Vinkatkaa hyvä pyykinpesuaine
Olen koko ikäni pessyt Pirkan ja Rainbown pyykinpesuaineilla. Nyt lapset ja isänsä ovat alkaneet huomautella, ettei pesemäni vaatteet tuoksu niin hyviltä kuin muilla.
Olisiko vinkkejä hyvästä, tuoksuvasta ja mielellään edullisesta pyykinpesuaineesta?
Kommentit (79)
Mä olen tykännyt Pirkan tummasta eli tummille vaatteille. Suht pieni, läpinäkyvä pullo. Milestäni raikas, mieto tuoksu. Miinusta ettei ole kotimaista.
Ja muista toki pestä konekin säännöllisesti, tiivistet myös.
Perinteinen bioluvil, hajustettu, täällä käytössä. Mielestäni kiva tuoksu.
Ap. Olen käyttänyt monta erilaista Pirkan ainetta. Nyt etsisin jotain erilaista. Jotkin mielestäni kukkaiset tuoksut on olleet niitä lasten ja miehen toimesta kehuttuja, mutta en yhtään tiedä merkkiä.
Itsekin arvostan tuoksutonta pyykkiä, mutta kun perhe ei, niin haluaisin ainakin yhden pesuainepaketillisen verran suoda heille tuoksuvaa ja puhdasta pyykkiä.
Käytä mieluummin tuoksutonta pesuaihetta ja valitse raikkaantuoksuinen pyykkietikka.
Käytä tuoksutonta pesuainetta ja hyväntuoksuista huuhteluainetta/tekstiilinhoitoainetta, esim. Pirkka juhannusruusu tai vihreä omena.
Serto! Kotimainen ja miedosti hajustettu. Olen vähän herkkä kaikille hajusteille, mutta tämä ei ala oksettaa.
Tuoksuvat pesuaineet ovat järkyttäviä.
Itse olen käyttänyt ihan sitä perus Bio-Luvilia jo ties kuinka kauan. Kun laittaa annosteluohjeen mukaan, ei jää liian voimakasta tuoksua, mutta sellainen perus juuri pestyn pyykin haju on, kun työntää nenän kiinni. Muistan, kun joskus tuota ei lähikaupasta saanut ja otin tilalle perus Omon - omaan nenään tuo Oma haisi pyykkien kuivuttua suunnilleen kissankuselle. En kyennyt käyttämään pulloa loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lenkilläkin tai bussissa joku tuoksuu jo kilometrin päähän.
Mä käytän Sertoa ja huuhteluaineena Softlan ultra -huuhteluainetta keltaista noin 1/3 - 1/2 ohjeen annostuksesta. Ja perhe on kehunut hyväntuoksuista puhdasta pyykkiä.
Mustille pyykeille miedosti hyväntuoksuinen pesuaine on Perlana.
Vierailija kirjoitti:
Käytä mieluummin tuoksutonta pesuaihetta ja valitse raikkaantuoksuinen pyykkietikka.
Ei ainakaan meillä toimi, pyykkiin ei jää edes minkäänlaista tuoksun vivahdetta pyykkietikasta! Ja ei, en ole turruttanut hajuaistiani. Kun ostin uuden pesukoneen, odotin että lopultakin saan raikasta pyykkiä. Mutta sama pa*kan haju pyykeissä kuin aina ennenkin!
Vierailija kirjoitti:
Minusta hajusteeton pyykinpesuaine tuoksuu oksettavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan meillä toimi, pyykkiin ei jää edes minkäänlaista tuoksun vivahdetta pyykkietikasta! Ja ei, en ole turruttanut hajuaistiani. Kun ostin uuden pesukoneen, odotin että lopultakin saan raikasta pyykkiä. Mutta sama pa*kan haju pyykeissä kuin aina ennenkin!
Jos vaatteet haisee paikalle, ne ei ole puhtaita. Tarpeeksi kuuma pesu ja zeoliititon pesuaine, niin ei haise paikalle, vaikka olisi hajusteeton pesuaine. Zeoliitti on savea ja jää koneeseen ja vaatteisiin.
Hajusteeton nestemäinen bioluvil tai omo. Puhdas pyykki tuoksuu hyvältä. Jos haluaa vähän tuoksua niin laita pyykkietikkaa tai vähän jotain tuoksullista huuhteluainetta.