Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mistä johtuu, että ilman vaatteita mulla on lihavan ihmisen muodot, mutta sovin s vaatteisiin ihan hyvin?

Vierailija
11.07.2021 |

Olen normipainon ylärajoilla 😱

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama, olen tosi lyhyt, 152cm ja normaalipainon ylärajalla. Ilman vaatteita näkee että mahaa ja reittä on, mutta vaatteet päällä näytän suht hoikaltakin ja s-koon vaatteet sopii yleensä ihan ok. Olen siis pienikokoinen pullukka.

Vierailija
22/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän normipainon ylärajoilla vielä välttämättä kovinkaan iso ole. Mullakin meni silloin s-koko, m:ään vaihtui kun olin pari kiloa ylipainon puolella. Ja ihan oikean kokoisia vaatteita käytin enkä mitään makkarankuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin tulossa sanoo et nykyajan s ja m on valtavia verrattuna ennen vanhaan.

Oma kokemukseni ihan päinvastainen. Mulla on 30 vuotta vanha takki koko S ja se on minulle väljä. Uudemmat takit kokoa L tai XL, pienemmät ei mahdu. Lapsuuden kodissani käytän yöasuna shortsipukua, joka minulle on ostettu joskus 5. luokan tienoilla. Se on kokoa 168cm ja mahtuu minulle oikein hyvin. Nykyvaatteissa tuo koko menisi ehkä nippa nappa yhteen jalkaan. 

Näin ei kyllä yleensä ole. Harrastan vintage-vaatteita, ja esim. 50- ja 60-luvun s-koko on niin pieni, ettei minulla ole toivoakaan saada niitä vyötäröltä kiinni, vaikka olen itsekin suhteellisen hoikka. Ilmeisesti tosin näitä pienikokoisia vaatteita on säilynyt juuri siksi niin paljon, ettei ennen vanhaankaankaan monien vyötärö ollut 60cm.

Vierailija
24/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai jotenkin kehon mitoista ja koostumuksesta tuo mitta. Minä laitoin keventäjiin tietoni ja mittani. Se ilmoitti, että olisin alipainoinen painoindeksissä 20, nyt painoindeksini on 23 ja laihduttamista ei varsinaisesti suositeltu kun olen normaalipainoinen. Alipainon raja on muistaakseni 18 paikkeilla, joten aika erikoista oli nähdä luku 20. Toisaaltaan annoin mittani ja olen ennen harrastanut kehonrakennusta, eli luultavasti vieläkin lihasmassaa on jonkin verran. S koon vaatteita käytän.

Vierailija
25/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoot vaihtelevat paljon. Mutta jos on lyhyt ja normaalipainon ylärajoilla, voi hyvin mahtua s-kokoisiin vaatteisiin, jos on esim. kapeat hartiat ja pienet rinnat.

Mä kävin vaateostoksilla viime viikolla. Kaupasta ja vaatteesta riippuen ostin S - L -kokoisia vaatteita, olen lyhyehkö ja jonkin verran ylipainoinen, normaalisti sitä L-kokoa. En oikeasti voinut käsittää, että jouduin yhdestä vaatteesta ottamaan S-koon.

Vierailija
26/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihaläski voi olla vähän kummallisen muotoinen,  siksi liikunnan merkitys pitäis ymmärtää.

Vierailija
27/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoot vaihtelevat, en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku sanoo olevansa kokoa 38, kun sama koko on eri merkeillä ihan erilainen. Olen naiseksi pitkä (180cm) ja lisäksi vielä lievästi ylipainoinen, siitä huolimatta minulta löytyy vaatteita kokovälillä s-xxl. Eikä tämä johdu siitä, että olen joskus hoikkana ostanut yhden s-kokoisen strech-paidan ja venyttänyt sen ihroillani niin muodottomaksi, että se mahtuu yhä päälle. Kävin ostamassa vaatteita viimeksi juhannuksen alla, ja kaikki koot olivat edustettuina. 

Toisaalta vanity sizing on todellinen juttu. Teini-ikäisenä laiheliinina, mutta silloinkin pitkänä, oli lähes mahdotonta löytää farkkuja joissa oli tarpeeksi pitkät lahkeet ja paitoja, joissa oli tarpeeksi pitkät helmat. Sukulaiset vittuilivat siitä, kun selkäni paistoi aina kun nostin käsiä tai kumarruin, mutta kun niitä tarpeeksi pitkiä vaatteita ei vain ollut. Jos otti isoimman mahdollisen koon tai vaatteita plussakokoisten puolelta, ne olivat leveitä kuin teltat mutta edelleen yhtä lyhyitä. 

Vastaus varsinaiseen kysymykseen: olet joko ns. laihaläski tai lyhyt, joten sinulle mahtuvat pienet koot. 

Vierailija
28/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin tulossa sanoo et nykyajan s ja m on valtavia verrattuna ennen vanhaan.

Oma kokemukseni ihan päinvastainen. Mulla on 30 vuotta vanha takki koko S ja se on minulle väljä. Uudemmat takit kokoa L tai XL, pienemmät ei mahdu. Lapsuuden kodissani käytän yöasuna shortsipukua, joka minulle on ostettu joskus 5. luokan tienoilla. Se on kokoa 168cm ja mahtuu minulle oikein hyvin. Nykyvaatteissa tuo koko menisi ehkä nippa nappa yhteen jalkaan. 

Minullakin on alakouluaikaisia vaatteita jotka ovat vielä sopivia. Tuskin nykyään voisin ostaa lastenosastolta.

Vierailija
29/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S koko on minulle liian väljä. Olen lähes alipainossa. Sopiva koko olisi muuten xxs, mutta ne on usein liian lyhyitä, vaikka olen itsekin vain 163cm. Joten käytän yleensä xs-s. Kun monesti tuo s on se pienin koko.

Vierailija
30/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekoot vaihtelevat, en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku sanoo olevansa kokoa 38, kun sama koko on eri merkeillä ihan erilainen.

Kai suurimmalla osalla ihmisistä on joku yleensä sopivin koko, kuulostaa että muuten menisi aika mahdottomaksi. Ei minulla koko vaihtele jatkuvasti, tiedän mitä kokeilen ensimmäisenä ja yleensä se sopii parhaiten vaikkei aina. Se miten koot merkitään sen sijaan vaihtelee.

Vierailija
31/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatekoot vaihtelevat, en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku sanoo olevansa kokoa 38, kun sama koko on eri merkeillä ihan erilainen.

Kai suurimmalla osalla ihmisistä on joku yleensä sopivin koko, kuulostaa että muuten menisi aika mahdottomaksi. Ei minulla koko vaihtele jatkuvasti, tiedän mitä kokeilen ensimmäisenä ja yleensä se sopii parhaiten vaikkei aina. Se miten koot merkitään sen sijaan vaihtelee.

Silloin toki, jos on keskimittainen ja keskipainoinen tavallisilla mittasuhteilla. 

Vierailija
32/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on patentoitu venyy ja paukkuu -neule ja makkarankuori -look.

Vierailija
33/33 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakseton vartalo näyttää plösöltä, vaikka olisi vähänkin painoa. Tikkukäsissä näkyy rasva hrlposti, kun lihaksia ei ole. Vatsa pömpöttää jne.