Apteekissa kauhea jono ja eläkeläiset vaan jaarittelevat niitä näitä farmaseuteille
Reilusti yli puoli tuntia meni taas apteekissa. Miksi nuo farmaseutit eivät lähetä noita pälättäjiä tiehensä jos on runsaasti asiakkaita odottamassa vuoroaan?
Kommentit (79)
Se on ehkä niiden vanhojen ihmisten viikon ainoa ihmiskontakti. Sinällään respektit joka asiakaspalvelijalle, joka jaksaa kuunnella ja vaikuttaa osallistuvalta. Se voi olla vanhukselle "elintärkeää".
Sinällään silti olen jo kauan odottanut mikä apteekki keksisi ns "pikakassan" - seisomatiskin missä annat kela-korttisi ja sanot että ne lääkärin tänään määräämät kiitos" ja 3minuuttia menee max.
Nykyään olen siirtynyt täysin meillä päin toimivan drive in-apteekin käyttäjäksi. Siinä toki usein joku jonossa mutta harvemmin mitään muistisairaita höpöttäjiä kuskeiksi kuitenkaan. Suosittelen.
älä mene apteekkiin maanantaisin, tai kuun alussa, lopussa tai puolivälissä. Mene silloin, kun ei ole ruuhkahuippuja.
Eläkeläiset voisivat itsekin vilkaista olkansa yli; jos on jonoa selän takana, niin suu kiinni, jaarittelut loppu ja ulos ovesta.
Missä tuppukylässä olet. En ole Helsingissä koskaan nähnyt eläkeläisten jumittavan apteekissa.
minä laitan apteekkiin lääkepyynnön aina etukäteen ja sitten vain käyn hakemassa lääkkeet jossain vaiheessa samana päivänä. Ei tarvitse jonottaa, tarvitsee löytää vain sieltä jostain hyllyjen välistä työntekijä, joka joko tuo lääkkeet minulle tai sitten hakee farmaseutin, joka ne tuo. Sitten periaatteessa vain kassalle ja ulos. Toisinaan tilaan lääkkeet netistä, ei tarvitse senkään vertaa sitten asioida apteekin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Se on ehkä niiden vanhojen ihmisten viikon ainoa ihmiskontakti. Sinällään respektit joka asiakaspalvelijalle, joka jaksaa kuunnella ja vaikuttaa osallistuvalta. Se voi olla vanhukselle "elintärkeää".
Sinällään silti olen jo kauan odottanut mikä apteekki keksisi ns "pikakassan" - seisomatiskin missä annat kela-korttisi ja sanot että ne lääkärin tänään määräämät kiitos" ja 3minuuttia menee max.
Nykyään olen siirtynyt täysin meillä päin toimivan drive in-apteekin käyttäjäksi. Siinä toki usein joku jonossa mutta harvemmin mitään muistisairaita höpöttäjiä kuskeiksi kuitenkaan. Suosittelen.
Tai ehkä toisinpäin? Joskus oli lehdessä juttu jostain marketista, missä oli ns "hidas kassa" niille asiakkaille jotka halusivat palvelun kaikessa rauhassa ja jaaritellen. Oli kuulemma varsin succee.
Vierailija kirjoitti:
Tuo niitänäitä on yleensä lääkkeiden käytön ohjeistusta, siis ihan ammattiasiaa.
No ei tuollaisia aikoja mitään käyttöohjeistusta anneta. Jo lääkkeen päällä on annostus ja lääkäriltä saatavassa lääkelistassa on kaikki tieto ja nimenomaan ohjeet annostelusta joka pilleristä ja salvasta.
Olen itse myös tätä saanut kuunnella, kuinka "kaksi viuotta sitten, kun lonkka leikattiin, niin blaa blaa sitä ja tätä, ja sitten mulle sanottiin blaa jotta pitää liikkua ja blaa blaa, ja viime viikolla, kun siskontyttö tuli käymään niin hän sanoi, kun on lähihoitaja, että pitää blaa ja blaa" ja vielä se jatkuisi vaikka koko päivän, mutta onneksi ihmiset alkavat rykiä ja kopistella jalkojaan sen näköisinä, että tyhminkin jaarittelija tajuaa.
Kauppojen kassoilla sama jankkaus. "Voi sentään, kun tuo kahvikin on taaaas kallistunut, ja minä kun tykkään sitä voirinkeliäkin syödä, mutta kun on tuota kolesterooolia" jne....
mitä helv.. nyt taas?
lääkkeet voi nykyään tilata netistä eikä tarvitse jonottaa hetkeäkään
Etkö Ap vielä ole oppinut sitä, että ei kannata mennä minnekään asiakaspalvelupaikkaan sen ensimmäisen aukiolotunnin aikana, jos ei ole pakko? Ainahan ne paikat ovat täynnä eläkeläisiä, olivat jo ennen koronaa. Aikoinaan he aloittivat kierroksen pankista, sitten muut asiat ja ruokakauppaan sitten työssäkäyvien ruokatunnin aikoihin. Sittenpä sitä on iltapäivällä sopivasti väsynyt, jotta joutaa kotiin ettoneelle.
Jokainen meistä vanhenee joskus...
muistakaahan tämä silloin sitten itse...
Vierailija kirjoitti:
Missä tuppukylässä olet. En ole Helsingissä koskaan nähnyt eläkeläisten jumittavan apteekissa.
Just kävin Helsingissä apteekissa. Kamala jono jumittavia eläkeläisiä. :D
t:Tuppukyläläinen.
Farmaseutit neuvovat lääkkeiden käytöstä ja niiden vaikutuksista.
Samanlaista palvelua saan itsekin, aivan pyytämättä.
Mene apteekkiin ajan kanssa, et ole mikään etuoikeutettu ihminisen saamaan siellä heti palvelua, kun astut ovesta sisään.
Jouduthan sinä jonottamaan muissakin asiointipisteissä, tässä yhteiskunnassa.
Mitä enemmän apteekissa on asiakkaita, sitä paremmin apteekksi ja pärjää ja pysyy paikoillaan.
Ja kaupungeissa on yleensä väh. kaksi apteekkia, juokse ap sinne toiseen apteekkiin saamaan sitä nopeaa palvelua.
Tosi töykeä ja ilkeä kannanotto iäkkäitä ihmisiä kohtaan.
Vaikutat erittäin itsekkeeltä ihmiseltä.
Jos ne on jostain lukeneet että #vanhustenpalvelut.
Apteekeissa kun usein on se äänieristys siinä luukulla varsin heppoinen, niin jonottajat kyllä kuulee mitä siinä puhutaan. Aika usein siinä on vanhoja ihmisiä juttelemassa ihan niitä näitä (ne lääkeohjeistukset saatuaan), selvästi ovat seuraa vailla ja se työntekijä sitten yrittää kohteliaasti saada asiakkaan lopettamaan, mutta vaikeaahan se on jos toinen ei tajua, tai halua tajuta, että nyt olis jo seuraavan vuoro tulla palveltavaksi. Mulla ei ole ikinä kiire, joten odottelu ei häiritse, mutta huomaa kyllä, että kiireisemmät kiristelee siellä hampaitaan, kun ei jono liiku.
Kuitenki ovat ikäihmiset mielissään kun pystyvät tekemään vähän kiusaa muille ihmisille :) ja opettavat, että "ei meillä ole enää niin kiire ollut kun evakkoon lähdettäessä".
Vierailija kirjoitti:
No eläkeläiset nyt arpovat joka paikassa mitä tekisi tai mitä tässä nyt oikein kuuluu tehdä, unohtavat vähintään puolet asioistaan ja lisäksi kälättävät (yleensä vähintään kulkuväylän tukkeena) niin, että tekis monesti mieli vedellä täysillä ympäri korvia.
Mitä enemmän unohtelua ja taivastelua, sitä suuremmalla syyllä lääkeasioissa kannattaa antaa vanhusten asioida kaikessa rauhassa. Lääkkeiden käyttö on tarkkaa puuhaa ja jos ihminen alkaa fysiikaltaan ja psyykeltään olla jo hieman reissussa rispaantunut, voi asioiden sisäistämiseen mennä hiukan kauemmin. Väärinymmärtäminen lääkeasioissa voi pahimmillaan olla hengenvaarallista.
Ei ole pelkkää lääkeasiaa. Olen huomannut saman. Pitkät jonot ja vanhukset istuvat puoli tuntia jaarittelemassa sukulaisistaan ja nuoruudestaan. Farmaseutin asia olisi pitää tilanne hallussa, eli pelkässä lääkeasiassa ja palvella myös muita asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä vanhenee joskus...
muistakaahan tämä silloin sitten itse...
Toivottovasti silloin keksitään jo robotit, jotka kuuntelavat meidän höpötystä 24/7 ja vastaa joo, joo, vai niin, eikä, ohoo..
Älä mustamaalaa jatkuvasti eläkeläisiä. Mene toiseen apteekkiin ja eriaikaan , kun vanhukset.
Tuo niitänäitä on yleensä lääkkeiden käytön ohjeistusta, siis ihan ammattiasiaa.