Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoinen on epävarman sisustajan väri

Vierailija
15.07.2014 |

Tulipa hieman provosoiva otsikko, mutta mitä mieltä olette väitteestä? Tuntuu, että varsinkin nykyään on suosittuja sisustukset, jossa kaikki on valkoista, seinät, lattiat, huonekalut, astiat, tekstiilit. Ehkä joskus "tehostevärinä" musta ja harmaa tai jokin yksittäinen väri. Valkoinen on helppo, paljon vaikeampi on sisustaa harmoninen kokonaisuus, jossa on esimerkiksi käytetty erilaisia murrettuja sävyjä ja puuta, mutta näissä lopputulos on ainakin omasta mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi (makukysymys tietysti). Valkoinen näyttää kuitenkin monelle olevan edelleen "ainoa oikea" väri silloin, kun samasta tuotteesta olisi tarjolla muitakin värivaihtoehtoja. Valkoinen on sisustuksessa yksin käytettynä vähän niin kuin musta vaatteissa, aina varma valinta, mutta ehkä vähän tylsä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin keskustelun koskevan itseäni, sillä meillä on mielestäni tosi paljon valkoista. En tullutkaan ajatelleeksi, että joillakin on tosiaan kaikki valkaistu ihan lattioita ym. myöten. Meillä on siis "vain" osa seinistä, keittiön kaapit, väliovet ja muutama suuri huonekalu valkoisia. Valkoinen sisustus on mielestäni kauneimmillaan, kun vastassa on hieman kontrastia. Valkoiset huonekalut korostuvat ja näyttävät kauniilta esim. tummaa lattiaa ja sävytettyä seinää vasten. Jos valkaisee ihan kaiken, lopputuloksena on vain eri sävyisten valkoisten sekamelska. 

Vierailija
2/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asunnonhaku meneillään, ja täytyy sanoa, että suomalaisten kodit ovat yleisellä tasolla todella hirveitä. Ne mäntykalusteet ja -paneelit, maskusohvat ja tuuletinvalaisimet, Ikean valaisimet ja boordit, keinokuitumatot ja sisustustekstit, laminaattitasot ja peiliovet keittiöissä, ja... Tuollaisia kun on selannut kymmeniä tai satoja, ja sitten eteen tupsahtaa se valkoinen, rauhallinen ja hillitty kokonaisuus, josta melko pienellä vaivalla voisi saada fiksattua sen oman makuisen.

Nykyisessä kodissani valkoisia ovat pyyheliinat ja osa lakanoista, pari lampunvarjostinta, Tripp Trapp, kuntopyörä (piilossa) ja osa lautasista. Eli en fanita valkoista kotia, mutta parempi sekin kuin joku mikä näyttää siltä että ensin kävi Sandy-myrsky ja sitten sokea remonttiremmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen on kaunis väri, eikä yhtään tylsä. En kestäisi asua kodissa, joka olisi sisustettu sateenkaaren väreillä, hyi.

Vierailija
4/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh

Vierailija
5/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ihmiset eivät jaksa kunnolla panostautua sisustamiseen ja miettiä värikokonaisuuksia, niin kaikki laitetaan valkoiseksi ja on ah-niin-avaraa-ja-raikasta

Vierailija
6/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin joku on samaa mieltä!

Kaveripiirissäni lähes kaikilla on valkoisella värillä sisustetut talot, melkein kaikki siis valkoista. Näyttäähän se ihan ylelliseltä joo, mutta omaan silmääni todella tylsä ja huono värivalinta. Ainakin lapsiperheissä taikka lemmikkejä omistavissa perheissä valkoiset sohvat yms. tuppaavat vähän ihmetyttämään.

Upein sisustus jonka olen eläessäni nähnyt, oli lämpimillä sävyillä sisustettu ja värejä oltiin uskallettu käyttää, muttei kuitenkaan yliampuvasti.

Itse en tuntisi oloani kodikkaaksi ainoastaan valkoisten kalusteiden ympäröimänä.

Vierailija
7/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, enpä tiedä, kuten kirjoitit, makuja on monia. Tai sitten minusta on vanhemmiten tullut epävarma :)

Vierailija
8/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen minäkin. Kliinistä ja kylmää. Itse pidän lämpimästä ja luokseenkutsuvasta kodista ja sitä valkoinen sisustus ei ainakaan minulle anna.

Vierailija
9/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin lähes kaikki valkoista ja paljon on kehuja sadellut puolin ja toisin, mahtaakohan ap olla kateellinen ;-). Avara omakotitalomme, suuret ikkunat ja valkoinen sisustus herättävät ihastusta vieraissamme, joten aloitus on pakko olla kateellisen panettelua. Kyllä muakin harmittaisi elää jossain sekasikiövärisopan keskellä. Valkoinen on siisteyden, puhtauden ja tietynlaisen luksuksen väri.

Vierailija
10/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä aika rohkeaa vetää kaikki valkoiseksi lattiasta kattoon ja siihen vielä huonekalut päälle. Itse arastelisin etenkin tuota valkoista lattiaa.

Vierailija
11/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I agree. Mulle tulee jokseenkin valkoisesta sisustuksesta ihan mieleen joku sairaala tai museo, hyrr. En voisi kuvitella asuvani sellaisessa talossa, mikä vaikuttaa enemmän sairaalalta kuin omalta kodilta.

Vierailija
12/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen on epävarmojen sisustusväri, tai sitten sellaisten ihmisten, jotka pitävät valkoisesta... On niitäkin. Itse en pidä valkoisesta, paitsi pienten kerrostaloasuntojen seinissä. Isot huonetilat, joissa kaikki on valkoista, ovat liian kylmiä varsinkin talvivalossa.

Jotenkin valkoinen olisi kivempi, jos siihen olisi edes yhdistetty lämpimiä sävyjä, mutta nykyään kaikki huonekalut yms. ovat sitten mustia, kylmän harmaita tai kalseansävyisiä keltaisia jne. Onneksi huonekaluja ei ole pakko ostaa Askosta, Iskusta tai mitä näitä muita mähkösohvakauppoja on :)

Vierailija
13/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kyllä paljon valkoista muttei todellakaan avaraa ja kliinistä. Lämpimäksi ja kodikkaaksi on meidän sisustusta kutsuttu :) Tosin meillä on kyllä paljon vanhaa tavaraa jotka ovat jo itsessään mielenkiintoisia.

Vierailija
14/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyllästyttäisi? Laatuaikaa lapsen kanssa, eikä mikään kiire vielä töihin vaikka työstäni pidänkin! :) Lisäksi vanhemmatkin lapseni hyötyvät ja ovat iloisia siitä, että minulla on heillekin enemmän aikaa ja yhteistä puuhasteltavaa.

Vierailija
15/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parikymppisenä sisustin pienen kämppäni pelkästään valkoisella ja mustalla ja huhhuh kun katson vanhoja kuvia...:D Järkyttävää. Etenkin makkarini, jossa ei kirjaimellisesti ollut mitään muuta kuin valkoista.

Vierailija
16/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämpäs on osa seinistä on harmaat, yks musta ja loput valkosia. Kämpässä laminaattilattia ja puiset portaat parvelle ja parvella puiset kaiteet. Huonekalut ovat mustaa, harmaata, valkoista ja kromia. Mä tykkään.

Vierailija
17/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisessa ympäristössä helposti väsyttää ja kyllästyttää. Ehkä toiset kokevat sen kaikista ärsykkeistä vapauttavana. Meitä on moneks.

Vierailija
18/22 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keittiön on oltava valkoinen.

Vierailija
19/22 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa otsikossasi

Vierailija
20/22 |