Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä Yenni Mtv Uutisissa

Vierailija
12.07.2021 |

Jälleen kerran en tajua lainkaan mitä perheen aikuisten päässä liikkuu.

Viisi lasta, vanhemmat työttömiä ja kouluttamattomia.

Ja jo olemassaolevilla sairautta ja vammaa ja lisää mukuloita vain pukataan.

MIKSI?

Yhden lapsen saaminen aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja tommoset lisääntyy! En tajua.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä pitäisi ensimmäisen lapsen jälkeen lopettaa ja antaa sama summa veron alennuksina tai vaikka vähän enemmänkin. Tämä kannustaisi niiden hankkimaan lapsia joilla on varaa lapset myös elättääkin. Valmiiksi sossu-tapausten ei lapsia pitäisi hankkia.

Lapsilisä on satasen kuussa. Se on yks hailee, ja jos ei makseta sitä, nämä perheet saa jotain muuta tukea.

Vierailija
22/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttumatta sisältöön sen enempää, olipa kököllä kielellä kirjoitettu juttu.

Todella kämäistä kielenkäyttöä. Eikö näitä enää kukaan tarkista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, viisi lasta ja 80 euroa ruokaan 10 päivässä. Jos itsellä olisi noin monta lasta, niin kyllä pelkäisin koko ajan milloin joku tarvitsee uudet kengät, farkut, takin, pyörän, sukset, koulurepun, hammaslääkäriä, lääkkeitä jne jne. Onko tuossa taloudessa mitään liikkumavaraa juurikin hankintoja varten, niitä kun on lasten kanssa AINA. Luotetaanko vain lahjoituksiin, että sattuu juuri oikeankokoiset vaatteet löytymään silloin kun niitä tarvitsee? Saako nuo teini-ikäiset tarpeeksi kunnollista ruokaa, varsinkin kesäaikaan, kun ei kouluruokaa ole??

Meitä on kaksi työssäkäyvää ja kaksi lasta, ja välillä stressaa miten saa kaiken tarpeellisen järjestettyä, voin vain kuvitella miltä tuntuu tuossa tilanteessa. Toisaalta viiden lapsen vanhemmuus on valinta ollut sekin, varmastikaan ei kovinkaan auvoiset lähtökohdat ole olleet missään vaiheessa, kouluttamattomat vanhemmat jne. Lisääntyminen ei ole mikään absoluuttinen ihmisoikeus eikä "kun me tykätään lapsista" mikään syy hankki lapsia yli omien voimavarojen.

Jälkiviisaus tosin ei tässä enää auta, mutta toivottavasti nämä surulliset tarinat pelastaisivat muita samalta kohtalolta. Sairauksille ei voi mitään ja on hienoa että Suomessa apua on saatavilla, mutta kun luo kunnollisen pohjan elämälle (koulutus jne.) niin vastoinkäymisistäkin voi olla helpompi ponnistaa takaisin jaloilleen.

Vierailija
24/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä nuppiluvulla saa yhteiskunnan tukia sen verran että pitäisi olla varaa ostaa lapsille myös omenoita ja kirsikkatomaatteja. Kirsikkatomaattirasia( ulkomainen) maksaa s-ryhmässäkin muistaakseni 1.30 ympäri vuoden ja omppukilokaan ei päätä huimaa. Joku velkaantumis.tms kuvio jätetty tästä jutusta varmaan pois, pelkät lapsilisät on jo lähemmäs 700e + muut perustuet. Ei näillä rahoilla juhlita, mutta pystyy kyllä normiruuan saamaan pöytään ja muut perusmenot kattamaan. Monella tuntuu olevan käsitys( en tarkoita nyt tätä nimenomaista perhettä) että yhteiskunnan tuilla pitäisi jäädä laskujen jälkeen vielä useampi satanen rälläysrahaa + uusimmat isot telkkarit/iphonet tms, kun ei jää työssäkäyvilläkään.

Vierailija
25/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa mahdollista tämä, tehdään lapsia, ollaan työttömiä, ei koulutusta. Silti elämä rullaa. Suomi on holhousvaltio, ei tarvitse ottaa vastuuta kun valtio hoitaa. Kuulostaa kommunismilta mun korvaan.

Haluaisin että Suomesta puretaan nämä sossuilut, ja ihmiset saavat ihan itse alkaa pärjäämään. Miten työtön ja kouluttamaton ihminen tekee 5 lasta. Siksi kun se on mahdollista, sossu hoitaa. On ruokajonot ja sossut ja muut paikat mistä voi kerjätä ja pummia. Amerikan malli Suomeen, työtä tekemällä voi rikastua eikä köyhtyä, Suomessa työtä tekevät elättävät näitä sossupummeja omasta palkastaan, minusta tämä ei ole oikein.

En ole koskaan kannattanut tätä kommunismi holhousta, nuoruudesta lähtien olen itse ottanut vastuun itsestäni ja tehnyt päätöksiä niin, että pärjään rahallisesti. Suomi on täynnä näitä sossupummeja, koska se on mahdollista.

Nainen50

Vierailija
26/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleipää ja koiranruokaa. Vähän on vielä opeteltavaa elämästä.

Vierailija
27/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tällaista holtitonta lisääntymistä vailla mitään ajatusta siitä miten nämä lapset elätetään. Lasten tehtailu muiden elätettäväksi loppuisi siihen paikkaan, kun lapset otettaisiin huostaan jos niitä ei itse pysty elättämään. Yhden lapsen, vielä kaksikin ymmärtää, mutta loput on jo silkkaa järjettömyyttä jos ei ole mitään koulutusta tai tuloja. Meillä miehen kanssa kuusinumeroiset tulot ja yksi lapsi on tietoinen valinta. Yhden lapsen kanssa jaksaa hyvin kaksi vanhempaa ja pystytään mahdollistamaan koko perheelle mitä vaan. Elämän pitää olla elämisen arvoista ei kitkuttelua ja jatkuvaa pahaa oloa. Eniten ärsyttää, että meillä on todella korkea veroaste ja nämä Yennicat on siihen osasyy koska hyvinvointivaltio..

Vierailija
28/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yenni. Eiköhän tämä jo kerro kaiken olennaisen.

Yenni Patricia... 🙄

29/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös mieleen, kun noilla perheen lapsilla noita diagnooseja on, niin voihan niitä olla vanhemmillakin. Joko jätettiin kertomatta, tai ei ole aikoinaan tutkittu.

Kivalta jutussa kuulosti se, että avusta oltiin kiitollisia eikä pidetty saatua apua itsestään selvänä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
30/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lisääntynyt köyhänä. T. Ammattivalittaja

Silti on lapsellamme 2 harrastusta, uusia vaatteita, matkoja yms eli ihan turhat alapeukut. T. Ammattivalittaja

Vierailija
31/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti on lapsellamme 2 harrastusta, uusia vaatteita, matkoja yms eli ihan turhat alapeukut. T. Ammattivalittaja

Eikös miehesi ole töissä ja perinyt teille talon?

Vierailija
32/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty liian helpoksi Suomessa.

Aikoinaan, kun noitakin lakeja säädettiin, moraali yhteiskunnassa oli erilainen.

Vierailija
33/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvoin nelilapsisessa perheessä, jossa mihinkään ei ollut rahaa.

Kaikki vaatteet kiersi ja minä olen järjestyksessä kolmas, joten kaksisessa kunnossa ne ei olleet.

Mihinkään harrastuksiin ei ollut varaa. Kerran äiti maksoi bussilipun että pääsin katsomaan, kun naapurin tyttö ratsasti.

Ikinä en sellaista lapsuutta halunnut omille lapsilleni!

Vierailija
34/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös miehesi ole töissä ja perinyt teille talon?

Lapseni isä on töissä. Toinen talo on peritty ja toinen asuntolainalla maksettu

T. Ammattivalittaja

Vierailija
35/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi on Yenni niin se kertoo ylisukupolvisesta köyhyydestä ja näköalattomuudesta. ihmiset, joilla ei ole antaa lapselleen juuri muuta, antavat "hienon" (=kamalan) nimen lapselleen. Monta Yenniä, Yasminia, Nicoa, Jadessaa, Jennicaa, Mircoa jne. on tässä vuosikymmenien varrella tullut tavattua erään hyväntekeväisyysjärjestön kautta. Aineellisen avun lisäksi koetetaan antaa lapsille myös henkistä pääomaa ja toisenlaista näkökulmaa.

Vierailija
36/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen sitä, että näillä köyhillä sairailla monilapsisilla perheillä on aina vielä lisäksi koira jakamassa sitä kuukauden ruokarahaa ja vanhempien aikaa.

Vierailija
37/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toiset kykenee lisääntymään toiset ei. Lapsi katoa on päivitelty tälläkin palstalla ketju/sivu tolkulla ruodittu kaikki itsekkäiksi, jotka eivät lapsia tee ja kun noilla selvästi lastensaanti onnistuu muista rajoitteista huolimatta on sekin huono...

Ei velana ihmettelen ja hieman kaihoiholla mietin elämän monimuotoisuutta ja valintaa, mutta kaikkeen varmaan omat syynsä itsellä kohdunsirottumatauti jonka löytymiseen meni vuosia mangneeettikuvaus toisen vaivan yhteydessä auttoi löytymiseen, mutta liian myöhään raskaustoiveiden suhteen.

Vierailija
38/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nimi on Yenni niin se kertoo ylisukupolvisesta köyhyydestä ja näköalattomuudesta. ihmiset, joilla ei ole antaa lapselleen juuri muuta, antavat "hienon" (=kamalan) nimen lapselleen. Monta Yenniä, Yasminia, Nicoa, Jadessaa, Jennicaa, Mircoa jne. on tässä vuosikymmenien varrella tullut tavattua erään hyväntekeväisyysjärjestön kautta. Aineellisen avun lisäksi koetetaan antaa lapsille myös henkistä pääomaa ja toisenlaista näkökulmaa.

Tästä ei puhuta tarpeeksi, että fyysisten tarpeiden lisäksi pitäisi pystyä täyttämään niitä henkisiäkin tarpeita ja usein näillä perheillä joilla on elämän hallinan kanssa ongelmia, on myös henkisiä ongelmia ja näköalattomuutta. Ja miten esim. viisilapsisessa perheessä vanhemmat pystyvät olemaan kaikille oikeasti läsnä? Veronmaksajana koen, että tähän hallitsemattomaan lisääntymiseen pitäisi jollakin tavalla puuttua, ei ole ok, että kouluttamattomat elämäntapakoululaiset lisääntyvät tälla tavalla useammassa polvessa. Kyse ei ole enää yhden perheen epäonnesta vaan suunnitelmallisesta yhteiskunnan hyväksikäytöstä!

Vierailija
39/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toiset kykenee lisääntymään toiset ei. Lapsi katoa on päivitelty tälläkin palstalla ketju/sivu tolkulla ruodittu kaikki itsekkäiksi, jotka eivät lapsia tee ja kun noilla selvästi lastensaanti onnistuu muista rajoitteista huolimatta on sekin huono...

Ei velana ihmettelen ja hieman kaihoiholla mietin elämän monimuotoisuutta ja valintaa, mutta kaikkeen varmaan omat syynsä itsellä kohdunsirottumatauti jonka löytymiseen meni vuosia mangneeettikuvaus toisen vaivan yhteydessä auttoi löytymiseen, mutta liian myöhään raskaustoiveiden suhteen.

Ei liity nyt mitenkään aiheeseen. 

Vierailija
40/66 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjaisuus on perityvää, se on nähty. Sen verran pitää tehdä lapsia että pystyy itse ne huolehtimaan työssä käyvänä. Liian hyvät tulot saa ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän