Jo olet aloittanut jouluvalmistelut 2021?
Tuli vain mieleen kun A-lehdiltä kolahti sähköpostiin mainos "Parhaat 100 ideaa jouluun 2021". Noh johan tässä juhannuksen pyhistä päästiinkin niin onhan se jo korkea aika kääriä ensimmäiset joululahjat ja valkata jouluverhot :-D - Siis oikeasti, eikö tämä nyt ole jo vähän liioittelua kun joulukrääsää kaupataan jo heinäkuussa? Itse aloitan jouluvalmistelut 1. adventtisunnuntain paikkeilla jolloin joulunaika virallisestikin alkaa.
Kommentit (63)
Olen ostellut jo joululahjoja. Tulisipa jo joulu, silloin ei olisi ainakaan kuuma!!
Kinkku on juuri paistumassa ja lohi suolautumassa. Laatikot, tortut, pullat, roosollit jne on jo tehty ja lahjat ostettu.
Oikeasti se on järkevää aloittaa ajoissa heti joulun jälkeen suunnittelemaan seuraavaa joulua heti kun alennusmyynnit alkaa..
Kaikilla ei oo varaa vielä ostaa joululahjoja koska kesälomaan menee rahat..
Olette pahasti myöhässä, jos vasta nyt alatte tekemää joulusuunnitelmia. Itse ostin ensimmäiset joululahjat jo tammikuun ale-myynneistä. Teen muistiinpanoja ja hankintoja pitkin vuotta. Paketoin lahjat vasta lähempänä joulua. Tulee hyvä mieli, kun kaikki on silloin jo valmiiksi hankittu, eikä tarvitse lähteä jouluruuhkaan tungeksimaan.
Nordean tutkimuksen mukaan joulun hinta suomalaisperheissä on tänä vuonna keskimäärin 517 euroa, joista 305 euroa menee lahjoihin ja 212 euroa muihin jouluhankintoihin. Lapsiperheissä joulun keskimääräinen hinta on peräti 610 euroa!
Joo, olen.
Olen ostellut alennusmyynneistä joitan lahjoja. Mm. uudet aamutossut äidilleni, ne myytiin 60 % alennuksella ja ovat tosi upeat.
Muutakin pientä on tullut osteltua. Kas, kun veronpalautukset tulevat tänä jo elokuussa, eikä joulukuussa, voi surutta tuhlailla, kun rahat eivät mene suoraan palkasta.
Itse asiassa yksi ilta istuin ja hekumoin jouluvaloilla ja suunnittelin miten niitä pihaan laitan.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kehtaa suunnitella noin etäs mitään, kuka lie enää hengissä sillon.
Pitää olla positiivinen ja luottaa tulevaisuuteen. Muutenhan sitä jämähtäsisi aivan paikoilleen tämän korona surkeuden keskellä.
Ja tulee suunnattomasti halvemmaksi ostaa ne lahjat alennusmyynneistä, kuin kiireellä hankkia joulun alla jotain aivan täydellä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman joululahjan olen hankkinut ja kirjoittanut ideoita ylös aina kuullessani sopivan toiveen mieheltä, pojilta tai miniältä.
Joulun työvuorotoiveet laitoin myös yli kuukausi sitten.
Sama. Lahjakaapissa jo jotain hankittuna. Pitkin vuotta ostelen.
Kuusi on viisasta katsoa valmiiksi naapurin metsästä.
Juuri lapset ottivat jouluvalot pois ikkunasta. Tämä on ihan tosi. Itse olin sit mieltä ettei enää olisi tarvinnut.
Olemme jo vuosia tehneet juhannuksena joulukortit.
Teen joulukortteja työpaikalla oleviin joulumyyjäisiin ja viime vuonna oli tilaisuus peruutettu.
Kortit tehdään pitkälti kierrätysmateriaaleista ja niille on oma paikka kotona.
Joululahjoja annan ystävilleni, saavat joka vuosi saman kaikki. Tänä vuonna teen ( luult ) kynttilän ( tehty ) ja lusikkaleipiä ( resepti toimii ).
Lapset saavat mitä haluavat, kohtuudella. Toiveita eivät ole vielä esittäneet.
Joka vuosi joulun jälkeen teen pakollisen konmarin joulukoristeille. Nämä ovat kunnossa.
Eron jälkeen vietimme ex.n kanssa joulut erillään, lapset vuoronperään kummankin luona. Monien sattumisten vuoksi olemme olleet yhdessä 2joulua, lapset, minä ja ex, viime jouluna oli myös ex appivanhemmat. Päätimme ensi jouluna sama kokoonpano. Ex maksaa lasten lahjat, minä maksan ruuat ja teen kaikki valmiiksi.
Olemme joka vuosi eron jälkeen ostaneet joululahjat yhdessä ja ykköslahjassa on lukenut toivoo äiti ja isä.
Stressi. 😱
Pitää aloittaa ihan käymähän komeroita läpi. Katot, seinät ja lattiat sen jälkeen.Tässä näin aluksi ja joo lista on pitkä.
Olen aloittanut. Lahjoja hankin jo pitkin vuotta, kun tulee vastaan joku juttu josta ajattelen että "hei, tuosta sisko tykkäisi varmasti" ja ostan sen jo etukäteen. Näin ei lähellä joulua tarvitse väkipakolla keksiä uusia ideoita.
Joulukalenteri on suunniteltu miehelle valmiiksi - hän ei tiedä tästä. ;) Saa joka päivä pienen paperirullan jossa lukee joku kiva yhteinen muisto, rakastamani ominaisuus hänessä tai vaikka vapaavalintainen seksiasento illalle tms.
Tiedän jo että tänä jouluna teen lakka-valkosuklaajuustokakkua. Törkeän hyvää!
Aikoja sitten, jo alkukesällä. Kun luonnontuotteista tekee lahjoja ym. juttuja, vaikka vastan joulusaunaan, on aloitettava valmistautuminen viimeistään juhannuksena.
Olen jo tilaillut varastoon glögiä, tarvikkeita leivontaan ja konvehteja. Lahjat hankitaan lähempänä joulua, tuoretavara(kinkku+muut ruuat) samoin.
Muutaman joululahjan olen hankkinut ja kirjoittanut ideoita ylös aina kuullessani sopivan toiveen mieheltä, pojilta tai miniältä.
Joulun työvuorotoiveet laitoin myös yli kuukausi sitten.