Lapsi kinuaa puhelinta kun kaikilla kavereillakin kuulemma on. Kuinka välttämätön se on 10-vuotiaalle? Varaa hankkia sellaista ei ole...
Joutuisimme tinkimään yhden kuun ruokabudjetista reilusti jos sellaisen tytölle hankkisimme. Ja maksaahan liittymäkin joka kuukausi ainakin kympin, luultavasti enemmän : /
Miten voin perustella lapselleni että puhelinta ei tarvitse?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Koulussakin pitää olla puhelin. Meillä on alakoululaisella ope teettänyt puhelimella tehtäviä.
Ei tarvitse olla. Ne, joilla ei ole tekevät eri tehtävän. Tai saavat jonkun lainapuhelimen.
*varaa ei ole*
Kuulostaa aika karulta, kun nykypuhelimet kuitenkin maksaa sen parikymppiä vaan ja prepaidin saa 5 eurolla.
Vai pitääkö se heti olla joku 500 euron iphone lapselle, jolta se varastetaan tai se menee rikki.
Kyllä puhelin on nykyaikana jokaisella lapsella jo käytännössä koulun aloittaessa, ei sitä kuitenkaan tarvi kalleinta ostaa...
Vierailija kirjoitti:
Vähennä sen alkoholin kulutusta.
En ole juonut alkoholia tänä vuonna lainkaan, enkä koskaan ole ollut mikään suurkuluttaja.
ap
TAITAA AP OLLA NIIN SEKAISIN ETTÄ JONKUN PITÄÄ JÄRJESTÄÄ "TYTÖN" HUOSTAAN OTTO. JOS EI PROVO NIIN SITTEN JO KIIRE
Oletko lapsessasi kiinni 24/7 kun sinulla itselläsi ei ole ilmeisesti tarvetta saada häneen yhteyttä missään tilanteessa?
Mä voin lahjoittaa sun lapselle puhelimen.
Missä päin maata asutte? Ja mimmosen puhelimen haluatte?
Vierailija kirjoitti:
Noitahan saa ilmaiseksi ihan toimivia, kun vaan jonnekkin roskalavalle facebookissa kirjoittaa. Tai isompaan ryhmään (esim. joku naistenhuone). Itse saattaisin antaa vanhan puhelimeni, jos olisi joku muu varaluuriksi.
Kaupoissa on elektroniikankeräyslaatikoita, sieltä.
Etäkoulu ei onnistu ilman puhelinta.
Kerrohan kirjoitti:
Huhuu ap!
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän suurimmalla osalla tuon ikäisellä onkin. Meillä hankitaan viimestään eka luokalle mennessä. Myydäänhän niitä käytettynäkin melko edullisesti. Myy jotain vaatetta, tavaroita yms, että saat muutaman kympin kasaan.
Tottakai kymmenvee tytölle puhelimen hankitte. Se on siinäkin tarpeen, jos tulee joku häikkä-tilanne, saatte lapseenne yhteyden ja toisinpäin. Helposti kohtuullisen hintaisen saat, ei paljon tarvitse tinkiä. Hoituu takuulla, jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta teillä ap on ja millaiset tulot ja menot?
15 ja kyllähän kaikki menee mitkä tuleekin.
Ap
15 lasta?
Noin. AP katosi savuna palstalta viidentoista lapsensa kanssa......
Kerrohan kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla asumme, puhelimien malleista en niin tiedä itse
ap
Vierailija kirjoitti:
Noin. AP katosi savuna palstalta viidentoista lapsensa kanssa......
Ei ole viittätoista lasta, kaksi vain...Toinen vasta 3-vuotias
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää hankkia lapsia, jos ei pysty heille edes elämän perusasioita kustantamaan?
Ja mitä hyötyä tuosta sinun umpityperästä vinkumisesta on tässä vaiheessa kun lapsi on kymmenvuotias? Kaikkea ne jotkut vajaat tuleekin ulisemaan...
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan kirjoitti:
Missä päin maata asutte? Ja mimmosen puhelimen haluatte?Pääkaupunkiseudulla asumme, puhelimien malleista en niin tiedä itse
ap
Koitappa provoilija nyt kertoa miten itse saat yhteyden lapseesi? Kenties savumerkein vai ihan kirjekyyhkyllä?
Kun laitat ilmoituksen oman kaupunkisi puskaradio-facebook-ryhmään, saat sieltä ihan varmasti ilmaisen käytetyn puhelimen. Kerrot tilanteen, että ei oikein ole varaa ostaa ja lapai tarvitaisi puhelimen. Ihan vatmasti löytyy monia, joilla on toimivia puhelimia laatikossa. Moi-mobiilin joku halpisliittymä maksaa 9€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan kirjoitti:
Missä päin maata asutte? Ja mimmosen puhelimen haluatte?Pääkaupunkiseudulla asumme, puhelimien malleista en niin tiedä itse
ap
Koitappa provoilija nyt kertoa miten itse saat yhteyden lapseesi? Kenties savumerkein vai ihan kirjekyyhkyllä?
Mun mielestä tämän jankkaus on aivan tarpeetonta, kun tiedät varsin hyvin, että suurinosa meistä on elännyt aikaan ennen kännyköitä. Ei silloin tarvinnut saada lapseen erityistä yhteyttä kesken leikkien ja koulupäivien, kun sovitut kotiintuloajat piti. < siten saadaan puhelittomaan lapseen yhteys. Jos tulee kiiretilane, niin lähdetään hakemaan lapsi sieltä, mistä sanoi olevansa. Ihan kuin ennen vanhaankin.
Mun mielestä tämä perustelu on typerin, että lapseen pitää saada yhteys koko ajan. Ei tarvitse, kunhan tietää missä lapsi on ja kenen kanssa ja mitä tekee.
ohis
Monella lojuu entisiä puhelimia laatikoissaan. Kysele tutuilta ja sukulaisilta irtoisko parilla kympillä vanhaa käyttökuntoista puhelinta.
Näin me saatiin puhelimet kiertoon, kun veli kyseli lapsilleen puhelimia. Eikä otettu mitään hintaan. Liittymät maksaa joo, mutta onhan niitä prepaidejakin olemassa.
Mites joku prepaid?