Mies suuttui kun sanoin, että mun on varmaan irtisanouduttava koska työ vie terveyden.
Työ vie terveyden enkä halua sitä. Kun kerroin miehelle että mun pitää varmaan irtisanoa itseni koska muuten sairastun, niin hän suuttui.
Uutta työpaikkaa en ole onnistunut saamaan vaikka olen hakenut. Tiukkaahan se tekisi lusia karenssi, mutta miten tiukkaa on jos sairastun pahemmin enkä voi enää ikinä tehdä töitä?! Sitä ei mies nyt ymmärrä.
Mietin jo eroa kun ei tunnu löytyvän molempia tyydyttävä ratkaisu.
Kommentit (27)
Tee työt hitaammin. Parhaassa tapauksessa pomo herää huomaamaan henkilökuntavajeen, ja korjaa asian. Voi tietty olla että saat potkut, mutta sittenpä et joudu karenssiin. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Säästä karenssiajan palkka jos et saa uusia töitä. Luulis että sitten ok.
Terveellisempää olisi kyllä korjata ne syyt miksi se työ kuormittaa. Yleensä se paikan vaihto ei riitä.
Niinhän se olisi.. mutta miten henkilö voi itse korjata sen että 1 ihminen tekee 3 työt?
Vierailija kirjoitti:
Tee työt hitaammin. Parhaassa tapauksessa pomo herää huomaamaan henkilökuntavajeen, ja korjaa asian. Voi tietty olla että saat potkut, mutta sittenpä et joudu karenssiin. Problem solved.
Tämä. Minä aloin tehdä työt hitaammin noin vuosi sitten mutta huomaan että silti työ kuormittaa koska vaikka tekee hitaammin töitä, jatkuva paine ja painostus on joka tapauksessa. Vie voimia sietää sitä.
Jos et saa töitä työssä olevana, vielä huonommin saat irtisanoutuneena. Hae saikkua ja käytä se aika hyvän työhakemuksen suunnitteluun, jotta se on valmis, kun hyvä uusi työ tulee tarjolle.
Ymmärrän hyvin että miestä vituttaa jos ap ei edes PYYTÄNYT miehen taloudellista apua, vaan ILMOITTI että hänen nyt vaan pitää lopettaa oman osuutensa maksaminen.
Peruspäivärahoillako meinasit ap sitten elellä loppuelämän, vai miten tämän suunnitelman oli tarkoitus edetä 2-5v aikajänteellä?
Eli siis millä ajattelit elää karenssiajan??