Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, jonka kanssa tulen jatkossa olemaan tekemisissä, ei hyväksynyt facebook-kaveripyyntöä

Vierailija
13.07.2021 |

Tulen olemaan yhden naisen kanssa tekemisissä ja tilanne oli ylipäänsä sellainen, että ainakin oletin, että tullaan tutustumaan paremmin. Laitoin hänelle sen takia fb-kaveripyynnön. Ei kuitenkaan hyväksynyt sitä.
Miksi itse olet jättänyt hyväksymättä tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hirveesti facebookkia enkä nykyää hyväksy lisää kavereita muutenka facessa

Vierailija
2/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eivät kaveripyynnöt edes tule reaaliajassa, joten en tekisi asiasta mitään johtopäätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koe tarpeelliseksi lähempään tuttavuuteen kanssasi.

Jos tulette joltain osin olemaan toistenne kanssa tekemisissä, opitte tuntemaan toisenne tarpeeksi hyvin.

Se riittänee hänelle.

Vierailija
4/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? En minäkään hyväksy facessa kavereiksi kuin pidempään tuntemiani ihmisiä, en siis todellakaan jotain yhden tapaamisen tuttuja tai työkavereita. Käytän facea muute kin todella harvakseltaan ja rajaan julkaisuni vain tuttavilleni, joille haluan ajoittain jakaa jotain asioita. Eiköhän puhelinnumeron vaihtaminen ole tuossa vaiheessa normaalimpaa?

Linkedinissä hyväksyn vapaammalla otannalla työtuttavia, asiakkaita jne. jos profiili on varmasti oikeaksi tietämäni. Voihan sielläkin laittaa yksityisviestiä jos on asiaa.

Vierailija
5/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy "tuttavia", eli harrastuksista, töistä tmv. tuttuja ihmisiä. Hyväksyn vain ystävät, eli ne, joiden kanssa mulla on monen vuoden ystävyyssuhde takana. 

Vierailija
6/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face on kavereita varten, tähän joukkoon ei kuulu työkaverit, erilaiset tuttavat tai edes sukulaiset. Kukin toki omalla tyylillään ja joillekin on tärkeä saada maksimaalinen määrä face-kavereita.

Vierailija
7/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulette joltain osin olemaan toistenne kanssa tekemisissä, opitte tuntemaan toisenne tarpeeksi hyvin.

Se riittänee hänelle.

Kiitos kommentista. Koen jotenkin vähän töykeänä sen, että ei hyväksy ja tilanne vähän sen tyyppinen kuin sukulaisesi x olisi vaikka mennyt naimisiin ja tämä henkilö x:n puolison sisar eli jatkossa tavataan tietyissä tilanteissa. Olin ajatellut siis, että hänet voi lisätä verkostoon ja toki ymmärrän, että hän ei koe, että tunnemme. Oikeastaan ihmettelen, miksi hänelle ei olisi käynyt vaikka se, että olisi hyväksynyt, mutta piilottaa julkaisunsa minulta. ap

Vierailija
8/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On turha ihmetellä suomalaisten aivoituksia. Varsinkin kananaivoisten suomi kanojen. Niissä ajatuksissa ei ole päätä eikä häntää.

Niin että kun sinä et ymmärrä toista ihmistä, leimaat hänet kananaivoiseksi? Kyllä tässäkin asiassa tyhmyys löytyy vain sinun aivoistasi😊

Vierailija
9/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu, joka käy fb:ssä ehkä parin kuukauden välein. Ei kaikki päivystä siellä joka päivä.

Vierailija
10/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Face on kavereita varten, tähän joukkoon ei kuulu työkaverit, erilaiset tuttavat tai edes sukulaiset. Kukin toki omalla tyylillään ja joillekin on tärkeä saada maksimaalinen määrä face-kavereita.

Totta, ihmisillä on erilaisia kriteereitä. Minulla tosiaan ei ole kriteerinä kuitenkaan tuo, että pitää saada maksimaalinen määrä fb-kavereita, minulla on "vain" 140 fb-kaveria ja en ota tuntemattomia kaveriksi.

Vierailija
11/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä tulevat yhteiset tekemiset liittyy työasioihin, niin monikaan ei halua työkavereita facekavereiksi, esim. minä itse. Ei kyllä ole pyyntöjäkään tullut kuin parilta, ei ole onneksi tapana tässä työpaikassa. 

Mun sisko on opettaja ja sille tulee silloin tällöin kaveripyyntöjä oppilaiden vanhemmilta. Hän ei hyväksy niitä. Tietenkin haluaa pitää työasiat erillään vapaa-ajasta. 

Vierailija
12/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Face on nimenomaan noita kaikkia varten. Poimit kirsikoita. Joillekin niin kuin ilmeisesti sinulle kirsikan poiminta ja kulissi elämä on jees. No jokainen tavallaan...

Vierailija
13/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riittänee hänelle.

Kiitos kommentista. Koen jotenkin vähän töykeänä sen, että ei hyväksy ja tilanne vähän sen tyyppinen kuin sukulaisesi x olisi vaikka mennyt naimisiin ja tämä henkilö x:n puolison sisar eli jatkossa tavataan tietyissä tilanteissa. Olin ajatellut siis, että hänet voi lisätä verkostoon ja toki ymmärrän, että hän ei koe, että tunnemme. Oikeastaan ihmettelen, miksi hänelle ei olisi käynyt vaikka se, että olisi hyväksynyt, mutta piilottaa julkaisunsa minulta. ap

No ei ole töykeää. Hän saa ihan itse päättää ketä hyväksyy kaveriksi. 

Vierailija
14/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluaa facebookilta eri asioita. Sinun tapasi ei ole ainoa oikea. Töykeyden kokeminen on nyt ihan vaan sinun aivoissasi.

Minäkään en ottanut miehen veljen tyttöystävää kaveriksi. Sitkeä oli, vasta kun 5 hylätyn pyynnön jälkeen estin koko henkilön, loppui sitä kautta ahdistelu. Alkoi kirjoittaa perinteisiä kirjeitä ja niissä oli kuin kasarilla lapsena vastaathan pian pliis, toivoopi K. No en vastannut pian enkä ikinä.

Vierailija
15/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä tulevat yhteiset tekemiset liittyy työasioihin, niin monikaan ei halua työkavereita facekavereiksi, esim. minä itse. Ei kyllä ole pyyntöjäkään tullut kuin parilta, ei ole onneksi tapana tässä työpaikassa. 

Mun sisko on opettaja ja sille tulee silloin tällöin kaveripyyntöjä oppilaiden vanhemmilta. Hän ei hyväksy niitä. Tietenkin haluaa pitää työasiat erillään vapaa-ajasta. 

Ei liity työasioihin vaan on kyse enemmänkin tuollaisesta, kuin kuvailin viestissä 8. Tuo, että ei hyväksy työkavereita, esimiestä tai asiakkaita fb-kaveriksi on taas ymmärrettävää. ap

Vierailija
16/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä Facea muuta kuin muutamaan harrastusryhmään osallistumiseen. Ja tähänkin nykyisin aika harvoin. Ei minua kiinnosta randomien tuttavien kanssa olla missään yhteydessä facen tai instan välityksellä tai seurata heidän postauksiaan.

Vierailija
17/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, ihmisillä on erilaisia kriteereitä. Minulla tosiaan ei ole kriteerinä kuitenkaan tuo, että pitää saada maksimaalinen määrä fb-kavereita, minulla on "vain" 140 fb-kaveria ja en ota tuntemattomia kaveriksi.

Mulla on 121 kaveria ja niistäkin vois karsia puolet. Mutta kun olen joskus itse pyytänyt kaveriksi kun olen pikku hiprakassa ollut, niin en kehtaa nyt poistaa/estää. Kaikki on kyllä tuttuja, mutta jotkut sellaisia ala-asteelta tuttuja, 30v sitten nähnyt. 

Vierailija
18/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face on nimenomaan noita kaikkia varten. Poimit kirsikoita. Joillekin niin kuin ilmeisesti sinulle kirsikan poiminta ja kulissi elämä on jees. No jokainen tavallaan...

Jokainen saa itse päättää miten facebookia haluaa käyttää. Ei sinun määritelmäsi ole ainoa oikea. Toiset eivät halua jakaa tekemisiänsä kaikille satunnaisille tutuille.

Vierailija
19/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on vähääkään sellainen tunne, että jotain ihmistä kiinnostaa henkilökohtaiset asiani vähän liikaa, en hyväksy kaveripyyntöä. Vaikka piilottaisin julkaisuni, henkilö pääsisi käsiksi esimerkiksi valokuviini.

Vierailija
20/67 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä Facea muuta kuin muutamaan harrastusryhmään osallistumiseen. Ja tähänkin nykyisin aika harvoin. Ei minua kiinnosta randomien tuttavien kanssa olla missään yhteydessä facen tai instan välityksellä tai seurata heidän postauksiaan.

Sama täällä, olen Facebookissa vain siksi että tyhjennän hamstraajan taloa ja lahjoitan tavaraa roskalavaryhmässä. Minulla ei ole siellä yhtään kaveria eikä ole tarkoitus sellaisia hankkiakaan.