Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelevat perheen ihmiset!

Vierailija
15.07.2014 |

Paljonko saatte rahaa kuukaudessa ja mistä? Opintotuki? Asumislisä? Onko muuta? Onko puoliso suuri tuloinen? Kuinka pärjäätte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, suurituloinen piti olla..

Vierailija
2/7 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki ja opintolaina. Opintotuen asumislisää ei saa perheelliset, vaan yleistä asumustukea johon vaikuttaa puolison tulot myös. Ei saada siis sitä, koska mies ihan ok tuloinen. Pärjätäön kyllä näillä, mutta ei tässä mitään säästöön jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko summia..?

Vierailija
4/7 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopintotuki. Määrä riippuu palkasta, jota saisi jos ei olisi opintovapaalla. Puoliso ei ole suurituloinen, hankkii kuitenkin sen verran, että ei saada yleistä asumistukea. Kädestä suuhun, just ja just pärjätään.

Vierailija
5/7 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorisoasteella täyspvopiskelija. Koko kotihoidon tuen ajan opiskelin suunnilleen kooa joten sai kht + opintoraha. Se loppui ja jäi jäljelle opintoraha. Asumislisää ei saada. Miehen tulot elättää. Nyt kesällä olen ihan nollatuloinen. Hyvin pärjätään.

Vierailija
6/7 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:56"]Olen nuorisoasteella täyspvopiskelija. Koko kotihoidon tuen ajan opiskelin suunnilleen kooa joten sai kht + opintoraha. Se loppui ja jäi jäljelle opintoraha. Asumislisää ei saada. Miehen tulot elättää. Nyt kesällä olen ihan nollatuloinen. Hyvin pärjätään.

[/quote]

Nettopalkka siis 3600e, tähän päälle se 270e opintorahaa tukikuukausilta. Pkhoito 4pv viikko n 200e, mies tekee 4 päivästä kun olen palkattomissa harjoitteluissa eli silloin tulot n 2700e+opintoraha. Kyllä tällä hyvin elää, asuminen 1500e/kk laina+vastike.

Vierailija
7/7 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot n 3500 ja minä saan työttömyyskorvausta pari tonnia kuussa. Teen gradua.