Mies on yhtäkkiä todella nuivaantunut vauvan hankintaan. :(
Ollaan puhuttu jo seurusteluaikana asiat läpi, yhteistuumin haluttiin ainakin tuolloin yhteinen lapsi. Häistäkin on puhuttu mutta mies vaan viis veisaa tai sanoo aina että ehtiihän sitä. En painosta vaan kyselen mutten koko ajan. Kihloissakaan ei vielä olla ja mies tietää kuinka paljon haluan sitoutua ja perustaa perheen. Ikää meillä on 28v ja mies 35v. Pian olisi tarkoitus aloittaa vauvan yritys tai niin ainakin luulin mutta eilen kaupassa käydessä mies hermostui ja alkoi huutamaan minulle ettei tarvitse räpelöidä vauvan vaatteita ja ihan turhaan haaveilen äitiysvaatteisiin pukeutumisesta. Mies paukautti vihaisesti ettei meillei tule pentua ja musta ei tule koskaan äitiä ja marssi vihaisesti suoraan autolle. Jäin suu auki yksinäni seisomaan ja itkemään kun pari lähistöllä ollutta asiakasta tuijotti. Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta. Kotimatkalla autossa oli ahdistava ilmapiiri ja miehen ilme oli todella vihainen. Ikinä aiemmin mitään tällaista ei ole tapahtunut. :( Surettaa.. viime yönä itkin silmät päästäni miehen sanoja mutta en ole kertonut tapahtuneesta ystäville -sukulaisille. Olo on tyhjä. Luovunko lapsihaaveista, kun mies on niin päättänyt? Oliko tämä loppu? Olen ihan sekaisin ja murtunut etten saata uskoa, on todella paha olla. :(
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Äijä mäkeen ja tilalle sellainen, joka aidosti lasta haluaa.
Näin on parasta tehdä kun haluamme eri asioita. En vain tiedä mistä löytää uusi mies? Oon ollut niin monta vuotta poissa deittimarkkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä naisilla on täysin väärä kuva miehistä tässä asiassa. Ei miehillä ole vauvakuumetta ja ei miehet oikein edes tykkää hoitaa vauvoja. Päätös vauvasta on naisen ja mies hoitaa vauvaa koska nainen/yhteiskunta ohjaa miestä hoitamaan vauvaa. Naiset ei taida ymmärtää sitä että mies tekee asioita siten kuin nainen sanoo sen takia että nainen tulisi tyytyväiseksi. Tässä on iso kuilu sukupuolten välillä ja se on vauva asia.
Mieheni halusi lapsen ja minä laitoin melko pitkään vastaan. Hän myös aikoo jäädä pitkäksi aikaa lapsen kanssa kotiin ja on tämän jo töihinkin ilmoittanut. Onko sinulla jotain hyviä perusteluita, että miten tämä on mahdollista? Hän ei ole yhtään naismainen, jos siihen meinasit vedota.
Kuinka suuri otantasi on?
-eri
Luetun ymmärtäminen?
-eri ;)
Kuinka suuri ;)
Sori kyllästyin sinuun. Minulla ei ole tarpeeksi rautalankaa tai kiinnostusta vängätä kanssasi, kun et viitsi ajatuksella lukea. Vastasin ensin asiallisesti, mutta sinä otit sen hyökkäyksenä. Se kertoo tarpeeksi luonteenlaadusta.
Samat sanat.
Mies joka ei halua hoitaa lapsiaan haluaa viimeisen sanan. Edes joku asia mihin hän voi itse vaikuttaa, kun vaimo päättää kaiken muuten.:D
Jos minuun viittaa niin ei ole vaimoa, koska olen hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on parasta tehdä kun haluamme eri asioita. En vain tiedä mistä löytää uusi mies? Oon ollut niin monta vuotta poissa deittimarkkinoilta.
Etkö sieltä koulustasi löydä jotain kivaa poikaa?
Jos tämä on totta niin se on moro ja näkemiin.
Todellakin: mies vaihtoon.
Ensinnäkin halunne/tarpeenne eivät kohtaa joten miksi pitkittää tilannetta. Erotkaa nyt niin ehdit aloittaa perhe-elämän vielä jonkun sopivamman kanssa.
Toisekseen miehen käytös oli aivan ala-arvoista. Lemppaisin jo tuon vuoksi samantien. Toki emme tiedä millaisia tilanteita tuota edelsi ja kuinka paljon ap oli painostanut ja viljaillut ennen sitä - sanallisesti tai sanattomasti. Kaikesta huolimatta fiksut ja tasapainoiset ihmiset hoitavat nuo keskustelut kotona kaksin eikä kaupassa kaikkien kuullen.
Summa summarum: ei tuosta mitään tule, joten eri teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä naisilla on täysin väärä kuva miehistä tässä asiassa. Ei miehillä ole vauvakuumetta ja ei miehet oikein edes tykkää hoitaa vauvoja. Päätös vauvasta on naisen ja mies hoitaa vauvaa koska nainen/yhteiskunta ohjaa miestä hoitamaan vauvaa. Naiset ei taida ymmärtää sitä että mies tekee asioita siten kuin nainen sanoo sen takia että nainen tulisi tyytyväiseksi. Tässä on iso kuilu sukupuolten välillä ja se on vauva asia.
Mieheni halusi lapsen ja minä laitoin melko pitkään vastaan. Hän myös aikoo jäädä pitkäksi aikaa lapsen kanssa kotiin ja on tämän jo töihinkin ilmoittanut. Onko sinulla jotain hyviä perusteluita, että miten tämä on mahdollista? Hän ei ole yhtään naismainen, jos siihen meinasit vedota.
-eri
Toinen puhui KAIKISTA MIEHISTÄ. Toinen taas yhdestä ja halusi tietää miten tämä yhden miehen kohdalla on mahdollista. Luitko kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva on naisen oma projekti tosi usein siis naiset haluavat lapsia ja he sitten yrittävät puhua miehen ympäri että mies tekisi lapsia hänen kanssaan.
Miehet sitten suostuvat tekemään lapsia koska he haluavat naisen onnelliseksi, sitten nämä naiset ihmettelevät miksi mies ei ota niin paljoa vastuuta perheestä. No mies ei ota vastuuta koska häntä ei kiinnosta lapset vaan ne lapset tehtiin koska nainen ne halusi. Sitten miehellä on lapsia mitä se ei oikeasti halunnut ja naisella on lapset.
Eroaminen on ratkaisu moneen ongelmaan kuten ap:n.
Tiedän jo että viestini saa paljon kohua aikaan mutta sanon miehenä tämän ja olen huomannut tämän ihan lähipiirissänikin.
Tämä on valitettavasti totta. Väärin kyllä, mutta totta.
Vääryydestä en tiedä mutta voisiko kyseessä olla joku biologia yms? Kun miettii nykyistä maailmaa niin kaikkialla ihmiset taitavat toimia samalla tavalla eli vauva on naisen oma projekti ja koko ihmiskunnan historian ajan vauvoista ja lapsista päävastuu on ollu naisilla niin joku "syy" tähän varmasti on?
Menee jo ohi aiheesta vähän tämä mutta yleinen asia tämä on.
Ei voida sanoa että kaikki toimivat näin, mutta silloin kun lapsi alun alkaen on enemmän naisen juttu, niin mennään metsään. Varmasti tähän liittyy biologia ja se fakta että naisten lapsensaanti aika on paljon rajallisempi kuin miesten. Ihanne tilanne on tietysti se että lasta odotetaan yhdessä ja esim. Mieskin ottaa töistä vanhempainvapaata ja on lapsen kanssa kahdestaan kotona.
Tarkoitin väärällä sitä että on väärin naisilta vängätä sitä lasta niin kauan aikaa että mies antaa periksi ja on väärin mieheltä lähteä projektiin jos ei itse sitä täysillä halua.
Musta taas tuntuu siltä, että miehet olettaa näiden asioiden olevan "naisten projekti", että nainen sitten vain ilmoittaa kun niitä haluaa tai se "aika tulee joskus" tajuamatta että naisella lisääntymisikkuna on rajallinen eikä se välttämättä kerrasta onnistu vaan matkalla voi olla keskenmenoja ym.
Moni mies tuntuu nimenomaan haluavan "joskus" isäksi. Tällöin joutuu valitsemaan kumppanin joka lapsia jossain vaiheessa haluaa, sillä lapsettomajsi aukovan kanssa tätä mahdollisuutta ei ole.
Itse olin vuosia yhdessä miehen kanssa, joka sanoi ettei myöskään halua lapsia "ehkä sitten joskus". No mä en niitä halunnut ollenkaan. Kihloissa oltiin. Yritin sitten tivata aina milloinne häät ym olis, niin kaikki oli aina sitten joskus. Ja kun sanoin etten halua lapsia, niin selviskin että halusikin? Melkein 7v oltiin yhdessä kun tämä selvisi. Kun sanoin että haluan perua kihlauksen kun häitä ei ollut selvästikään tulossa (6v oltiin olti kihloissa jo ja alunperin haluttiin naimsiin jo ekan kahden seurusteluvuoden jälkeen), niin hän sanoi että sitten erotaan jos kihlaus puretaan.. no ei purettu, mutta mä lähdin parin tai muutaman kk päästä.
Harmittaa hukkaan mennyt aika..
Jos lapsia haluat, niin parempi erota. Saattoi olla pelkkä tunteenpurkaus ja mieli lasten suhteen muuttuu kun tilanne rauhoittuu, mutta harvoin ärsytys lapsisuunnitelmaan kohdistetaan.
Onneksi ikää on alle 30, joten aikaa uuden suhteen ja lapsien hankkimiselle on. Mutta ei enää liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet vielä lapsi, liian aikaista kiirehtiä liikakansoittamaan. Tienaatko enemmän kuin miehesi?
Olen samanikäinen ja mulle myytiin taas lastenlippu bussissa tänään.
Ei se vaan noin mene. Ensinnäkään se ei ole itsestäänselvyys, että kaikki niitä lapsia saa, tai ainakaan helposti. Kolmekymppinen saattaa tietyillä mittareilla olla nuori, mutta mitä tulee lapsen saantiin, niin ne, kenellä on haasteita saada lapsia luonnollisesti, niiden kannattaa olla ajoissa liikkeellä, sillä pian 30 tultua täyteen, hedelmällisyys alkaa rajusti laskea. Muistaakseni 36 -vuotias lasketaan jo geriatriseksi äidiksi. Mitä myöhempään jättää, sitä enemmän voi tulla komplikaatioita, lapselle vammoja jne.
Ei ole tarkoitus kusta kenenkään muroihin. Olen itsekin nainen, mutta sanon vaan, että kannattaa ottaa selko suht nuorena siitä, mitä elämältä haluaa, niin että ei jää vuosikymmeniksi palloilemaan kaikenlaisten miesten kanssa ja lopulta käteen ei jää mitään, ja ikä tulee vastaan.
Sekin, että näyttää nuorelta, ei vaikuta mitenkään siihen, että ihmisellä tulee biologia vastaan tietyssä vaiheessa. Itsekin olen kuulemma nuorennäköinen, mutta totuus on, että olen kuitenkin 35 -vuotias. Nykyään on tietyllä tapaa totta, että ihmiset saattavat vanheta vähän eri tavalla kuin ennen, siis ulkonäöllisesti, mutta lisääntymisbiologia on asia, mikä tuskin muuttuu. Eihän tämä pelkästään naisia koske, kyllähän miehenkin siittiöt heikkenevät laadultaan iän myötä, mutta naisilla biologia tulee vastaan ennemmin. Kirjoitan tämän vain siitä syystä, että haluan, että naiset ottavat elämän omiin käsiinsä jo nuorena, haluavat lapsia tai eivät. Mutta jos haluavat, niin jos odottavat näiden miesten oikkujen kanssa liikaa, niin vaarana on jäädä ilman lapsia.
Jos mulle mies sanois mitään noin kamalaa ja törkeää, se olisi siitä hetkestä lusikat jakoon. Kammottava mies ja ap oikeasti kehtaat sanoa ääneen että olisit valmis luopumaan äitiydestä ja lapsesta tuollaisen miehen takia?? Ei hyvää päivää.
Tuollainen julkinen nöyryyttävä käytös kyllä kertoisi tarpeeksi kunnioituksen puutteesta, mikä mies se on mikä kahdenkeskiset asiat rähjää julkisella paikalla?
Erillisenä asiana, kannattaa miettiä että jos luopuu lapsihaaveista ja myöhemmin mies pettää tai parisuhde katuu, olisiko katkera ja tuntisiko olon huijatuksi?
Ei kannata omia haaveita kuopata toisen ihmisen takia.
Hyvä että selvisi nyt. Löydät ehkä toisen miehen joka haluaa lapsia ja ei raivoa, osaa sanoa asiat nätisti. Ellet sitten jää yhteen ja ole ilman lapsia, se ei taida olla sinulle sopiva vaihtoehto.
20vYkä kirjoitti:
Oot 28v, eli aika mummo jo.
T: 20v ykä 😎
20v Ykä!! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Luetun ymmärtäminen?
-eri ;)
Kuinka suuri ;)
No yhdestä miehestä se puhuu, yrittää siitä vetää jotain yleistyksiä jotka pätisivät useimpien kohdalla.
Lapsen saaminen on kyllä biologinen tarve, mikä molemmilla sukupuolilla on. Enkä sano, että kaikki haluavat lapsia, mutta samalla tavalla on turha yleistää, että miehet ei lapsia halua, kun totuus on, että kyllä miehet haluavat. Eri asia on, että saattavat haluta niitä myöhemmin kuin naiset, ja ehkä roikottavat sellaisia naisia aikansa suhteissa, kenen kanssa lopulta eivät haluakaan sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Olette puhuneet lapsesta seurusteluaikana. Kauanko siitä täsmällisesti on aikaa, kun viimeksi olette asiasta puhuneet? Siis tuota kauppakonfliktia lukuunottamatta? Vai onko niin, että sinä olet olettanut, ja jutellut asiasta itsestäänselvyytenä, ja mies on ollut hiljaa?
Lapsen hankkiminen on asia, josta oikeasti keskustellaan kunnolla ja päätetään asiasta yhteistuumin. Jos olette vuosia sitten asiasta puhuneet, eikä aiheeseen ole palattu kuin sinun toimestasi aina silloin tällöin, kannattaa todellakin päivittää tilanne viimeistään nyt ajan tasalle. Mies ei ehkä haluakaan lasta, tai ei halua sitä juuri nyt.
Tuon riidan jälkeen olisit voinut ottaa heti kotona asian puheeksi sen sijaan, että nyyhkit itsesäälissä tyynyyn. Suhteenne tarvitsee selkeästi lisää kommunikaatiota. Mitä sinä haluat, mitä miehesi haluaa? Voitteko tehdä asiassa kompromisseja, eli lapsi vaikka kahden vuoden päästä, ja häät tietyn ajan päästä. Sitten katsotte, onko järkeä jatkaa yhdessä vai ei.
Naimisiinmeno on helppoa ilman suuria hääjärjestelyitäkin. Maistraatista vain aika, hommassa menee 15 minuuttia. Kaikki häästressi jää pois, jos ette halua kutsua vieraita. Jotkut miehet ahdistuvat hössötyksestä. Onko oma miehesi tällainen? Jos et tiedä itsekään, niin kysy ihmeessä hänen mielipidettään.
Tällä hetkellä tuntuu ettei miestä kiinnosta mikään sama asia kuin minua kiinnostaa. Lapsiasia käytiin kunnolla läpi viime vuonna mutta aikas pian mies irvaili asiasta ystäville ja sukulaisille ilmoittaen että saa olla varuillaan koska rouva eli minä voin olla piakkoin paksuna. Käytti myös sanaa maha pystyssä mistä en itse pidä ja muutenkaan ei käytä kaunista kieltä raskaus, lapsi ja häät asioihin. En halua lasta nyksän kanssa, en halua että lapsen isä ei välitä ja kohtelee äitiä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sieltä koulustasi löydä jotain kivaa poikaa?
Koulusta? En ole opiskelija.
Oikeasti lapsen isän huolellinen valinta on tärkeä asia. Mihinkään huonoon suhteeseen ei kannata lapsia tehdä. Eikä vastentahtoista miestä pidä tehdä isäksi. Kuitenkin lastenteko on 20 vuoden projekti ja sen vastuunsa joutuu kantamaan joko yksin tai halukkaan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette puhuneet lapsesta seurusteluaikana. Kauanko siitä täsmällisesti on aikaa, kun viimeksi olette asiasta puhuneet? Siis tuota kauppakonfliktia lukuunottamatta? Vai onko niin, että sinä olet olettanut, ja jutellut asiasta itsestäänselvyytenä, ja mies on ollut hiljaa?
Lapsen hankkiminen on asia, josta oikeasti keskustellaan kunnolla ja päätetään asiasta yhteistuumin. Jos olette vuosia sitten asiasta puhuneet, eikä aiheeseen ole palattu kuin sinun toimestasi aina silloin tällöin, kannattaa todellakin päivittää tilanne viimeistään nyt ajan tasalle. Mies ei ehkä haluakaan lasta, tai ei halua sitä juuri nyt.
Tuon riidan jälkeen olisit voinut ottaa heti kotona asian puheeksi sen sijaan, että nyyhkit itsesäälissä tyynyyn. Suhteenne tarvitsee selkeästi lisää kommunikaatiota. Mitä sinä haluat, mitä miehesi haluaa? Voitteko tehdä asiassa kompromisseja, eli lapsi vaikka kahden vuoden päästä, ja häät tietyn ajan päästä. Sitten katsotte, onko järkeä jatkaa yhdessä vai ei.
Naimisiinmeno on helppoa ilman suuria hääjärjestelyitäkin. Maistraatista vain aika, hommassa menee 15 minuuttia. Kaikki häästressi jää pois, jos ette halua kutsua vieraita. Jotkut miehet ahdistuvat hössötyksestä. Onko oma miehesi tällainen? Jos et tiedä itsekään, niin kysy ihmeessä hänen mielipidettään.
Tällä hetkellä tuntuu ettei miestä kiinnosta mikään sama asia kuin minua kiinnostaa. Lapsiasia käytiin kunnolla läpi viime vuonna mutta aikas pian mies irvaili asiasta ystäville ja sukulaisille ilmoittaen että saa olla varuillaan koska rouva eli minä voin olla piakkoin paksuna. Käytti myös sanaa maha pystyssä mistä en itse pidä ja muutenkaan ei käytä kaunista kieltä raskaus, lapsi ja häät asioihin. En halua lasta nyksän kanssa, en halua että lapsen isä ei välitä ja kohtelee äitiä väärin.
On ihan siunaus, että miehesi todellinen luonto selvisi nyt, eikä myöhemmin. Itse tein rehellisen deittiprofiilin, jossa kerroin, mitä haluan. Ja löysin _todella_ nopeasti miehen, joka halusi naimisiin ja lapsen. Nyt on molemmat saavutettu, ja mies kohtelee kunnioittavasti. Sinäkin voit saada saman.
miksi te kuvittelette että ap saa noin vain uuden miehen? tai että saa sitä uutta miestä ylipäätään?
kyllä te jaksatte nostaa sitä reikäänne jalustalle.
Mies vaihtoon asap.