Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetillinen syksy, jos huonosti käy.

Vierailija
12.07.2021 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/09bec2d4-f9bb-4b40-ac4a-673562b74…

Pääasia, että firmat saa revittyä kesän aikana suuret tuotot. Luuletteko, että niitä kiinnostaa mitä teidän elämänne syksyllä on? Ei kiinnosta!

Muualla maailmassa neljäs aalto ja alkanut rajuna. Suomessa leikitään, että kaikki on jo ohi eikä edes varauduta mitenkään.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008119777.html

Yrittäkää reppanat nyt keksiä elämäänne jotain sisältöä.

Vierailija
42/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin sanottiin, että ota rokote, niin voit luopua maskeista ja muista rajoituksista. Otin. Sitten sanottiin, että odota, että rokotekattavuus on 70% ja palataan normaaliin. Odotin. Sitten nostettiin rimaa yli 70% ja todettiin, ettei mitään laumasuojaa ole olemassakaan, ota toinen rokote. Otin. Ja edelleen täällä kuljetaan maskit naamalla helteesäs ja pyydetään omaa olemassaoloa anteeksi, jos poistuu kotoaan.

Vähän turhaa dramatisointia nyt. Ei mulle ainakaan kukaan ole luvannut, että ensimmäinen annos rokotetta vielä vapauttaisi koronarajoituksista. Ihan selvää on ollut alusta asti, että koronarokote on kahden annoksen ohjelma, ja suoja ensimmäisen annoksen jälkeen ei ole häävi. Tosin en myöskään ole koskaan ymmärtänyt tapaa laskea ensimmäisiä annoksia, varsinkaan Suomessa, missä rokotusten väli on niin pitkä.

Sille ei taas kukaan enää voi mitään, että välinpitämättömät, tietämättömät ja/tai foliohattuilevat ihmiset antoivat viruksen levitä vapaasti niin, että se mutatoitui niin paljon, ettei rokote enää tehoa uuteen varianttiin täydellä teholla.

Ja rokote ei edelleenkään estä tarttumista/ tartuttamista. Rokotettu voi olla taudin kantaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhaa. Niinpä, sitä saat mitä mittaat ja kun muutat mittaustapaa ja raportointia saat jotain muuta. 

Uusi normaali. 

Vierailija
44/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykää kotona, jos pelottaa.

Lähityössä. Tunnin lähikontakteja. Asiakkailla ei maskipakkoa. Irtisanoudunko työstäni, otan karenssin ja alan elää yhteiskunnan tuilla? Sitäkö siis ehdotat?

Taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto käyttää töissä asiakaskontakteissa ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta. 

Niin on. Omilla rahoilla pitää ne ostaa, mutta oma terveys ensin. Kuka haluaa sairastua työn vuoksi?

No näinpä. Omilla rahoillani olen joutunut ostamaan silmälasit ja paljon muutakin, jota käytän töissä. 

Vierailija
45/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähityössä. Tunnin lähikontakteja. Asiakkailla ei maskipakkoa. Irtisanoudunko työstäni, otan karenssin ja alan elää yhteiskunnan tuilla? Sitäkö siis ehdotat?

Missä ei ole maskipakkoa?? Meillä ei asiakkaalla ole asiaa palaveriin ilman maskia. Jos ei halua niin etänä pidetään sitten

Vierailija
46/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ei ole maskipakkoa?? Meillä ei asiakkaalla ole asiaa palaveriin ilman maskia. Jos ei halua niin etänä pidetään sitten

Esimerkiksi kampaamoissa. 

Vierailija
47/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Nelonen Media järjestää seuraavan tartuttamistapahtuman Himoksella?

Jyväskylässä ensi viikonloppuna

Vierailija
48/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä haluaisi olla toisen koulutusasteen opettaja, joka saa toisen rokotteen vasta syyskuun puolella. Monilla alueilla rokotustahti on ollut hitaampaa kuin eteläisessä Suomessa. Samalla kesän aikana tartuntaluvut ovat nousseet ( ja juuri 20-29- vuotiaissa eniten).

Minä olen.

Ei kauhistuta yhtään.

Vierailija
49/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin sanottiin, että ota rokote, niin voit luopua maskeista ja muista rajoituksista. Otin. Sitten sanottiin, että odota, että rokotekattavuus on 70% ja palataan normaaliin. Odotin. Sitten nostettiin rimaa yli 70% ja todettiin, ettei mitään laumasuojaa ole olemassakaan, ota toinen rokote. Otin. Ja edelleen täällä kuljetaan maskit naamalla helteesäs ja pyydetään omaa olemassaoloa anteeksi, jos poistuu kotoaan.

Vähän turhaa dramatisointia nyt. Ei mulle ainakaan kukaan ole luvannut, että ensimmäinen annos rokotetta vielä vapauttaisi koronarajoituksista. Ihan selvää on ollut alusta asti, että koronarokote on kahden annoksen ohjelma, ja suoja ensimmäisen annoksen jälkeen ei ole häävi. Tosin en myöskään ole koskaan ymmärtänyt tapaa laskea ensimmäisiä annoksia, varsinkaan Suomessa, missä rokotusten väli on niin pitkä.

Sille ei taas kukaan enää voi mitään, että välinpitämättömät, tietämättömät ja/tai foliohattuilevat ihmiset antoivat viruksen levitä vapaasti niin, että se mutatoitui niin paljon, ettei rokote enää tehoa uuteen varianttiin täydellä teholla.

Ja rokote ei edelleenkään estä tarttumista/ tartuttamista. Rokotettu voi olla taudin kantaja

Ei estä täysin, mutta vähentää kyllä merkittävästi.

Vierailija
50/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen tätä hirveää kohkausta suurista tartuntaluvuista. Niillä ei ole mitään merkitystä niin kauan, kuin sairaalat ja teho-osastot eivät täyty vakavasti sairaista kuolevista potilaista. Ja niinhän ei nyt ole käynyt Euroopassa, kun rokotettuja alkaa olla paljon ja kaikki riskiryhmät suurinpiirtein on rokotettu (paitsi ehkä Suomessa, jossa temppuillaan pitkien rokotusvälien kanssa).

Asun itse maassa, jossa on useita satoja positiivisia testejä päivittäin, mutta ne ovat lähinnä tätä uutta deltaa ja nuorilla ihmisillä, jotka eivät sairastu vakavasti. Niinpä sairaaloissa on todella vähän koronaan sairastuneita ja teho-osastoilla vieläkin vähemmän.

Kyllä sitä nyt pitäisi varoa levittämästä! Ne nuoret ja vähillä oireilla selviävät kuitenkin tartuttavat sitä ympäriinsä ja kyllä ne sairaalat sitten pikkuhiljaa taas täyttyy. Mikä ihmeen idea tämä on, ettei se nyt niin haittaa kun nuoret ja terveet selättää taudin helposti. Onko oikeasti niin, että osa ihmisistä haluaa, että kaikki 40+ ihmiset kuolee ja haihtuu pois?

Ihan sairasta. Mun mies on riskiryhmää, 48v. Hän kun kuolee, sillä ei ole mitään väliä teille tartuttajille? Pari lasta vaan jää isättömäksi. 

Vierailija
51/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin halutaan lyödä päätä seinään tämän kulkutaudin kanssa, mutta meidän onneksemme britannia ja saksa tekevät kokeen ennen meitä.

Rokotekattavuus liian alhainen. Rokotteen tuoman suojan kesto yhä kysymysmerkki. Yhä uudet muunnokset, joihin pitää kehittää uusia rokotteita. Long Covid ihmisten unohtaminen tässä yhteiskunnassa (pärjäilkäähän!!1)

Jne.

Mutta onneksi nämä testataan nyt maailmalla niin voimme oppia muiden virheistä.

Opitaanhan?

Vierailija
52/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä käytä maskia ja reissaan Suomessa ihan normaalisti.

Ilman paltaa en tietäisi, että joku panikoi.

Vierailija
53/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kotihoidossa asiakkaat ja heidän omaiset on koko ajan olleet ilman maskeja kun hoitajat, maski päässä käyvät. Ja mitään ei voi tehdä.

Vierailija
54/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen tätä hirveää kohkausta suurista tartuntaluvuista. Niillä ei ole mitään merkitystä niin kauan, kuin sairaalat ja teho-osastot eivät täyty vakavasti sairaista kuolevista potilaista. Ja niinhän ei nyt ole käynyt Euroopassa, kun rokotettuja alkaa olla paljon ja kaikki riskiryhmät suurinpiirtein on rokotettu (paitsi ehkä Suomessa, jossa temppuillaan pitkien rokotusvälien kanssa).

Asun itse maassa, jossa on useita satoja positiivisia testejä päivittäin, mutta ne ovat lähinnä tätä uutta deltaa ja nuorilla ihmisillä, jotka eivät sairastu vakavasti. Niinpä sairaaloissa on todella vähän koronaan sairastuneita ja teho-osastoilla vieläkin vähemmän.

Kyllä sitä nyt pitäisi varoa levittämästä! Ne nuoret ja vähillä oireilla selviävät kuitenkin tartuttavat sitä ympäriinsä ja kyllä ne sairaalat sitten pikkuhiljaa taas täyttyy. Mikä ihmeen idea tämä on, ettei se nyt niin haittaa kun nuoret ja terveet selättää taudin helposti. Onko oikeasti niin, että osa ihmisistä haluaa, että kaikki 40+ ihmiset kuolee ja haihtuu pois?

Ihan sairasta. Mun mies on riskiryhmää, 48v. Hän kun kuolee, sillä ei ole mitään väliä teille tartuttajille? Pari lasta vaan jää isättömäksi. 

Mihin hän kuolee?

Onko vakava sairaus?

Et varmaan ajattele, että minun pitää sinun vuoksi pysyä kotona.

Vierailija
55/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin halutaan lyödä päätä seinään tämän kulkutaudin kanssa, mutta meidän onneksemme britannia ja saksa tekevät kokeen ennen meitä.

Rokotekattavuus liian alhainen. Rokotteen tuoman suojan kesto yhä kysymysmerkki. Yhä uudet muunnokset, joihin pitää kehittää uusia rokotteita. Long Covid ihmisten unohtaminen tässä yhteiskunnassa (pärjäilkäähän!!1)

Jne.

Mutta onneksi nämä testataan nyt maailmalla niin voimme oppia muiden virheistä.

Opitaanhan?

Olethan muistanut hakea Saksan terveysvirastoon töihin. Huikean pätevyyden kun omaat.

Ehkä mielenterveystoimistosta saa jotain lääkettä tuohon hysteriaan. Tämä loppuu pian, get over it.

Vierailija
56/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun itsekäs miehesi ei kiinnosta pätkääkään. Koska ITSEKÄS hän on, jos ei ymmärrä pysyä kotona. Ja sinä myös, ITSEKÄS vaatien muut, terveet ihmiset pysymään kotonaan jotta teidän ei tarvitse.

Ja kehtaatte väittää muita itsekkäiksi.

Vierailija
57/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on lockdownissa elokuun alkuun mennessä.

Tule sitten kolmen viikon päästä kertomaan miten ennustuksesi tällä kerralla meni.

Vierailija
58/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, ettei miehesi riskiryhmäläisenä ole vielä saanut kahta rokotetta. Se on Suomen päättäjien vika.

Mutta me emme voi loputtomiin elää niin, että joitakin harvoja riskiryhmäläisiä suojellaan miljoonien muiden elämän ja talouden kustanniuksella. Eristetään riskiryhmät ja muut elävät normaalisti näiden nykyisten tautimuotojen ja sairaalakapasiteetin edellyttämillä tavoilla.

Vierailija
59/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se sun riskiryhmään kuuluva miehesi ei ole ottanut rokotteita, koska...?

60/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesällä pitäisi saada laskettua tartunnat lähes nolliin, ettei talvella tule ongelmia.

Miksi seurata tartuntojen määrää, kun tärkeämpi lukema on sairaalahoidossa olevat sekä kuolleet? 

Kyllähän sitäkin pitää seurata. 

Long Covid-potilaita tulee myös kuin sieniä sateella.

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä