mennä illalla suihkuun? Tikit poistettiin klo 9.00.
Kommentit (17)
Et sitten kysynyt tikkien poistajalta?
Vierailija kirjoitti:
tämä
Saa ja pitää mennä suihkuun. Puhtaus on nyt kaiken A ja O varsinkin tällaisella helteellä.
Terveisin, lääkäri.
Saahan tikkien kanssakin mennä suihkuun.
Mulle tuli ohjeeksi pitää kuivana vuorokausi tikkien poiston jälkeen.
Hyvä pitää 24h tauko, jotta jäljet umpeutuvat. Voi tulla tulehdus varsinkin näin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä
Kiitos huolenpidosta, kysyin. Oli nuori opiskelija ja sanoi vaan että ”teippi vois olla vuorokauden mut ehkä vois suihkuttaa, ei saa uida”.
Niin ajattelin kysyä täältä jos juurikin sh/lääkäreitä paikalla, kun tuntui olevan opiskelijan vastaus hieman ”mutu” -osastoa
AP
Etkö muka saanut ohjeita? Vai mieskö käytti lasta?
Google:
Älä sauno, ui tai kylve kun sinulla on ompeleet haavalla.. Ompeleiden poistoa varten sinun on varattava itse aika omaan terveyskeskukseen sairaanhoitajalle. Ompeleiden poiston jälkeen haavalle voit laittaa haavateipin vuorokauden ajaksi. Saunaan ja uimaan voit mennä vuorokauden kuluttua ompeleiden poiston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Google:
Älä sauno, ui tai kylve kun sinulla on ompeleet haavalla.. Ompeleiden poistoa varten sinun on varattava itse aika omaan terveyskeskukseen sairaanhoitajalle. Ompeleiden poiston jälkeen haavalle voit laittaa haavateipin vuorokauden ajaksi. Saunaan ja uimaan voit mennä vuorokauden kuluttua ompeleiden poiston jälkeen.
Tuossa ei sanota mitään suihkusta.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Google:
Niin? Ei tämä vastaa kysymykseen mitenkään…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google:
-ohis
Joo, onko eroa kasteleeko suihkulla vai uimalla? Järjen käyttö sallittua.
Äityli ei ilmeisesti tiedä mitään perusasioitakaan haavanhoidosta eikä kuuntele lekurin/hoitajan ohjeita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google:
-ohis
Joo, onko eroa kasteleeko suihkulla vai uimalla? Järjen käyttö sallittua.
Siinä nimenomaan on se ero. Puhdasta vettä (juomakelpoista) haava ei säikähdä, mutta likaisemmalla vedellä ei saa kastella. Ompeiden laiton ja poiston jälkeen 1 vrk pidettävä kuivana, ellei haava ole likaantunut, silloin kannattaa pestä puhtaalla vedellä.
Ei mullekaan annettu mitään ohjeistusta ja sanaa mietin talvella ku Ap, kun itsellä tikit poistettiin.
Mut tää palsta on pätijöden oksennuspaikka: ei täältä koskaan saa täysin asiallista ketjua.
Itsekö poistit tikit?