Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheasti tulee paskaa niskaa kun ei lomaile kuin muut.

Vierailija
15.07.2014 |

Kesäkuussa oli 1,5 viikkoa lomaa ja nyt heinäkuun lopussa pidetään viikko lomaa. Monet tutavat ei ymmärrä lainkaan. Ja yrittäjiä siis ollaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, kukaan ei ymmärrä meitä. Meillä töissä on töitä aika paljon ja olen jo pitkin vuotta tehnyt ylitöitä niin että minulla on yhtä pitkä loma kun lapsilla. Muutin vielä kesälomarahat vapaaksi, oliko yhteensä 4 viikkoa ylitöitä.

Meillä myöskin otetaan alan opiskelijoita kesälomiksi töihin, talolla menee myös hyvin.

Meillä on 4 lasta ja toiseksi nuorin tytär haluasi lähteä New Yorkiin. Hän on säästänyt rahaa siihen, meillä lapset saavat lapsilisät käyttöön ja näitä + lahjarahoja on säästänyt kohta 2 vuotta ja kävin hänen kanssaan New Yorkissa viime kuussa.

Tämä on kaikkien mielestä aivan uskomatonta, 11 vuotiaan tytön paikka ei ole miljoonakaupungissa.

Itse hän sai rahoillaan tehdä mitä halusi. Minä maksoin oman lentolippuni ja 75 % majoituksesta, koska en halunnut mennä siihen minne tytär halusi, valitsi halvimman hotellin ja tytär maksoi itse siis oman lentolippunsa, 25 % majoituksen hinnasta ja kaikki ostokset. Minä maksoin lentokenttäkuljetukset, julkisten liput, pääsymaksut ja ruuat + muut tälläiset.

Kuulemma hukkaan heitettyä rahaa.

Ja tiedän, tutut meidät tästä tunnistaa, who cares. Meillä oli mukava matka, se on pääasia.

Vierailija
22/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:27"]

Niin mikä se juttu oli, mitä muut eivät ymmärrä. Lomien ajankohtako?

[/quote]

Sitä ettei voi pitää paria viikkoa lomaa putkeen ja ylipäätään ikinä ei ole 4 viikkoon lomaa. Hyvä että saatiin edes tuon verran kuin nyt on. Valittelevat ettei se lapsen kannalta riitä yms.

[/quote]Ketkä valittavat? Päivähoidossa sanottu sivulauseessa? Minä olen viisikymppinen enkä ole kuullut koskaan kenenkään arvostelevan valintojani tai en ole huomioinut niitä.

[/quote]

Päivähoidosta plus muutama tuttava. Eräs on opettaja jolla on tietenkin pitkä loma. Toinen on 5 lapsen äiti jonka miehellä nyt kesällä taas 2kk lomaa ja itse äitiyslomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidossa löytyy yleensä ainakin se yksi täti, joka valittaa kaikesta ja kaikille.

Vierailija
24/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ymmärtää, että yrittäjän ollessa lomalla jokainen lomapäivä tuottaa tappiota sillä tuloja ei ole ja tilavuokrat, vakuudet yms. vakiomenot juoksee silti.

Enemmän itse saan ilkeitä kommentteja asiakkailta, kun pidän lomaa. Tuntuu käsittämättömältä, että monet pitävät itseään kaikista tärkeimpinä, mutta kun minä nyt haluaisin tulla, minulla olisi juuri nyt sopiva hetki, olisiko tänään jo aikaa, etkö sinä voi nyt minua edes ottaa jne. samaa janka janka paskaa.

Vierailija
25/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:42"]

Ihmettelijöitä piisaa. Jotkut kaverit ihmettelee, kun en laita leikki-ikäistä  lasta tarhaan. Ihmettelevät siis sitä, että haluan hoitaa lasta itse kotona nyt kun siihen on mahdollisuus. En ole kuulemma normaali. Eipä noita ihmisten ihmettelyjä kannata murehtia.

[/quote]  mulle ei ainakaan kukaa oo edessäpäin sanonut(mitä lie takana) vaikka olin työtön niin vein lapseni tarhaan 3,8 vuotiaana tosin vasta jotta lapsi oppii olemaan ryhmässä, leikkikavereita jne. Eikä kukaan kritisoinut sitä kun sain lapseni aika myöhään. On muitakin asioita.

Vierailija
26/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:06"]

Harva ymmärtää, että yrittäjän ollessa lomalla jokainen lomapäivä tuottaa tappiota sillä tuloja ei ole ja tilavuokrat, vakuudet yms. vakiomenot juoksee silti.

Enemmän itse saan ilkeitä kommentteja asiakkailta, kun pidän lomaa. Tuntuu käsittämättömältä, että monet pitävät itseään kaikista tärkeimpinä, mutta kun minä nyt haluaisin tulla, minulla olisi juuri nyt sopiva hetki, olisiko tänään jo aikaa, etkö sinä voi nyt minua edes ottaa jne. samaa janka janka paskaa.

[/quote]

Yhtä harva ymmärtää sen, että sovitun ajan peruminen myöhään edellisiltana tai koko päivän varaaminen parin kuukauden päähän ja peruminen sitten viikkoa aiemmin on taloudellisesti pahempi juttu kuin kokonaan varaamatta jättäminen. Eikä yrittäjänä voi vastata haluamallaan tavalla tokaisuun, että "mut nythän säkin voit pitää sitten vähän vapaata".

Palkansaaja ei välttämättä ymmärrä. Ei, vaikka vääntäisi rautalangasta. Fiksumpikaan. Esimerkkinä tästä lääkäri, jonka pakeille menin korkean verenpaineen vuoksi. Mitään vikaa minusta ei löytynyt, ja sanoinkin, että tässä on aika reilusti tätä yrittäjän stressiä, kun lama kurittaa omia asiakkaita. Lääkäri sitten keksi parannuskeinoksi sen, että kyllä se stressi pitäisi saada pois. Keinoja tuohon ei häneltä kuitenkaan löytynyt, kunhan vain räpsytteli silmäripsiään.

No, kunhan avauduin.

Vierailija
27/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:44"]

Mutta olethan sä itse lomalla kuitenkin koko kesän vaikka miehesi onkin töissä. Kyllä lapsi siinä saa lomaa ihan siinä missä muutkin.

[/quote]

Mitä? en ole.

[/quote]

Olet siis myös miehesi firmassa töissä? Hetken luulin, että olet se oppimisvaikeuksista kärsivä, 6-vuotiaan lapsen äiti, jolla on monia sairauksia sekä hankaluuksia liikkua kodin ulkopuolella.

Vierailija
28/28 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:44"]

Mutta olethan sä itse lomalla kuitenkin koko kesän vaikka miehesi onkin töissä. Kyllä lapsi siinä saa lomaa ihan siinä missä muutkin.

[/quote]

Mitä? en ole.

[/quote]

Olet siis myös miehesi firmassa töissä? Hetken luulin, että olet se oppimisvaikeuksista kärsivä, 6-vuotiaan lapsen äiti, jolla on monia sairauksia sekä hankaluuksia liikkua kodin ulkopuolella.

[/quote]

Kyllä olen enkä ole kyseinen henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi