Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys velalta, muutkin saa vastata

Vierailija
15.07.2014 |

Ihmettelen erään pariskunnan käytöstä.. Tekevät työtä,josta joskus tulee jäämään miljoonaomaisuus ja ovat parikymppisinä jo päättäneet elää lapsettoman elämän,yrittäjinä, töitä tehden..

Aiemmin pariskunta käyttäytyi niin kuin vihaisivat lapsia. Eivät huomioineet lapsia millään tavalla, eivät jutelleet raskaana olevan kanssa Ym. Vaikka aiemmin olisi ollut kuinka hyvät välit tahansa,ne katkesivat siihen paikkaan kun ihmiset alkoivat lisääntymään. Jos pariskunnan luona meni vierailemaan lasten kanssa, ei esim kahvipöydässä ollut lapsille mitään, eikä lapsille myöskään puhuttu mitään. He olivat kuin lapset olisivat pelkkää ilmaa.

ja tähän väliin, ei ollut kyse siitä, etteivätkö he olisi omia lapsia saaneet, vaan siitä, etteivät he halunneet lapsia.

Pariskunta haali itselleen sankan joukon elukoita, kaikkea kissasta hevoseen. Näille riitti hellyyttä ja hoitoa,mutta lapsia heille ei ollut olemassa.

ja

Nyt,kun lastentekoaika on taakse jäänyttä elämää,eikä niitä lapsia enää voisi edes haaveilla iän tai jaksamisen puitteissa, on käytös muuttunut täysin päin vastaiseksi. Pariskunnan toinen osapuoli on miehelleni sukua, ja nyt on alkanut puhelin soimaan harva se viikko.. Kyselevät vuoronperään, koska olisimme menossa käymään ja jos teemme kuten aiemmin -jään lasten kanssa kotiin- mieheltäni kysellään ummet ja lammet; "miksette kaikki tulleet" "miten lapset ovat voineet" " voi kun olisitte tulleet kaikki,lapset olisivat voineet leikkiä meidän kissojen ja koirien kanssa tai silittää heppaa" . Nyt on yhtäkkiä alkanut myös tulla joulupukilta outoja paketeita lapsille, joissa ei lue kuin lasten nimet (mutta kirjoittajan tunnistaa pariskunnan rouvaksi), vaikka aiemmin ei ole sieltä suunnalta tullut (eikä olla odotettukaan) mitään. Eivät ole koskaan tulleet meille lasten synttäreillekään, tai jos on ollut jokin muu asia,joka olisi vaatinut meidän luona käymistä, olemme hoitaneet sen puhelimitse tai itse käymällä heillä. Nyt kutsuivat yllättäen itse itsensä ensin meille kahville ja sitten yhden lapsen synttäreille.

Mitä ihmettä tämä tällainen suunnan vaihdos on? Olen aiemmin ollut siinä luulossa, että siinä perheessä eläimet ja työ on se numero yksi ja lapsia suorastaan vihataan. Nyt tuntuu,että kun luonto heitti jyrkän ein lapsenteolle, sitä korvataan muiden lapsilla (?) Heräsikö velapari liian myöhään todellisuuteen, vai tajusivatko vasta,että kaikki muut ympärillä lisääntyy heistä huolimatta, vai mitä ihmettä tämä nyt on? En valita tästä mielenmuutoksesta, päin vastoin, he ovat oikein ihania ihmisiä. Meidät kuitenkin kertaalleen jo lukittiin pois heidän läheltään kun aloin odottamaan esikoista, niin ihmetyttää tämä yhtäkkinen sydämellisyys ja takaisin kaipuu ystäväpiiriimme.. Osaatteko te valaista asiaa..?..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea,liian pitkä teksti. Ne varmaa haluu sun lapset.

Vierailija
2/19 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ajattelen näin velana niin, että tuo raskaus- ja pikkulapsiaika on sellaista, mikä ei itseäni kiinnosta yhtään jo olo on kiusallinen, koska en koe, että osaisin tehdä tai sanoa mitään esim. pienelle vauvalle. Kun lapsi kasvaa, on sen kanssa helpompi tulla ns. juttuun, kun osaa vastailla ja voi leikkiä yhdessä.

Toisaalta, olen myöskin ollut aina yhtälailla tekemisissä niin raskaana kuin pienen lapsenkin äitinä olleiden ystävieni kanssa, joten en osaa sanoa, miksi juuri sinun tuttavasi ovat noin kovin muuttaneen kelkkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ulkopuolisena sanoa mitään. Ehkä he ovat kasvaneet ja kypsyneet ihmisinä? Ehkä nyt kun lapsia ei ole enää mahdollista tehdä, he tietävät, että utelut ja painostus ovat myöskin jäänyttä, ja se helpottaa kanssakäymistä lasten kanssa? Ehkä heillä on nyt työelämän puolesta paremmin aikaa muulle elämälle? Ehkä he osaavat olla paremmin isompien lasten kanssa (teidän lapsetkin ovat varmaan vuosien saatossa kasvaneet...:))? Syitä voi olla monia, mutta onko sillä loppujen lopuksi niin merkitystä? Jos he ovat muuten ihania ihmisiä, kuten sanoit ja nyt haluavat nähdä teidän lapsia, niin eikös se ole vain hyvä. :)

Vierailija
4/19 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä he osaavat olla paremmin isompien lasten kanssa (teidän lapsetkin ovat varmaan vuosien saatossa kasvaneet...:))?"

Ovat kyllä,mutta nuorimmat ovat 2v ja vastasyntynyt, joten ei tuokaan selitä tätä kelkan kääntöä..

Jotenkin "pelottaa" päästää heitä takaisin elämään, kun kerran ovat jo rumasti lähteneet. Ymmärrän,jos joku ei halua lapsia,mutta en ymmärrä heidän silloista käytöstään. Enkä varsinkaan heidän tämänhetkistä käytöstään..

Aiemmin harmitti lasten vuoksi,kun pariskunnalla kuitenkin reippaasti noita eläimiä on, että välien mentyä ei lapsetkaan tuosta vain voi eläimiä hoitaa. Nyt sitten tarjotaan tätä tilaisuutta uudelleen,enkä tiedä uskaltaako siihen tarttua..

Vierailija
5/19 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät hiljalleen hivuttautua tarpeeksi lähelle kidnapatakseen lapsesi ;-)

Vierailija
6/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla niin yksinkertaisesta asiasta kuin katumus? Jos huomasivat itsekin elämän olevan liian lyhyt ja alkoivat kaipaamaan omaa lasta liian myöhään? Kompensoivat sitä menetystä nyt muiden lasten kautta? Outoa,että tekevät töitä jättääkseen miljoonaperinnön eikä silti tee edes sitä yhtä veriperijää.. Jos tajusivat tämän vasta nyt. Koko elämäntyö menee omille veljille\sisarille, keitä siinä kaaressa ikinä nyt onkaan.. En tunne ap tapaustasi,mutta haiskahtaisi kyllä minun nenääni, vaikka en vela olekaan

Vierailija
7/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävieni lasten ollessa juuri tuon 2- vuotiaita se yhdessä tekeminen kävi paljon helpommaksi. Siinä vaiheessa niillä lapsilla ainakin se puhe ja toiminta kävi sellaiseksi, että tällainen tyhmempikin ymmärtää, mitä ne haluavat.

Itse olen ollut lastenvahtina n. 2-vuotiaista lapsista ylöspäin, mutta sen nuorempia en vaan ole uskaltanut luokseni ilman vanhempia ottaa. 

Toisaalta, jos tällä parilla on paljon eläimiä, niin eivät ehkä mielellään ota pieniä lapsia kylään. Joskus ne lapset ei vaan kovin nuorina osaa kohdella eläimiä oikein. Esim. vahingossa tukistaa liikaa karvoista tms. ja silloin voi mikä tahansa eläin puraista kivun tuntiessaan. Varsinkin, jos eivät ole tottuneet lapsiin.

Vaikea sanoa muiden puolesta, nämä ovat vaan omia ajatuksiani.

t.3 

Vierailija
8/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh,mikä alapeukkujen valtakausi av:lle on iskenyt. Apkin saa jatkuvia alapeukkuja,vaikka ihan on asiallinen,jokseenkin pitkähkösti selitetty,aloitus.

Vierailija
9/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tulee mieleen että pariskunta on päättänyt testamentata osan omaisuudestaan apn lapsille, ja nyt he haluavat tutustua lapsiin. Itsekin olen testamentannut kivoille lapsille ja nuorille vaikkeivat välttämättä ole edes sukua :)

Vierailija
10/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mieheni kanssa tahdo omia lapsia ja nuorempana emme osanneet suhtautua vauvoihin ja taaperoikäisiin. Näitä kuitenkin oli paljon ystäväpiireissä, ja kun kasvoivat muuttuivat oikein mukaviksi ihmisiksi. Sen myötä oli myös helpompi olla pienten lasten kanssa. Toivon, että lapset muistavat meidät hauskoina ja nuorekkaina satusetänä/tätinä, pariskuntana, jolta sai aina karkkia ja joka järjesti kivoja yllätyksiä. Omia lapsia emme edelleenkään halua kasvattaa.

Vierailija
11/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:10"]No mulla tulee mieleen että pariskunta on päättänyt testamentata osan omaisuudestaan apn lapsille, ja nyt he haluavat tutustua lapsiin. Itsekin olen testamentannut kivoille lapsille ja nuorille vaikkeivat välttämättä ole edes sukua :)

[/quote]

Näen sieluni silmin kuinka apn silmiin tuli euronkuvat.

Vierailija
12/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ystäväsi ovat tajunneet, että elämä on lyhyt ystävien menettämiseen. Eivät välttämättä kaipaa lasta, vaan ystäviä takaisin. Ovat ehkä ymmärtäneet ystävyyden vastavuoroisuuden, että ystäville tärkeistä asioista "täytyy" olla kiinnostunut. Hyvittelevät aiempaa käytöstään. Tällainen ajatus tuli minulle.

Vierailija
13/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lapsettomuus ei ollutkaan vapaaehtoista... Eivät vaan halunneet sääliä ja kummallisia "hyväätarkoittavia" kommentteja ja oli helpompi olla poissa lasten luota kokonaan kuin surkutella sitten itseään?

Tai sitten lapsettomuus oli vapaaehtoista, mutta vain toisen puolelta; toinen olisikin halunnut lapsia, ja niin se vela-puoliso piti tarkoituksella heidät loitolla lapsista.

Vierailija
14/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa selittää asiaa. Lasten seura kiinnostaa minua vuosi vuodelta vähemmän. Ehkä kyseessä oli tosiaan vasten tahtoaan lapseton pariskunta?

Vierailija
15/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:10"]No mulla tulee mieleen että pariskunta on päättänyt testamentata osan omaisuudestaan apn lapsille, ja nyt he haluavat tutustua lapsiin. Itsekin olen testamentannut kivoille lapsille ja nuorille vaikkeivat välttämättä ole edes sukua :)

[/quote]

Näen sieluni silmin kuinka apn silmiin tuli euronkuvat.

[/quote]

En usko,että tällaisesta on kyse. Kelkka on kääntynyt kaikkia lapsiperheitä kohtaan ja heillä on kyllä oma perintökaarensa. Rouvalla on lapsettomia sisaruksia (heilläkin ikä täynnä) ja miehellä kaksi sisarusta lapsineen. Kummankin vanhemmat elävät.

Ihmettelen tätä tilannetta,kun tuntuu että molemmat ovat muuttuneet ihmisinä aivan toisiksi. Kuin koko luonne olisi saanut muutosrokotteen. Mietin,mikä saa sulkemaan lisääntyvät ihmiset pois läheltään ja yhtäkkiä haalimaan heitä takaisin elämäänsä. Eikö ve-lapsettomuus sido koko loppuelämän ja"katuminen" on nyt myöhäistä?

ap

Vierailija
16/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:12"]Minusta ystäväsi ovat tajunneet, että elämä on lyhyt ystävien menettämiseen. Eivät välttämättä kaipaa lasta, vaan ystäviä takaisin. Ovat ehkä ymmärtäneet ystävyyden vastavuoroisuuden, että ystäville tärkeistä asioista "täytyy" olla kiinnostunut. Hyvittelevät aiempaa käytöstään. Tällainen ajatus tuli minulle.

[/quote]

Tämänkaltainen ajattelutyyli menisi kyllä järkeen ja selittäisi paljon..

ap

Vierailija
17/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:12"]Emme mieheni kanssa tahdo omia lapsia ja nuorempana emme osanneet suhtautua vauvoihin ja taaperoikäisiin. Näitä kuitenkin oli paljon ystäväpiireissä, ja kun kasvoivat muuttuivat oikein mukaviksi ihmisiksi. Sen myötä oli myös helpompi olla pienten lasten kanssa. Toivon, että lapset muistavat meidät hauskoina ja nuorekkaina satusetänä/tätinä, pariskuntana, jolta sai aina karkkia ja joka järjesti kivoja yllätyksiä. Omia lapsia emme edelleenkään halua kasvattaa.

[/quote]

Tämänkaltaisena ihmisenä minä velan yleensä näen. Siksi ihmettelenkin,mikä aiheuttaa mainitsemalleni parille totaalisen luonteenmuutoksen iän tullessa vastaan. Tunnen muitakin veloja ja heidän kohdallaan tällaista "lapsivihaa" ei ole ollut, päin vastoin. Omille lapsilleni eräs lapseton vanhempi neiti toimii "mummuna" ja kohtelee kyllä lapsiani tasavertaisen rakastaen; kuin omiaan. On siksi outoa että pariskunta sulkee kaikki lapselliset elämästään pois (jo siinä vaiheessa kun mamman vatsa pyöristyy) ja nyt sitten vuosia myöhemmin meidät toivotetaan uudelleen tervetulleeksi heidän elämäänsä -jopa niin radikaalisti,että pari alkaa itse kutsumaan itseään syntymäpäiväjuhliin..

ap

Vierailija
18/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:21"]Jos se lapsettomuus ei ollutkaan vapaaehtoista... Eivät vaan halunneet sääliä ja kummallisia "hyväätarkoittavia" kommentteja ja oli helpompi olla poissa lasten luota kokonaan kuin surkutella sitten itseään?

Tai sitten lapsettomuus oli vapaaehtoista, mutta vain toisen puolelta; toinen olisikin halunnut lapsia, ja niin se vela-puoliso piti tarkoituksella heidät loitolla lapsista.

[/quote]

Tämäkin menisi järkeen,mutta voiko kukaan olla noin katkera,ettei iloitsisi muiden lapsista.. Tämä pariskunta on kuitenkin siitä ainutlaatuinen,etten muita samankaltaisia veloja tunne. Muut kohtelevat lapsia ihmisinä,nämä eivät aiemmin edes nähneet alta metrin pituisia..

Jälkimmäinenkin menisi järkeen,kun oikein miettii.. Mutta miksi molemmat yhtäkkiä ovatkin kiinnostuneita lapsista ja lapsiperheistä..

ap

Vierailija
19/19 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilta udeltiin aiemmin lapsentekojuttuja ja heidän vastauksensa oli, ettei ole aikaa eikä halua. "Me hoidetaan nämä eläimet,hoitakaa te lapset. Teistä ei varmaan ole meidän työhön ja se on varma,että meistä ei ole teidän työhön". Joten käsittääkseni tämä vahvistaa vapaaehtoisuuden.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi