Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, jonka kanssa tulen jatkossa olemaan tekemisissä, ei hyväksynyt facebook-kaveripyyntöä

Vierailija
13.07.2021 |

Tulen olemaan yhden naisen kanssa tekemisissä ja tilanne oli ylipäänsä sellainen, että ainakin oletin, että tullaan tutustumaan paremmin. Laitoin hänelle sen takia fb-kaveripyynnön. Ei kuitenkaan hyväksynyt sitä.
Miksi itse olet jättänyt hyväksymättä tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään johtopäätöksiä naisen käyttäytymisestä. Itse olen rajannut työkaverit facebookin ulkopuolelle, haluan, että se on vain lähimmille ystävilleni ja sukulaisilleni jne. Tuntuu kurjalta, jos joku pyytää ja en hyväksy pyyntöä, mutta tämä on minun linjaukseni. Lähdin jossain vaiheessa facebookista kokonaan, kun siellä oli satoja "kavereita" ja kun tulin takaisin, tein tämän linjauksen. Se on vapauttavaa! En päivitä paljoa, mutta kun päivitän, niin haluan, että se näkyy vain pienemmälle porukalle. Tosin olen työpaikalla sanonut tämän ääneen, joten tietävät sen. Jos joku siitä loukkaantuu, niin se on hänen harminsa.

Vierailija
42/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa olla 18 kaveria facessa. Kuulun muutamaan ryhmään, joita seuraan. Omia päivityksiä en ole tehnyt pariin vuoteen. En itsekään ottaisi kaveriksi ketään entistä työkaveria tai sukulaisen puolison sisarusta. En keksi yhtään syytä, miksi pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä tulevat yhteiset tekemiset liittyy työasioihin, niin monikaan ei halua työkavereita facekavereiksi, esim. minä itse. Ei kyllä ole pyyntöjäkään tullut kuin parilta, ei ole onneksi tapana tässä työpaikassa. 

Mun sisko on opettaja ja sille tulee silloin tällöin kaveripyyntöjä oppilaiden vanhemmilta. Hän ei hyväksy niitä. Tietenkin haluaa pitää työasiat erillään vapaa-ajasta. 

Ei liity työasioihin vaan on kyse enemmänkin tuollaisesta, kuin kuvailin viestissä 8. Tuo, että ei hyväksy työkavereita, esimiestä tai asiakkaita fb-kaveriksi on taas ymmärrettävää. ap

Itseasiassa tuo ei ole ymmärrettävää. Kannattaisi tutustua FB:n tarkoitukseen paremmin. Kyseisen alustan tarkoitus on yhdistää, verkottaa ihmisiä ympäri maailman. On jotenkin hyvin perisuomalaista muodostaa kuppikuntia ja vieläpä internetissä. Vain suomalainen osaa ja pystyy tehdä tämän. Huvittavaa että suomalainen pitää vielä sitä normaalina.

Onhan se kurjaa kun ihmiset ei anna stalkata itseään somessa. Itse olen asettanut sen verran tiukat yksityisyysadetukset kaikkiin palveluihin, ettei minua edes voi pyytää ystäväksi tai seurata.

Anteeksi mutta mitä aktuaalista vittua? Pidätkö lähtökohtaisesti jokaista ihmistä stalkkaajana ja jonkin asian perässä juoksijana heidän sukupuolesta riippumatta? Toiseksi mitä itse teet sosiaalisessa mediassa? Oletko sieltä stalkkaamassa varjoista? Ainakin kuulostaa siltä.

Vaikutat aggressiiviselta. Suututko jos sinua ei hyväksytä fb-kaveriksi? Nimenomaan tuollaista en itse hyväksyisi.

Vierailija
44/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minulla on Facebookissa vain 146 kaveria, eli vain ihmisiä jotka oikeasti kuuluvat elämääni ja joiden kanssa voi jakaa asioita.

En ole hyväksynyt kaverikseni esim. veljen tuoretta tyttöystävää jota en ollut edes nähnyt (enkä kerennyt nähdäkään, kun he jo erosivat….), yhtä miestä jonka kanssa en halua tutustua sen lähemmin, epäkiinnostavaa naista jonka olen nähnyt vain kerran ja joka ei edes moikannut kun nähtiin….

Vierailija
45/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä tulevat yhteiset tekemiset liittyy työasioihin, niin monikaan ei halua työkavereita facekavereiksi, esim. minä itse. Ei kyllä ole pyyntöjäkään tullut kuin parilta, ei ole onneksi tapana tässä työpaikassa. 

Mun sisko on opettaja ja sille tulee silloin tällöin kaveripyyntöjä oppilaiden vanhemmilta. Hän ei hyväksy niitä. Tietenkin haluaa pitää työasiat erillään vapaa-ajasta. 

Ei liity työasioihin vaan on kyse enemmänkin tuollaisesta, kuin kuvailin viestissä 8. Tuo, että ei hyväksy työkavereita, esimiestä tai asiakkaita fb-kaveriksi on taas ymmärrettävää. ap

Itseasiassa tuo ei ole ymmärrettävää. Kannattaisi tutustua FB:n tarkoitukseen paremmin. Kyseisen alustan tarkoitus on yhdistää, verkottaa ihmisiä ympäri maailman. On jotenkin hyvin perisuomalaista muodostaa kuppikuntia ja vieläpä internetissä. Vain suomalainen osaa ja pystyy tehdä tämän. Huvittavaa että suomalainen pitää vielä sitä normaalina.

Onhan se kurjaa kun ihmiset ei anna stalkata itseään somessa. Itse olen asettanut sen verran tiukat yksityisyysadetukset kaikkiin palveluihin, ettei minua edes voi pyytää ystäväksi tai seurata.

Anteeksi mutta mitä aktuaalista vittua? Pidätkö lähtökohtaisesti jokaista ihmistä stalkkaajana ja jonkin asian perässä juoksijana heidän sukupuolesta riippumatta? Toiseksi mitä itse teet sosiaalisessa mediassa? Oletko sieltä stalkkaamassa varjoista? Ainakin kuulostaa siltä.

Olen eri, mutta nimenomaan, mitä vittua se sinulle kuuluu, miten muut ihmiset käyttävät somea?

Ei kuulukaan mutta sivusta todettakoon, ettei todellakaan ole terveen ihmisen merkki jos ajattelee jokaisen vähemmän tutun tai täysin tuntemattoman olevan stalkkaaja ja hyötyjä. Vainoharhaisuus on sairaus. Hyvin elämää rajoittava sairaus.

Ei sekään ole normaalia, että heti änkee fb-kaveriksi, koska "ollaan tekemisissä".

Vierailija
46/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa pyytää kenen kaveriksi haluaa ja jokainen saa hyväksyä tai olla hyväksymättä.

Vaikeaa on ap:lla jos kieltäytyminen menee heti tunteisiin. Ensimmäisenä tulee mieleen ihminen joka ei ole lapsena tottunut sanaan EI ja harjoittelee sen sulattamista vasta nyt aikuisena.

Vierailija
47/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta nimenomaan, mitä vittua se sinulle kuuluu, miten muut ihmiset käyttävät somea?

Ei kuulukaan mutta sivusta todettakoon, ettei todellakaan ole terveen ihmisen merkki jos ajattelee jokaisen vähemmän tutun tai täysin tuntemattoman olevan stalkkaaja ja hyötyjä. Vainoharhaisuus on sairaus. Hyvin elämää rajoittava sairaus.

Yksityisyyttään varjelevaa en pidä millään tavoin epänormaalina, mutta sinä olet aivan varmasti sekaisin.

Eri

Vierailija
48/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin valitsee tapansa käyttää facea. Itsellä ei ole face-kavereissa ketään alle 20 vuoden tuttavuutta. Profiili sillein piilossakin, ettei minulle voi lähettää kaveripyyntöjä.

Vierailija
49/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taitaa olla 18 kaveria facessa. Kuulun muutamaan ryhmään, joita seuraan. Omia päivityksiä en ole tehnyt pariin vuoteen. En itsekään ottaisi kaveriksi ketään entistä työkaveria tai sukulaisen puolison sisarusta. En keksi yhtään syytä, miksi pitäisi.

Samaa osastoa. Hyväksyn faceen vain todella pienen piirin - samoja ihmisiä joita voisin nähdä tai joille voisin soitella viikoittain.

Ei sukulaisia/harrastetuttuja/työkavereita/hyvänpäiväntuttuja.

Vierailija
50/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyttää Facea eri tavalla. Toisilla on vain sukulaisia, toisilla se on harrastusta varten, toisilla asiakkaita varten. En vetäisi mitään johtopäätöksiä ap: n tilanteesta

Vierailija
51/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväkseni yritti änkeytyä mm. tuttavani vaimon sisar, joka asuu ulkomailla ja jota en ole ikinä tavannut. Ja ne tavanomaiset upseerit ja herrasmiehet sekä setämiehet ja naisettomat jonnet.

Torppaan kaikki, jurppi se tätä ystävyyspakkomielteistä horiskoa miten pahasti tahansa.

Vierailija
52/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta facebookista kun puhutaan, niin mulle on alkanut tulla viime aikoina kaveriehdotuksia julkkiksista :D.  Käytän facee aika vähän, eikä mulla ole julkkiksia ennestään kavereina. Ja nää tulee ihan eri genreistäkin. Yksi aamu oli Jouni Hynynen (Kotiteollisuus-bändi). Tänä aamuna oli Riku Nieminen ja Mikko Alatalo. En tietenkään pyydä heitä kavereiksi. Nää on siis facen ehdottamia. Mutta nyt on aina aamuisin mielenkiintoista avata face ja katsoa, kuka julkkis siellä tällä kertaa pällistelee :D. 

Vierailija
53/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tuo ei ole ymmärrettävää. Kannattaisi tutustua FB:n tarkoitukseen paremmin.

FB:n tarkoitukseen, älä nyt viitsi! Onneksi en juonut kahvia, olisi varmaan lentänyt näppäimistölle.

Vierailija
54/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap rajaton kun noin aikaisessa vaiheessa pyrit kaveriksi. Tulee just sellaiset fibat että pildenvonkaaja josta saa itselleen riesan.

Olen nainen. ap

Vierailija
55/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin käyttää FB:ta ainoastaan joidenkin tapahtumien tai yritysten seurantaan. Mitään tarvetta postailla omia kuvia ei ole. Onnistuukohan FB:ssa piilottamaan oman profiilinsa niin, ettei kaverpyyntöjä tule?

Vierailija
56/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväkseni yritti änkeytyä mm. tuttavani vaimon sisar, joka asuu ulkomailla ja jota en ole ikinä tavannut. Ja ne tavanomaiset upseerit ja herrasmiehet sekä setämiehet ja naisettomat jonnet.

Torppaan kaikki, jurppi se tätä ystävyyspakkomielteistä horiskoa miten pahasti tahansa.

FB itse ehdottelee ja nostattelee ihmisiä, joilla on yhteisiä tuttuja. Kannattaa lukea niitä käyttöehtoja ja oman profiilin asetuksia, että edes tiedostaa sen, mihin kaikkeen olet antanut oikeudet.

Vierailija
57/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy siellä tai sitten esim hönen face on vain läheisille

Vierailija
58/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän facebookissa just hyvä onkin että voi päättää itse ketä hyväksyy.

Ei tuosta nyt pidä tehdä päätelmiä, ei kaikki vaan halua kaverikseen puolituttuja. Kaveripyynnöt tulee myös viiveellä, eli ei ole välttämättä edes saanut pyyntöä.

Vierailija
59/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin käyttää FB:ta ainoastaan joidenkin tapahtumien tai yritysten seurantaan. Mitään tarvetta postailla omia kuvia ei ole. Onnistuukohan FB:ssa piilottamaan oman profiilinsa niin, ettei kaverpyyntöjä tule?

Onnistuu.

Vierailija
60/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiallinen uteliaisuus ja rajaton jakaminen voivat myös olla sairaanloisia.