Mitä mieltä? Bulgarian hylätyt lapset. Sis. videon
Kommentit (22)
Oon nähnyt ton aikaisemmin. Se on se köyhyys. Ei riitä rahat parempaan ja halukaan. Kamala dokumentti silti.
En katso, mutta eikös tämä ole jo kauan sitten esille tullut asia?
Minua ihmetyttää maamme adoptio systeemit. On hyvä tietenkin tarkistaa, että ei kukaan seksuaalirikollinen saa adoptoida, mutta muuten kyllä vähän huonompikin perhe olisi Syyrian sodassa kärsiville orvoille taikka hirveissä lastenkodeissa oleville parempi vaihtoehto kuin nykyinen.
Esimerkiksi tämä poliitikko ja hänen vaimonsa eivät saa adoptoida koska on joku talousrikos takana. Kuitenkin jos miettii vaikka jotain Syyrian sodan keskellä syntyvää vauvaa jonka äiti kuolee niin eikö vauvalle olisi onnenpotku päästä sieltä tänne adoptioon vaikka perheellä olsi joku talousrikos taustalla.
Up koska toivon että mahd. moni tämän näkee
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:56"]
En katso, mutta eikös tämä ole jo kauan sitten esille tullut asia?
Minua ihmetyttää maamme adoptio systeemit. On hyvä tietenkin tarkistaa, että ei kukaan seksuaalirikollinen saa adoptoida, mutta muuten kyllä vähän huonompikin perhe olisi Syyrian sodassa kärsiville orvoille taikka hirveissä lastenkodeissa oleville parempi vaihtoehto kuin nykyinen.
Esimerkiksi tämä poliitikko ja hänen vaimonsa eivät saa adoptoida koska on joku talousrikos takana. Kuitenkin jos miettii vaikka jotain Syyrian sodan keskellä syntyvää vauvaa jonka äiti kuolee niin eikö vauvalle olisi onnenpotku päästä sieltä tänne adoptioon vaikka perheellä olsi joku talousrikos taustalla.
[/quote]
Noita lapsia tuskin kukaan haluaisi adoptoida.
Ei vammaisia haluta adoptoida vaikka heidät saisi kuinka helposti ja jonottamatta.
Mäkin olen nähnyt tuon aiemmin. Mun mielestä nuo täysin tästä maailmasta ulalla olevat lapset pitäisi päästää kärsimyksistään, eihän tuo ole ihmisarvoista elämää. Sitä autistia kävi sääliksi, hän kun ei tuonne kuulu.
Nyt kun katson tätä uudestaan, niin ärsyttää suunnattomasti myös tuo dokumentaristin asenne hoitajiin. Lapset olisivat kyllä oppineet puhumaan jos hoitajat olisivat vain VIITSINEET nähdä vaivaa. Ei se varmasti siitä viitsimisestä ole kyse. Jos yölläkin on vain yksi hoitaja valvomassa yli 70 lasta, ei siinä päivälläkään varmasti ole aikaa juuri tehdä pakollisia toimia enempää. Typerää syyttää hoitajia.
12, olet ihan oikeassa. Puhumaan oppiminen noissa olosuhteissa, mutta myös puutteellisen vuorovaikutuksen kokeneena ym. traumatisoituneena ei lapsi välttämättä opi puhekykyä ihan hetkessä ammattilaisenkaan kanssa!
Tuntuu, että naisia jaksetaan aina vaan syyttää, äideistä kerrotaan, iseistä ei. Hoitajat naisia minimipalkalla, osa tuskin silläkään, missä ovat miehet? Jne.
Hoitajat olivat kyllä huonoja, mutta hkin varmasti tyhmyydessään ja ymmärtämättömyydessään ja epäempaattisuudessaan vain yhteiskuntansa tuotteita/uhreja. e päähenkilötyttö oli tosi säälittävä, mutta kamalimpia olivat ne luurangonlaihat sänkypotilaat. Ovat varmaan saaneet nen yhden laihan puuron päivässä ruuaksi :(
jos ne hoitajat viettäisivät joka päivä tunnin jokaisen lapsen kanssa leikkien ja puhuen ja aktivoiden niin eihän ne ehtisi syöttää lapsia, vaihtaa vaippoja, viedä potalle, pukea, pestä, ei mitään! liian vähän henkilökuntaa. tuollaiseen kun saisi "kesätyttöjä" jotka juttelisivat lasten kanssa ja leikkisivät niin heillä olisi hieman erilaiset päivät.
minusta lapset voisi kyllä viedä ulos, ainakin ne jotka eivät karkaile, saisivat raikasta ilmaa ja näkevät näkisivät jotain erilaista. sokeat voisivat tunnustella ruohoa ja keppejä. päivät olisi vähän erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:17"]
Tuntuu, että naisia jaksetaan aina vaan syyttää, äideistä kerrotaan, iseistä ei. Hoitajat naisia minimipalkalla, osa tuskin silläkään, missä ovat miehet? Jne.
[/quote]
Miehet taitavat olla pääasiassa noissa maissa päättämässä määrärahoista ja yhteiskunnan varojen käytöstä.
Voisiko joku suomentaa tuosta loppupätkästä, kun siinä haastatellaan hoitokodin johtajaa. Johtaja sanoo jotain että soitti lääkärni tutkimaan ovatko tytöt neitseitä. Oliko ne sitten vai ei? En ymmärtänyt sitä englantia. Kuka voisi auttaa, jäi vaivaamaan?
Suosittelen kyllä kaikkia katsomaan videon. Onhan tuo ihan sairasta touhua ja säälin jokaista tuonne joutuvaa niin paljon. Nyt en edes löydä tämän parempia sanoja, sen verran järkyttynyt olen.