Tori.fi-huijaus ja ulosotto: asia keskeytetty, koska asianomainen todettu varattomaksi. Uusisitteko ulosottopyynnön?
Nainen huijasi minulta 150 euroa pari vuotta sitten, yhteensä naisella oli 18 uhria ja huijattu summa yhteensä ~2000 euroa. Laitoin saatavani ulosottoon.
Nyt tuli ulosotosta kirje, jossa hakemus on ikään kuin käsitelty, koska nainen on todettu varattomaksi.
Voin silti uusia ulosottoasian, mutta se taitaa maksaa kympin.
Uusisitteko?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat kiusata minimitoimeentulolla elävää ihmistä? Eikö omatunto kolkuta?
Koska olen itsekin minimitoimeentuloinen?
Ap
Mutta ostelet silti netistä 150 euron tuotteita? Ei järin uskottavaa
Ostin matematiikan ja fysiikan kirjoja aikuislukiota varten. Ne maksavat kirjakaupassa aika paljon.
Ap
Toisen asteen opinnot on nykyään maksuttomia opiskelijalle. Kirjat ja tietokone tarjotaan koulun puolesta.
Koskee vain oppivelvollisia. Ei esim. aikuisopintoja.
Jonkin summan saaminen ulosoton kautta ei ole täysin mahdotonta, vaikka velallisesi olisi varaton. Hän voi esim. saada veronpalautuksen tai perinnön. Minä uusisin ulosoton ihan periaatteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheistäni huijattiin kerran ja siitä tuli tosiaan päätökset ja samat itkut ulosoton toteamasta varattomuudesta. Muistaakseni kerran jaksoin uusia pyynnön alkuperäisen tuomion jälkeen, mutta jo pelkästään siinä oikeuden päätöksessä lueteltuja uhreja oli tyyliin vähintään muutama kymmenen, joten totesin ettei huijattu summa huomioon ottaen pääse tuntipalkoille jos joutuu kerran vuodessa uusimaan.
Joten itse en luultavasti jaksaisi. Jos joku kehittäisi tuohon maksuttoman automaatin millä ulosoton saisi automaattisesti uusittua kunnes maksettu niin siitä voisi ihan kiusaksi vaikka pienen summan maksaa. Sekin riittäisi jos siitä selviäisi vaikka parilla hiiren klikkauksella toisin kuin nykyiset kivikaudelta olevalta raskaat käytännöt joita eivät jaksa pyörittää kuin perintätöimistot ja juristit.
Minusta on ihan naurettavaa uhrien kyykyttämistä, että tuo uusinta pitää tehdä joka vuosi uudelleen tai ainakin 5 vuoden sisällä aina vähintään kerran.
Jos tosiaan on näin, niin eihän siinä ole järjen häivää! Sen saatavan pitäisi säilyä vaikka maailmantappiin ja kasvaa korkoa kunnes tyypillä on rahaa maksaa! Ei sitä voi noin vaan mitätöidä! Ei kai muillekaan laskuille niin tehdä, vai..? Jos tehdään, niin käytännössä kannattaa olla varaton ja ostella mielin määrin kaikkea ilman ajatustakaan maksaa ostoksiaan koskaan!
Perintätoimistothan niitä pyörittää ihan ammatikseen. Ja on tosi että jos jollakin on ulosotossa riittävästi tavaraa niin kyseinen henkilö tuskin tulee päivääkään töitä tekemään joten niitä saatavia saa odotella hautaan asti, ellei satu saamaan jotain jumalatonta perintöä.
Tuskimpa, yleensä vanhemmat on näillä tapauksilla ihan yhtä PA.
Minä uusin.
Kiitos vastauksista!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä uusin kaikki, tosin harvemmin menee ulosottoon koska käytän yksityisiä ”perintäkonsultteja”. En välitä kustannuksista, pääasia että pummit ja huijarit eivät jää voitolle koskaan.
Niinhän ne kaikki väittää. Mutta todellisuudessa ei sitä rahaa tyhjäistä nyhjäistä. Amerikkalaiset tv-sarjat fiktioineen jossa velallinen vetäisee pepusta kymppitonnin kun prätkäjengiläinen vähän motivoi on ihan eri juttu.
yksi poika jätti vuokrat maksamatta uusin 10v sitten piti järjestää uusi käsittely vaadin uusi päätös jatkan taas 10v perintää. ei rahallisesti mutta kun aina valehteli se V, tuttaa.
Täällä taas joka alan asiantuntijat pätee...
Aloittajalla saatavia 150,- - tiedetään, et kriminaalilla jo pelkästään jotain torihuijauksia isosti... velkoja kaikkineen luultavasti moninkertaisesti. Todettu varattomaksi - eli eli ulosmitattavaa tuloista tai omaisuudesta.
En nyt ihan hirveesti panostaisi tälle hepalle. Nielisin ylpeyteni - ottaisin luottotappiot - ja jatkaisin aavistuksen viisastuneena elämääni.
Ja joo - oon huutisostostani maksanut parisataa oppirahoja.
Pesäpallomailalla saa hyvän miele.
Minä uusin kaikki, tosin harvemmin menee ulosottoon koska käytän yksityisiä ”perintäkonsultteja”. En välitä kustannuksista, pääasia että pummit ja huijarit eivät jää voitolle koskaan.