Akillesjänteen tulehdus!! Nyt tarvin hyviä vinkkejä
Akillesjänne tulehtunut jo toista vuotta. Eikä meinaa millään parantua. Oon käyny lääkärissä, aina ne määrää vain tulehduskipulääkkeen josta ei merkittävää apua. Kylmänny joka ilta ja vähentänyt lenkkeilyä. Kävin myös jalkoihin perehtyneellä jalkafyssarilla ja sanoi tämän kipeytyvän jalan olevan n. 7mm lyhyempi ja saattaa johtua siitä. Ja ohjeisti pitään koroketta sen jalan kengässä.
Kipuilee edelleen. Venyttelystä, kylmäyksestä, levosta, voltarenista huolimatta. Vinkkejä ! Ja kuinka nopeasti nää edes paranee
Kommentit (8)
Sen rasittaminen on lopetettava, kunnes tulehdus on pois! Viikko kaksi riittänee. Huono kenkä voi aiheuttaa tuon, jos hiertää. Pitkään tulehtunut jänne katkeaakin helpolla ja sitten tuleekin pitkä piina.
Missä lääkärissä olet käyny? Kylmetin omani teininä pyöräillessä liian pitkää matkaa ja sitten olin täysin jalaton muutaman päivän. Se tuntui pari vuotta omituiselta sen jälkeen ja kuljin jatkuvasti säärystimissä. Mutta jos olisin käyttänyt sitä lainkaan kun tulehdus oli päällä, olisi varmaan kroonistunut kunnolla.
Miksi yrität juoksennella kipeällä jänteellä?
En juokse koskaan. Enkä kävele nytkään muutakin pakolliset koirien poissa kakka reissut
Aloittaja kirjoitti:
En juokse koskaan. Enkä kävele nytkään muutakin pakolliset koirien poissa kakka reissut
Jaa kun tuolla luki että vähentänyt lenkkeilyä. Voisitko tehdä jonkun koirattoman eläinystävän kanssa diilin, että kävisi koirien kanssa lenkillä?
Onko jollain kokemusta omasta takaa miten lääkäri on hoitanut tulehtunutta akillesjännettä? Onko tarvinnut rajoittaa jalalle astumista vai onko turvauduttu liikuntakieltoon. Onko järkevää käydä näyttämässä kun on kestnyt 5 viikkoa ja kipu oireilee jo kävellessä sekä levossa?
Ei parane kunnolla ikinä. Välillä tuntuu paremmalta mutta herkästi tulee takaisin. Tulehduskipulääkkeet eivät koskaan ole minulla auttaneet enkä niitä käytä lainkaan.
Itse hoidan niitä laittamalla kahteen ämpäriin vettä. Toiseen lämmintä ja toiseen kylmää, jääpaloja joukkoon. Koipi lämpimään veteen ja siellä 5 min ja sitten 5 min kylmässä. Sama toiseen kertaan. Lämmin vesi ei saa olla niin lämmintä että polttaisi ja kylmä vastaavasti ei saa aiheuttaa mitään paleltumia yms…..
Niin, ja nuo korokkeet kenkään….