Köyhä Yenni Mtv Uutisissa
Jälleen kerran en tajua lainkaan mitä perheen aikuisten päässä liikkuu.
Viisi lasta, vanhemmat työttömiä ja kouluttamattomia.
Ja jo olemassaolevilla sairautta ja vammaa ja lisää mukuloita vain pukataan.
MIKSI?
Yhden lapsen saaminen aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja tommoset lisääntyy! En tajua.
Kommentit (66)
Joku järki pitäisi lasten tekemisessäkin olla. Kyllä omat lapsensa pitäisi kyetä itse elättämään.
Vierailija kirjoitti:
En voi olla ihmettelemättä, miten jollain ihmisella synnynäinen sydämen vajaatoiminta on jäänytjo lapsena huomaamatta neuvolan lääkärintarkastuksessa. Vai eikö rouvaa lapsena käytetty lainkaan neuvolatarkastuksissa?
Toinen asiakin ihmetyttää, nimittäin tuo ostoslista, jossa on paljon höttöhiilareita paahtoleivästä ja spagetista lähtien. Muutenkin listaa voisi siistiä.Jos ei itse kykene, niin eiköhän terveyskeskuksesta löydy ravitsemusasiantuntija, jolta saisi apua koostaa uusi ostoslista.
Mun miehen synnynnäinen sydänvika löytyi kun hän oli yli 40.
Ja oli käynyt neuvolat, kouluterkat ja armeijan tarkastukset.
Meidän koiralta se löytyi vahingossa kun se oli jo yli 10 ja ellillä kannuskynnen revettyä.😂
Mihin ihmeeseen noiden rahat menee jos ruokaan jää 300e??
Jutusta puuttui faktat eli tulot ja menot.
Luulen että tällä perheellä on rahareikiä joita voisi lopettaa niin että ruokaan olisi varaa enemmän. Tiedän kokemuksesta että kun säätää talouden niin nälkää ei tarvitse nähdä ja saa ne tomaatit vaikka kerran viikossa lapselle. Se että bensaan menee rahaa kun ravaa lääkärissä ihmetytti. Olen kekenut saman ja sain kelalta matkakorvaukset jotka kattoi kyllä bensakulut kokonaan. Miksi niitä ei ole haettu? Joku mättää ja pahasti.
Ensinnäkin, töihin ei nykyään tuosta vain mennä. Mutta asiaan: Tiedän sen verran, että työtön yh-vanhempi saa Keski-Suomessa yhteiskunnan tukia maksimissaan 1300-1400 euroa kuussa, nettona. Luku taitaa olla lähempänä 1400:ää. Totta kai tukien suuruuteen vaikuttaa asunnon vuokra, mutta tuon edellä mainitsemani summan saa kun vuokra on vähintään noin 600 euroa. Eli jos yh asuu kuudensadan euron asunnossa niin muuhun jää rahaa noin 800 euroa. Suurin osa tuosta summasta menee yh-vanhempien (yleensä äitien) omaan bilettämiseen ja shoppailuun. Tuet eivät jää kuitenkaan edes tuohon vaan kuukausittain tukea voi saada vielä ainakin sähkö- ja sähkönsiirtomaksuihin.
Turha siis kenenkään ihmetellä miksi työttömiä yh-vanhempia/äitejä on nykyään niin paljon.