Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä pistää miettimään toi tavaran karsiminen!

Vierailija
11.07.2021 |

Kotona siistiä mutta silti kellarikoppi on ollut kattoon asti täynnä krääsää, leluja,askartelutavaraa, pinoja kankaita, muovisia asioita, VHS- kasetteja, harrastusvälineitä, kasetteja...

Se määrä raha mitä näihin on mennyt. Näillä rahoilla olisi voinut vaikka ostaa jotain laadukasta esim. Keittiöveitsi, matkan tai hienon takin :(

Minulla tavara aiheuttaa valtavaa ahdistusta! Oon niin onnellinen että shoppailut loppuivat jo pari vuotta sitten.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se raha on mennyt jo. Älä sitä murehdi. Laita roskiin vaan ne VHS:t. Annan täältä ruudun toiselta puolelta sinulle synninpäästön. Olet varmaan ehkä katsellut niitä joskus, ja jos et ole katsellut, niin etpä tule katsomaan tämän jälkeenkään.

Itse rupean pikku hiljaa olemaan siinä vaiheessa, että tavaraa ei tulvi enää ovista ja ikkunoista sisälle. Olen huomannut sellaisen asian, että ruokakaupassa käynti ei ole enää kurjaa pakkopullaa, vaan jaksan innostua siitä ihan eri tavalla, se kun on ainoa "sallittu" ostostentekohetki minulle. Muutenhan olen toki ostoslakossa.

Vierailija
22/30 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odottaa neljä isoa säkillistä vanhoja Aku Ankka lehtiä kierrätysroskikseen vientiä. Päätimme tänään, että koska lapset eivät niitä ole lukeneet muutamaan vuoteen ja tuskinpa tulevat lukemaankaan enää ikinä, niin menköön. Siinä on ehkä vuosien 2005-2015 Akut ja 1980-1990 luvun akkareita, joita saimme naapurista aikoinaan. Kun päätin tehdä näin ja aloin lappaamaan akkareita paperipusseihin, niin tunsin helpotusta. Vihdoinkin jotain pois. Taskukirjoja jäi meille 3 isoa laatikollista.

Ulkona odottaa myös noin 8 muovipussillista tyttäremme pieneksi jääneitä siistejä vaatteita, 2 isoa Ikean kestokassia poikamme vaatteita lähtee kaverille ja useita lumppusäkkejä lähtee johonkin Lndexin lumppulaatikkoon. Vien myös laatikkotolkulla lasten pelejä ja palapelejä kierrätykseen. Ihanaa.

Inhoan roinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat vielä 10 vuoden jälkeen eivät ymmärrä että asutaan pienessä, modernissa kaksiossa. Kellarissa meillä on rakkaat tavarat, mutta kotona erittäin minimalistia ja siistiä. Eivät ymmärrä että nykyään paljon löytyy koneelta.

Anoppi on sitä mieltä että tyhjiin tiloihin voi tunkea vanhoja lehtiä, tavaraa, jopa rullattu patja jotta sais kätevämmin esille jos joku nukkuu kylässä. Hän ei käsitä että tyhjien nurkkien kuuluu olla tyhjiä!!

Tuntuu että on jatkuva taistelu! Mä en halu pölyistä krääsä asuntoa!

Kellariin ei kannta viedä rakkaita tavaroita.

Siellä voi käydä varkaita tai joku voi tehdä sinne tuhopolton. Mun Ukki asui kerrostalossa turun keskustassa ja joku tuhopoltti kellarin.

Vierailija
24/30 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat vielä 10 vuoden jälkeen eivät ymmärrä että asutaan pienessä, modernissa kaksiossa. Kellarissa meillä on rakkaat tavarat, mutta kotona erittäin minimalistia ja siistiä. Eivät ymmärrä että nykyään paljon löytyy koneelta.

Anoppi on sitä mieltä että tyhjiin tiloihin voi tunkea vanhoja lehtiä, tavaraa, jopa rullattu patja jotta sais kätevämmin esille jos joku nukkuu kylässä. Hän ei käsitä että tyhjien nurkkien kuuluu olla tyhjiä!!

Meillä taas miniä olettaa, että mummolassa on valmiina syöttötuoli, matkasänky, sitteri, tuttipulloja, vaippoja jne., koska on kuulemma niin hankala junassa kaikkea mukana kuljettaa, kun tulevat käymään. Miksi ihmeessä minun pitäisi hankkia kotiini lastentarvikkeita, kun täällä ei lapsia edes asu.

Muistutin poikaa ja miniää, että hotellista saa kaiken tarpeellisen, ei tarvitse olettaa, että mummolaan voi kantaa turhaa tavaraa, jotta itsellä olisi helppo kyläillä.

Älä ylläty, jos ei lastenlasta paljon mummon luona näy 🙄

Et voi olla tosissasi?? Miksi ihmeessä mummon tulisi hommata kotiinsa tuollaista rompetta? Eipä ole tullut itselle mieleen et noin olis ok toimia. Lapsia kolme ja mummolavierailut onnistuneet loistavasti ilman tuplavarustelua.

Vanhemmillani oli minun ja siskoni vanha syöttötuoli, pinnasänky jne. vielä lastenlapsille, he ostivat myös vauva- ja junioripeittoja, tyynyjä, uutta patjaa, turvaporttia rappusiin ja vaikka mitä lasten ollessa pieniä. Vaipat ja muut tietenkin toimme mukanamme ja tuttipulloja en ole ostanut ikinä, kun tissitkin ovat olemassa ja tissin jälkeen juomaa sai suoraan mukin reunalta. Lastenlapsia vanhemmillani on viisi ja he ottivat lapsia mielellään yöksi kylään ilman syytäkin.

Vierailija
25/30 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on paljon helpompaa kaikin tavoin, kun sitä roinaa ei ole liikaa. Yhtä tärkeää kuin tarpeettoman kierrättäminen on se, että lopettaa turhan tavaran ostelun. Ei kuitenkaan kannata surra mennyttä rahaa, se vain vaikeuttaa turhasta luopumista.

Vierailija
26/30 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas miniä olettaa, että mummolassa on valmiina syöttötuoli, matkasänky, sitteri, tuttipulloja, vaippoja jne., koska on kuulemma niin hankala junassa kaikkea mukana kuljettaa, kun tulevat käymään. Miksi ihmeessä minun pitäisi hankkia kotiini lastentarvikkeita, kun täällä ei lapsia edes asu.

Muistutin poikaa ja miniää, että hotellista saa kaiken tarpeellisen, ei tarvitse olettaa, että mummolaan voi kantaa turhaa tavaraa, jotta itsellä olisi helppo kyläillä.

Älä ylläty, jos ei lastenlasta paljon mummon luona näy 🙄

En ylläty. Eipä ole pojan luona minulle keinutuolia, joten eipä kannata sielläkään konmaritetussa kodissa odotella isoäitiä kylään. Naapuriss asuva tytär ei ole koskaan kuvitellut, että sisustan kotini hänen vaatimustensa mukaisesti, joten kyllä tässä lastenlasten kanssa saa tarpeeksi touhuta.

Vierailija
27/30 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ne on perheet erilaisia. Me säilytämme mielellämme syöttötuolia, laatikollista leluja ja kirjoja, ruokalappua ym. kaapissa ja varastossa lastenlasten vierailuja varten, jotta lasten ei tarvitse kaikkea raahata mukanaan. 

Vierailija
28/30 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti tämä. Varmaan näitä, jotka eivät koskaan tarvitse autoa kun julkisilla pääsee ;).

Kerro heille, että on olemassa sellaisia käteviä kankaisia matkasyöttötuoleja, jonka saa kiinni mihin tuoliin vaan ja mahtuu taskuun.

Vierailija
29/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jos DVDt häivyttää niin leffoja ei voi enää mistään katsoa. Suoratoistopalveluissa on vain potterit, action leffat ja piraatit. Aina samat mitkä pyörivät ihan TVssä.

Vierailija
30/30 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti kellarikoppi on kyllä vielä kaukainen haave.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän