Mies on yhtäkkiä todella nuivaantunut vauvan hankintaan. :(
Ollaan puhuttu jo seurusteluaikana asiat läpi, yhteistuumin haluttiin ainakin tuolloin yhteinen lapsi. Häistäkin on puhuttu mutta mies vaan viis veisaa tai sanoo aina että ehtiihän sitä. En painosta vaan kyselen mutten koko ajan. Kihloissakaan ei vielä olla ja mies tietää kuinka paljon haluan sitoutua ja perustaa perheen. Ikää meillä on 28v ja mies 35v. Pian olisi tarkoitus aloittaa vauvan yritys tai niin ainakin luulin mutta eilen kaupassa käydessä mies hermostui ja alkoi huutamaan minulle ettei tarvitse räpelöidä vauvan vaatteita ja ihan turhaan haaveilen äitiysvaatteisiin pukeutumisesta. Mies paukautti vihaisesti ettei meillei tule pentua ja musta ei tule koskaan äitiä ja marssi vihaisesti suoraan autolle. Jäin suu auki yksinäni seisomaan ja itkemään kun pari lähistöllä ollutta asiakasta tuijotti. Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta. Kotimatkalla autossa oli ahdistava ilmapiiri ja miehen ilme oli todella vihainen. Ikinä aiemmin mitään tällaista ei ole tapahtunut. :( Surettaa.. viime yönä itkin silmät päästäni miehen sanoja mutta en ole kertonut tapahtuneesta ystäville -sukulaisille. Olo on tyhjä. Luovunko lapsihaaveista, kun mies on niin päättänyt? Oliko tämä loppu? Olen ihan sekaisin ja murtunut etten saata uskoa, on todella paha olla. :(
Kommentit (326)
Jätä se ja hanki mies joka haluaa kanssasi lapsen. Olet vielä riittävän nuori toisin kuin tuo ukkosi, jolla alkaa olla parhaat päivät ohi jos haluaakin kuitenkin lapsen jonkun muun kanssa.
Lapsia syntyisi paljon vähemmän jos viimeisen päätöksen liikakansoitukseen synnyttämisestä tekisikin mies.
Raskaus on yksi maailman yleisimmistä murhamotiiveista, ellei yleisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh, oikeastiko harkitset lapsihaaveesta luopumista, et miehestä luopumista?? Miksi kukaan ikinä haluaisi olla tuollaisen idiootin kanssa yhdessä? Jos näin yksinkertaiseen asiaan tarvitset neuvoja, niin tässä mahdollisimman yksinkertaisesti:
1. Jätä ääliö-mies
2. Etsi uusi, _ihana_ mies
3. Perusta perhe ihanan miehen kanssa.Simppeliä.
En halua luopua, mutta luopumisajatus tuli ensimmäisenä mieleen itku- ja tunnemyrskyssä viime yönä. Menin niin lukkoon miehen kovista sanoista. En ymmärrä miksi minun pitäisi luopua aina kaikesta, vaikka en ole koskaan aikonutkaan enkä aio muuttaa miestä tai pakottaa miestä asioihin joita hän ei halua. Mies on vahvatahtoinen joten ei ikinä tee mitään mitä ei oikeasti halua ja toisinaan jyrää mut.
Tulee jyräämään myös ne lapsensa. Ymmärrä nyt, ei sinun pidä luopua aina kaikesta, mutta sinulla on mies, jonka mielestä se olisi hyvin tärkeää, jotta hän voi säilyttää kuvitelman vahvatahtoisuudestaan. Tosiasiassa mies on vampyyri joka elää kyynelistäsi. Eli äärimmäisen heikko ihminen, joka ei seiso omilla jaloillaan ja ylipäätään pysyy pinnalla vain tallomalla muita.
Mies ei muutu tuosta turvalliseksi ja hyväksi isäkandidaatiksi. Kyllä hän sen itsekin tietää ettei hänestä puuhaan ole, siksi hän räyhää ja melskaa rahasta. Tee teille kaikille ja etenkin tuleville lapsillesi palvelus ja usko miestä. Hänestä ei ole siihen.
Itse löysin uuden poikaystävän todella nopeasti. Ex oli ailahtelevainen lastenhankinnan suhteen, välillä antoi ymmärtää, että mahdollisesti, sitten veti takaisin ja oli äkäinen ja torjui koko ajatuksen. Uusi oli valmis sitoutumaan oikeasti jo reilun 3 kk jälkeen tutustumisesta ja todella motivoitunut ja halukas saamaan perheen, lapsen ja minun kanssani. Mies tietää aika nopeasti a) onko sinusta syvästi ja oikeasti kiinnostunut for ever b) onko siinä vaiheessa elämässään, että HALUAA perustaa perheen, asettua aloilleen.
Noista kahdesta se on kiinni. Jos ei pidä sinua elämänsä naisena, eikä oikein isukin roolikaan kiinnosta- niin voi sen saada puijattua hetkeksi perhekuvioon, mutta häipyvät ensimmäisen vastoinkäymisen tullen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva on naisen oma projekti tosi usein siis naiset haluavat lapsia ja he sitten yrittävät puhua miehen ympäri että mies tekisi lapsia hänen kanssaan.
Miehet sitten suostuvat tekemään lapsia koska he haluavat naisen onnelliseksi, sitten nämä naiset ihmettelevät miksi mies ei ota niin paljoa vastuuta perheestä. No mies ei ota vastuuta koska häntä ei kiinnosta lapset vaan ne lapset tehtiin koska nainen ne halusi. Sitten miehellä on lapsia mitä se ei oikeasti halunnut ja naisella on lapset.
Eroaminen on ratkaisu moneen ongelmaan kuten ap:n.
Tiedän jo että viestini saa paljon kohua aikaan mutta sanon miehenä tämän ja olen huomannut tämän ihan lähipiirissänikin.
Tämä on valitettavasti totta. Väärin kyllä, mutta totta.
Vääryydestä en tiedä mutta voisiko kyseessä olla joku biologia yms? Kun miettii nykyistä maailmaa niin kaikkialla ihmiset taitavat toimia samalla tavalla eli vauva on naisen oma projekti ja koko ihmiskunnan historian ajan vauvoista ja lapsista päävastuu on ollu naisilla niin joku "syy" tähän varmasti on?
Menee jo ohi aiheesta vähän tämä mutta yleinen asia tämä on.
Ei voida sanoa että kaikki toimivat näin, mutta silloin kun lapsi alun alkaen on enemmän naisen juttu, niin mennään metsään. Varmasti tähän liittyy biologia ja se fakta että naisten lapsensaanti aika on paljon rajallisempi kuin miesten. Ihanne tilanne on tietysti se että lasta odotetaan yhdessä ja esim. Mieskin ottaa töistä vanhempainvapaata ja on lapsen kanssa kahdestaan kotona.
Tarkoitin väärällä sitä että on väärin naisilta vängätä sitä lasta niin kauan aikaa että mies antaa periksi ja on väärin mieheltä lähteä projektiin jos ei itse sitä täysillä halua.
Huomaatko tässä sinun viestissäsi juuri sen pointin? Isää ohjaillaan ja painostetaan toimimaan siten kuin äiti haluaa, jos äiti ja isä toimisi täysin luonnostaan siten miten he itse omilla aivoilla ajattelisi niin ei se isä juurikaan hoitaisi lasta vaan äiti olisi se kuka lasta hoitaisi.
Vanhempainvapaa on nyt täysin merkityksetön asia tässä asiassa, tärkeä kysymys on se miksi maailmalla naiset hoitavat vauvoja ja lapsia kun taas miehiä ei asia kiinnosta eikä ole koskaan oikein kiinnostanutkaan?
Jos mies toivoo lapsia tai vastaa kyllä naisen lapsihaaveisiin niin ei se tarkoita sitä että mies rakastaa lapsia vaan usein se haluaa saada naisen onnelliseksi ja haluaa ettei suhde pääty eroon.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehellä on ajan oloon mielipide muuttunut. Nii käy aika monelle.
Käytös ei ollu mitenkään hyvää, mutta jotenkin tulee mieleen, että kuinkahan tarkkaan olet miehen puheita kuunnellut? Olisikohan hän jo pidemmän aikaa yrittänyt viestittää, että ei haluakaan sitä. Nyt sitten tuli vaan mitta täyteen ja räjähti.
Miehellä ei välttämättä mieli oli muuttunut, mutta on halunnut myötäillä vakipinppaa saadakseen. Toivoi että nainenkin unohtaisi. Nyt suututtaa kun nainen vaatiikin tilille lupauksistaan - siis viimeksi vuodenvaihteessa ollut sitä mieltä, että pulla uuniin tänä vuonna. Aika nopee suunnanmuutos, jos niin on käynyt. Mikähän sen on saanut aikaan? Ehkä toinen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Suhteenne on ohi. Haluatte aivan eri asioita. Nyt vaan eroatte ja jatkat sen oikean etsintää. Löydät hänet vielä.
Maalailen piruja seinille, mutta mieleen tuli ajatus onko mies valehdellut minulle. :(
Ei olisi ensimmäinen eikä taatusti viimeinen mies, joka tuon valeen päästää kun haluaa vakituisen parisuhteen.
Joo, mutta tällä tyylillä ei pitkälle pötkitä. Pian koittaa se päivä, kun puolisolle selviää valehtelu, tai kun itsellä palaa pinna, eikä enää jaksa jatkaa valehtelua. Mitäs sitten? On tapahtunut ainakin tuplaten se vahinko, minkä olisi voinut välttää ihan totta puhumalla. Tuon kokoluokan valehtelu tuhlaa molempien aikaa. Ja jos jatkavat yhdessä, pakosta jommankumman toiveet sivuutetaan, mistä seuraa äärimmäinen katkeruus, sen takia, että lapset on sen kokoluokan asia, että jos niitä väkisin hankkii tai jättää hankkimatta, elämä menee hirvittävällä ja peruuttamattomalla tavalla väärille raiteille. Kannattaa siis pyrkiä totuuteen jo ihan itsensäkin takia, noin isosta valheesta ei seuraa mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä naisilla on täysin väärä kuva miehistä tässä asiassa. Ei miehillä ole vauvakuumetta ja ei miehet oikein edes tykkää hoitaa vauvoja. Päätös vauvasta on naisen ja mies hoitaa vauvaa koska nainen/yhteiskunta ohjaa miestä hoitamaan vauvaa. Naiset ei taida ymmärtää sitä että mies tekee asioita siten kuin nainen sanoo sen takia että nainen tulisi tyytyväiseksi. Tässä on iso kuilu sukupuolten välillä ja se on vauva asia.
Mieheni halusi lapsen ja minä laitoin melko pitkään vastaan. Hän myös aikoo jäädä pitkäksi aikaa lapsen kanssa kotiin ja on tämän jo töihinkin ilmoittanut. Onko sinulla jotain hyviä perusteluita, että miten tämä on mahdollista? Hän ei ole yhtään naismainen, jos siihen meinasit vedota.
Tiedän tunteen.
Takana oli 5 v seurustelua, aina puhuttu että mennään naimisiin, perustetaan perhe hyvässä yhteisymmärryksessä.
Mies yhtäkkiä ahdistui kaikesta tuosta ja halusi erota (ja ei, en painostanut millään tavalla kyseisiin asioihin sillä itsekin ajattelin että vielä ei ole näiden aika, mutta tulevaisuudessa kyllä).
Noh, erottiin ja aloin rakentamaan uutta elämää. Puolen vuoden päästä mies lähestyi, kertoi kuinka katui eroa ja on mietityt asioita ja haluaa perustaa perheen kanssani, olen hänen elämänsä nainen jne.
Muistan kuinka puhuttiin juurta jaksain läpi asiat ja varmistelin moneen otteeseen että onhan nyt aivan varmasti varma asiasta? Mies vakuutteli että on.
Noh, jatkettiin ja rakennettiin luottamusta sekä yhteistä elämää uudelleen. Vuoden päästä mies jätti taas kuin nalli kalliolle "En mä haluakaan ikinä lapsia tai naimisiin".
Ai saakeli että satutti, ja olin todella vihainen ja pettynyt (lähinnä itseeni kun menin antamaan uuden mahdollisuuden).
Tiedän tunteen kun toisen mieli muuttuukin aivan päinvastaiseksi kuin mitä on puhuttu. Se sattuu, mutta parempi lähteä pois suhteesta. Tiesin, että jos jään niin tulen olemaan katkera miehelle asiasta, enkä nähnyt sitäkään mahdollisuutta jäisin suhteeseen ajatuksella "jospa se kuitenkin haluaisi". Ymmärsin, että mies vain piti mua varalla koska ei vaan uskaltanut olla yksin / ei halunnut luoda tulevaisuutta minun kanssani.
Tsemppiä ap! Nyt kuuntele itseäsi ja mitä sinä haluat, ja millasessa suhteessa haluat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Suhteenne on ohi. Haluatte aivan eri asioita. Nyt vaan eroatte ja jatkat sen oikean etsintää. Löydät hänet vielä.
Maalailen piruja seinille, mutta mieleen tuli ajatus onko mies valehdellut minulle. :(
Ei olisi ensimmäinen eikä taatusti viimeinen mies, joka tuon valeen päästää kun haluaa vakituisen parisuhteen.
Joo, mutta tällä tyylillä ei pitkälle pötkitä. Pian koittaa se päivä, kun puolisolle selviää valehtelu, tai kun itsellä palaa pinna, eikä enää jaksa jatkaa valehtelua. Mitäs sitten? On tapahtunut ainakin tuplaten se vahinko, minkä olisi voinut välttää ihan totta puhumalla. Tuon kokoluokan valehtelu tuhlaa molempien aikaa. Ja jos jatkavat yhdessä, pakosta jommankumman toiveet sivuutetaan, mistä seuraa äärimmäinen katkeruus, sen takia, että lapset on sen kokoluokan asia, että jos niitä väkisin hankkii tai jättää hankkimatta, elämä menee hirvittävällä ja peruuttamattomalla tavalla väärille raiteille. Kannattaa siis pyrkiä totuuteen jo ihan itsensäkin takia, noin isosta valheesta ei seuraa mitään hyvää.
Kenen kannalta väkisin, lapsen vai aikuisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä naisilla on täysin väärä kuva miehistä tässä asiassa. Ei miehillä ole vauvakuumetta ja ei miehet oikein edes tykkää hoitaa vauvoja. Päätös vauvasta on naisen ja mies hoitaa vauvaa koska nainen/yhteiskunta ohjaa miestä hoitamaan vauvaa. Naiset ei taida ymmärtää sitä että mies tekee asioita siten kuin nainen sanoo sen takia että nainen tulisi tyytyväiseksi. Tässä on iso kuilu sukupuolten välillä ja se on vauva asia.
Mieheni halusi lapsen ja minä laitoin melko pitkään vastaan. Hän myös aikoo jäädä pitkäksi aikaa lapsen kanssa kotiin ja on tämän jo töihinkin ilmoittanut. Onko sinulla jotain hyviä perusteluita, että miten tämä on mahdollista? Hän ei ole yhtään naismainen, jos siihen meinasit vedota.
No hän on äitimäinen ja ei yhtään miesmäinen.
Arvasin oikeastaan että vastaus tuohon viestiin oli heti tämänkaltainen, sanotaanko näin että tuollaisia tapauksia on todella harvassa ja lähes poikkeuksetta se menee yleensä juuri toisinpäin.
Tämä palsta on huono paikka keskustella juuri sen takia kun tänne voi kuka vain kirjoittaa ihan mitä vain.
Olet vielä lapsi, liian aikaista kiirehtiä liikakansoittamaan. Tienaatko enemmän kuin miehesi?
Olen samanikäinen ja mulle myytiin taas lastenlippu bussissa tänään.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläkin on oikeus päättää, mitä haluaa. Ja oikeus vaihtaa mielipidettä.
Taas tää sama juttu. Kun mä ajattelen näin ja kun mun mielestä tää on sovittu, niin nyt mä en kestä, kun asiat ei menekään niin kuin mä haluan.
Olet nyt tilanteessa, jota sanotaan kasvamiseksi.
Miksi puolustat miestä? On minullakin oikeus päättää mitä haluan ja mitä en. Tuntuu kauhealta huomata kuinka mies on kokoajan ohjannut tilannetta siihen ettei meille tule miehen tiedostaen lasta eikä häitä saati kihloja. Molemmilla on oikeus vaihtaa mielipidettä. Ei ole juuri koskaan ollut kyse siitä mitä mä haluan vaan mitä mies haluaa etenkin nyt viimeaikoina. Siinä olet oikeassa että mun täytyy kasvaa ja erota miehestä, kun niin selkeästi halutaan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies nimenomaan halusi lapsen, ja sellainen meille on nyt tulossa. Itselläni ei ole hinkua vauvaa hoitaa, jos totta puhutaan, mutta tekeehän tuon, kun se on tehtävä. Lähinnä kivempi sitten, kun kasvaa isommiksi. Että ei nyt ole noinkaan yksioikoista.
Ei kuulosta sellaiselta mieheltä jonka kanssa kannattaisi hankkia lapsia. Miten mies suhtautuisi vauva-arkeen? Mahd. eroon kun olisikin lapsi kuvioissa? Mitä jos on huono isä, mutta vaatii yhteishuoltajuutta? Mitä jos pysytte yhdessä, mutta on huono miehen malli? Varmasti hänessä on hyviäkin puolia, ei sillä. Mutta ehkä olisi turvallisempaa itsesi ja lapsen kannalta vaikka hankkia se lapsi yksin kuin koittaa rakentaa perhe-elämää tuolle pohjalle.
Mies joka nöyryyttäisi ja nolaisi minut julkisella paikslla olisi siirtynyt ex-mieheksi jo samana iltana. Ei rakastamaansa ihmistä kohdella noin. Mies ei selvästi kunnioita sinua tippaakaan. Mies on aikaisemmin valehdellut sinulle sitoutumis- ja perhesuunnitelmista koska on ajatellut että saa vielä hetken sinut pidettyä tyytyväisenä ja olet hänelle sen aikaa vakipanona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva on naisen oma projekti tosi usein siis naiset haluavat lapsia ja he sitten yrittävät puhua miehen ympäri että mies tekisi lapsia hänen kanssaan.
Miehet sitten suostuvat tekemään lapsia koska he haluavat naisen onnelliseksi, sitten nämä naiset ihmettelevät miksi mies ei ota niin paljoa vastuuta perheestä. No mies ei ota vastuuta koska häntä ei kiinnosta lapset vaan ne lapset tehtiin koska nainen ne halusi. Sitten miehellä on lapsia mitä se ei oikeasti halunnut ja naisella on lapset.
Eroaminen on ratkaisu moneen ongelmaan kuten ap:n.
Tiedän jo että viestini saa paljon kohua aikaan mutta sanon miehenä tämän ja olen huomannut tämän ihan lähipiirissänikin.
Tämä on valitettavasti totta. Väärin kyllä, mutta totta.
Vääryydestä en tiedä mutta voisiko kyseessä olla joku biologia yms? Kun miettii nykyistä maailmaa niin kaikkialla ihmiset taitavat toimia samalla tavalla eli vauva on naisen oma projekti ja koko ihmiskunnan historian ajan vauvoista ja lapsista päävastuu on ollu naisilla niin joku "syy" tähän varmasti on?
Menee jo ohi aiheesta vähän tämä mutta yleinen asia tämä on.
Ei voida sanoa että kaikki toimivat näin, mutta silloin kun lapsi alun alkaen on enemmän naisen juttu, niin mennään metsään. Varmasti tähän liittyy biologia ja se fakta että naisten lapsensaanti aika on paljon rajallisempi kuin miesten. Ihanne tilanne on tietysti se että lasta odotetaan yhdessä ja esim. Mieskin ottaa töistä vanhempainvapaata ja on lapsen kanssa kahdestaan kotona.
Tarkoitin väärällä sitä että on väärin naisilta vängätä sitä lasta niin kauan aikaa että mies antaa periksi ja on väärin mieheltä lähteä projektiin jos ei itse sitä täysillä halua.
Huomaatko tässä sinun viestissäsi juuri sen pointin? Isää ohjaillaan ja painostetaan toimimaan siten kuin äiti haluaa, jos äiti ja isä toimisi täysin luonnostaan siten miten he itse omilla aivoilla ajattelisi niin ei se isä juurikaan hoitaisi lasta vaan äiti olisi se kuka lasta hoitaisi.
Vanhempainvapaa on nyt täysin merkityksetön asia tässä asiassa, tärkeä kysymys on se miksi maailmalla naiset hoitavat vauvoja ja lapsia kun taas miehiä ei asia kiinnosta eikä ole koskaan oikein kiinnostanutkaan?
Jos mies toivoo lapsia tai vastaa kyllä naisen lapsihaaveisiin niin ei se tarkoita sitä että mies rakastaa lapsia vaan usein se haluaa saada naisen onnelliseksi ja haluaa ettei suhde pääty eroon.
Luetun ymmärtäminen? Mutta ei elämä ole ihan niin mustavalkoista. On olemassa miehiä jotka haluavat isäksi. Et voi sitä kieltää.
Kirjoitin aikaisemmin vain ihannetilanteesta ja kyllä niitäkin perheitä on, jossa homma toimii. Sen takia olemme kehittyneet lajina, koska yhteiskunta ja maailman muuttuminen muokkaa myös ajatuksiamme ja ihanteita. Emme ole primitiivisesti toimivia liskoeläimiä, mutta varmasti aivotoiminnassamme on vielä jäänteitä entisajasta. Nykyihminen osaa myös kyseenalaistaa näitä jäänne ajatuksia ja päättää toimia toisin.