'Mä kivitän sen, mä kivitän sen.'
Äiti kulkee noin 7-8 vuotiaan poikansa kanssa.
Rannalla, parin metrin päässä on harmaalokin poikanen, joka kutsuu emoaan. Poika ottaa kaksi askelta poikasta päin ja sanoo: 'Mä kivitän sen, mä kivitän sen.'
Äiti kietoo kätensä takaa poikansa hartioiden ympäri; en muista mitä hän pojalleen sanoi.
Voiko tämä olla tuon ikäiseltä pojalta jonkinlaista huonoa huumoria vai oliko edessäni tuleva psykopaatti.
Onko täällä joku, joka voisi avata tätä pojan käytöstä mulle.
Kommentit (24)
Eikös se ole mielenvikaisuuden merkki, jos tykkää kiduttaa eläimiä? Tulee mieleen se yks mies, Teemuko se oli, joka spraymaalasi kissanpentujen silmiä ja sen jälkeen poltti ne elävältä.
Puheet ovat usein eri asia kuin teot onneksi. Moni fantasioi kiusaajansa tai muun epämiellyttävän ihmisen tappamisella, mutta luultavasti eivät siihen pystyisi mikäli kyseinen henkilö olisi heidän armoillaan itkevänä.
Vierailija kirjoitti:
Puheet ovat usein eri asia kuin teot onneksi. Moni fantasioi kiusaajansa tai muun epämiellyttävän ihmisen tappamisella, mutta luultavasti eivät siihen pystyisi mikäli kyseinen henkilö olisi heidän armoillaan itkevänä.
Tässä vaan menneeän ajatuksista puheisiin, joka on jo aimo harppaus kohti tekoa.
No eihän lapsen myötätunto ja empatiakyky ole tuossa iässä vielä täydellisen kehittynyt. Käsitys kuoleman lopullisuudestakin alkaa vasta muodostua. Sitten jos soppaa vielä sotkee esim. jonkinlainen käytöshäiriö niin jutut voi olla melko raakojakin. Usein ne kuitenkin myös jää jutun tasolle. Toki osa sitten myös toteuttaa tekonsa. Eli sanoisin että jonkinlaista seurantaa ja jutteluapua olisi hyvä tuossa tilanteessa lapselle järjestää, mutta ei se nyt automaattisesti tarkoita että lapsi on tuleva psykopaatti. Nykylapset myös näkee aika rajuja juttuja jokapuolella jatkuvasti, peleissä ja telkkareissa ja vaikka ei näkisikään niin kaverit näkee ja kertoo. Lapsen tapa käsitellä niitä voi olla myös se että sanoo niitä juttuja ääneen ja katsoo millaisen reaktion se saa aikaan aikuisissa.
t. 8-vuotiaan pojan äiti jolla on joskus jokseenkin hurjat jutut. Se samainen lapsi kuitenkin on myös mm. pelastanut perhosia ja hoivannut herkästi koiraansa