Häpeän kotiani ja siksi en haluaisi ottaa vieraita vastaan
Stressaan aina, kun vieraita olisi tulossa. Häpeän kotiani, vaikka asun ihan normaalissa ja kivassa omistusasunnossa, joka on siisti ja kauniisti sisustettu.
Tämä sama häpeä on ollut lapsesta saakka, en olisi silloinkaan halunnut kavereita kylään. Mistä tällainen voi johtua?
Kommentit (10)
Ehkä haluat yksityisyyttä enemmän. Otat harvan valitun kylään. Tuntuuko että joku voisi arvostella kotiasi.
Sama minulla. Koin näin lapsuuden kodistani ja se tunne seurasi omaan kotiin. Vaikea ottaa edes lasten kavereita kylään.
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Koin näin lapsuuden kodistani ja se tunne seurasi omaan kotiin. Vaikea ottaa edes lasten kavereita kylään.
Lisäys tähän, siis en varsinaisesti tunne häpeää, mutten silti tykkää, että kotiini tulee vieraita.
Älkää hävetkö. Vain moukat arvostelevat toisen kotia.
Kokeile siedätyshoitoa, jos kuitenkin toivot että vieraita käy. Jätä joku kerta siivoamatta! Huomaat ettei tapahdu mitään kamalaa ja on turha stressata. Muistatko itse muiden kodeista yksityiskohtaisesti oliko siellä kaikki nurkat siivottuna ja sisustus viimeisen päälle harkittu? Vai muistatko paremmin mitä juttelit sen kodin asukkaan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Häpesitkö vanhempiasi?
Kyllä. Mutta vasta myöhemmällä iällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä siinä häpeät? Joku syyhän sulla täytyy olla.
En osaa antaa tähän suoraa vastausta, sillä ihmettelen itsekin tätä häpeää.
Ehkä mietin koko ajan Että muilla on kaikki hienompaa ja parempaa. En osaa nauttia vierasta kotonani lainkaan, vaikka sitten taas ystävieni luona vieraillessa nautin kovasti muiden seurasta, enkä arvostele toisten koteja. Omassa kodissani olen aivan "pihalla" enkä osaa nauttia yhdessäolosta lainkaan.
Mitä sä siinä häpeät? Joku syyhän sulla täytyy olla.