Mikä on "hiljaisuusaika" omakotialueella?
Milloin ei ole suotavaa pitää kovaa meteliä esim leikata nurmikkoa?
Kommentit (6)
Itse noudatan näitä :
arkena hiljaisuus klo 21.30 eli ei nurmikonleikkuuta, sahaamista,musiikkia jne
arkena aamulla klo 7.30 saa jo vaikka leikata nurtsin jne.
viikonloppuna hiljaisuus klo 22.00
viikonloppuna hiljaisuus klo 9.00 asti ja sitten saa jo meluta.
Jos oma järki ei sano, kannattaa kysellä kaupungilta / kunnalta, onko olemassa jotain yleisiä järjestyssääntöjä. Niistä luulisi löytyvän opastusta asiaan. Auttaa myös, jos osaat asettua toisen ihmisen asemaan. Olisiko sinusta kivaa, jos melkein ikkunasi alla sunnuntaiaamuna leikattaisiin nurmea jo kuudelta tai seitsemältä tai huudatettaisiin samaan aikaan moottorisahaa tai raivaussahaa. Tai lauantai-iltana vielä kymmenen, yhdentoista maissa sama konsertti. Jos et itse pidä, niin luultavasti eivät naapuritkaan. Toivottavasti osaat todella asettua naapureidesi asemaan!
Kyllä mä sanoisin, että sama kuin kerrostaloissakin eli 22.00-07.00.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:16"]Kyllä mä sanoisin, että sama kuin kerrostaloissakin eli 22.00-07.00.
[/quote]
Ja tietty viikonloppuisin aamu 09.00 asti.
Arkena 9-21 saa metelöidä, viikonloppuna 10-21. Sunnuntaina on fiksua olla käyttämättä kovin metelöiviä laitteita klo 12 asti aamulla, mutta kyllä esim. mattoja voi tampata jo aiemmin, jos on pakko pyhänä siivota. Kesäiltoina voi siinä pihassa viettää ehtoota ja rupatella ym. pidempäänkin kuin 21 asti, mutta ei kyllä mitään ruohonleikkaamista. Arkena ymmärrän myös sen, että jos on vaikka joku tilattu homma, jota tulee joku firma tekemään ja metelöimään 7.30 alkaen, niin se on ihan ok. Ja töihinhän porukka lähtee ja autojen ääntä kuuluu mihin aikaan aamusta vain. Sitä en tajua, että naapurin tokaluokkalaiset hyppivät ja kiljuvat trampoliinilla vielä 23 aikaan. Varmaan vanhemmat vetävät perseitä olalle sisällä.
Eikö tuossa nyt voi käyttää omaa järkeä, esim. viikonloppuna monet ovat vapaalla ja haluavat nukkua pidempään joten tuskin kannattaa tampata niitä mattoja seiskalta? Samoin useimmat alkavat iltaisin valmistautua nukkumaan siinä 22-23 maissa joten eiköhän siinä oo hyvä aika siirtää bileet sisätiloihin.