Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkaisetteko netissä (facebook-sivut tms.) lapsistanne kuvia?

Vierailija
15.07.2014 |

Minä en julkaise. En halua laittaa nettiin lapseni kuvia koska niitä ei saa netistä sitten koskaan pois ja ties millaiset ihmiset niitä katsoo ja kopioi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän moniakin jotka laittavat lapsistaan kuvia juurikin facebookiin.

Vierailija
2/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa pystyy kyllä rajoittamaan kelle ne kuvat näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:43"]

[/quote]

Tässä harhaluulossa monikin tuntuu olevan.

Vierailija
4/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:43"]

[/quote]

ootko oikeasti noin naivii? kyllä ne vaan valitettavasti voi sielti sieltä levitä. ja en laita, eipä osaa vielä lapset kertoa haluavatko omia kuviaan levitettävän pitkin maailmaa vai eivät.

Vierailija
5/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook omistaa kaikki kuvat ja viestit mitä sinne lähetätte. En halua, että lapseni koko elämä on dokumentoituna internettiin ensisanoista lähtien. En tiedä mihin näitä tulevaisuudessa halutaan ja voidaan käyttää, mutta mieluummin en kokeile.

Vierailija
6/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Minulla on tietokoneella paljon kuvia, voin sieltä niitä katsella kun haluan enkä keräillä mitään tykkäyksiä. Jotenkin en vain ymmärrä että kaikki pyörii nykyään internetin ympärillä :/ olenko sitten vanhanaikainen, mutta katselen mieluummin valokuva-albumia kuin facebookkansiota.

Vierailija
7/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan. Sukulaiseni asuvat kaukana ja facebook on helppo reitti näyttää sukulaisille lasten kasvua. Eihän niitä tarvitse julkisesti siellä levitellä. Ja toisaalta jos levittelee, niin hui hirveää. Voihan joku nähdä lapseni ihan livenä tuossa kadullakin. Apua.

Kyllä tämä nyt on vaan nykyaikaa ja ihan älytöntä pelon lietsomista tuollainen, että ei voisi kuvia nettiin laittaa. Eräskin tuttavani vaahtosi siitä kuinka lasten kuvia ei saisi facebookkiin laittaa ja hän ei koskaan laittanutkaan ja ylpeili sillä. Liityin instagamiin ja siellähän ne hänen herranterttunsa levittelivät itsestään äidin selän takana toinen toistaan kauheampia kuvia julkisesti ihan kaikille. Ehkä olisi kuitenin viisaampaa vaan seurailla missä ne kullannuput niitä omia kuviaan levittelee. Jo ekaluokkalaiset osaa kavereiden kanssa ladata kuviaan ties minne youtubeen. Nykyaikaa ja sitä ei voi estää.

Vierailija
8/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan eikä hirvitä yhtään. Mitään nolaavia kuvia en tietenkään laita.

Vierailija
9/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No julkaisen ja julkaisevat itsekin pitkin nettiä, en edes tiedä mihin kaikkiin niitä laittavat?

Vierailija
10/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani ei osaa kertoa saako niitä sinne laittaa joten en laita.

Vierailija
11/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa oikein ymmärrä että mitä sitten jos mun lapsen kuva lähtiskin leviämään netissä? Ihan normikuvia normilapsista vaatteet päällä. Enkä käsitä miksi ne lähtisi leviämään? Ketä kiinnostaa. Hyvä kun itse jaksan lukea omaa facebookaikajanaani...

Vierailija
12/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi rajoittaa käyttäjät. Klikkaa vain siinä kaverin kohdalla rajoitettu-käyttäjä, niin kyseinen ihminen ei näe mitään päivityksiäsi. Mun päivityksiä/kuvia ei näe kuin 30 läheisintä sukulaista ja ystävää jotka varmasti tunnen.

Vierailija
13/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaltani joku oli kopioinut hänen lapsiensa kuvia ja julkaissut niitä blogissaan omina lapsinaan. Ikävä juttu..

Vierailija
14/20 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:57"]Todellakin voi rajoittaa käyttäjät. Klikkaa vain siinä kaverin kohdalla rajoitettu-käyttäjä, niin kyseinen ihminen ei näe mitään päivityksiäsi. Mun päivityksiä/kuvia ei näe kuin 30 läheisintä sukulaista ja ystävää jotka varmasti tunnen.

[/quote]

Niin ja kavereita mulla on oikeasti monta sataa. Moni ihmetellyt miksi en päivitä ikinä mitään, vaikka todellisuudessa päivitän joka päivä.

Vierailija
15/20 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:50"]

Facebook omistaa kaikki kuvat ja viestit mitä sinne lähetätte. En halua, että lapseni koko elämä on dokumentoituna internettiin ensisanoista lähtien. En tiedä mihin näitä tulevaisuudessa halutaan ja voidaan käyttää, mutta mieluummin en kokeile.

[/quote]

tämä on totta. Kiva sitten vanhempana töitä hakiessa kun työnantaja voi tilata koko elämänkerran luettavaksi

Vierailija
16/20 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julkaise.

Vierailija
17/20 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ääliömamma oli laittanut 1v. pojastaan Facebookiin rantakuvan. Pojalla näkyy pikkupippeli, toisessa kuvassa pylly ja pippeli. Voi jessus eikö yhtää miettinyt sitä että maailmassa on aika paljon sairaita ihmisiä jotka noita kuvia tuijottelevat ja tumputtavat käteen. Hyi hele. Ilmiannoin kuvat. Ja muutenkin, en usko että poika ois kovin innoissaan ollut isompana kun näkee jossai netissä omat pippelikuvat..

Vierailija
18/20 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:56"]Mä en kanssa oikein ymmärrä että mitä sitten jos mun lapsen kuva lähtiskin leviämään netissä? Ihan normikuvia normilapsista vaatteet päällä. Enkä käsitä miksi ne lähtisi leviämään? Ketä kiinnostaa. Hyvä kun itse jaksan lukea omaa facebookaikajanaani...

[/quote]

Esim niitä joitten päässä viiraa..

Vierailija
19/20 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:41"]Tiedän moniakin jotka laittavat lapsistaan kuvia juurikin facebookiin.

[/quote]

Niinpä. Mullakin jokainen äiti-kaveri laittaa lapsestaan kuvia Facebookiin. Toiset enemmän toiset vähemmän. Aika moni lapsi siis varmaan tulee "kärsineeksi" että äiskä on ylpeänä joskus esitellyt lapsiparastaan kuvia...

Vierailija
20/20 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kummankin lapseni ristiäiskuva facessa. Kuvissa ollaan minä, mies ja lapsi. Muita kuvia ei ole eikä tule.