Kylläpä pistää miettimään toi tavaran karsiminen!
Kotona siistiä mutta silti kellarikoppi on ollut kattoon asti täynnä krääsää, leluja,askartelutavaraa, pinoja kankaita, muovisia asioita, VHS- kasetteja, harrastusvälineitä, kasetteja...
Se määrä raha mitä näihin on mennyt. Näillä rahoilla olisi voinut vaikka ostaa jotain laadukasta esim. Keittiöveitsi, matkan tai hienon takin :(
Minulla tavara aiheuttaa valtavaa ahdistusta! Oon niin onnellinen että shoppailut loppuivat jo pari vuotta sitten.
Kommentit (30)
Minä olen tavaraholisti. Keväällä yritin siivota kotona ja tuloksena oli 30 banaanilaatikollista tavaraa, jotka pinosin alkoviin kirjahyllyn taakse. Ullakkokomero on ääriään myöden täynnä, kuten myös kylmäkellari. Tavaroihin mennyttä rahamäärää en uskalla edes arvioida.
Monet esineet voi myydä eteenpäin. Kaikkea ei tarvi vaan "heivata hittoon". Kannattaa muutenkin miettiä mitä karsii, muotikin kiertää ympyrää.
Kuka ostaa vanhoja VHS kasetteja tai kankaita??
Kankaat voivat hyvinkin käydä kaupaksi, kunhan hinta on kohdillaan, eli tyyliin kassillinen eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Kankaat voivat hyvinkin käydä kaupaksi, kunhan hinta on kohdillaan, eli tyyliin kassillinen eurolla.
Minulla on hienompia ja siistejä villa ja puuvillakankaita. Joku 120e on niihin mennyt. Kun piti joskus ommella...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajatellaan että muiden kaapeissa vuosikausia lojuneet kankaat ovat jotenkin hygieenisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hienompia ja siistejä villa ja puuvillakankaita. Joku 120e on niihin mennyt. Kun piti joskus ommella...
Jos tykkäät kuoseista edelleen, niin voihan se olla että ompeluvimma tulee vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajatellaan että muiden kaapeissa vuosikausia lojuneet kankaat ovat jotenkin hygieenisiä.
Miksi ne ei olisi hygieenisia? Vai hävitätkö sinä vaatteesi epähygiensina vuoden kaapissasäilytyksen jälkeen?
Jos tavara aiheuttaa isoa ahdistusta, suosittelen ammattijärjestäjän apua. Ei siitä silloin itse pääse eroon, kun on nii ahdistunut.
Joo, mun pitäis kärrätä nuo lukuisat dvd:t varastoon, kun eipä noita tule katseltua, vievät vaan turhaa tilaa kaapista muutenkin pienessä asunnossa, mutta en raaski niistä vielä kokonaankaan luopua, kun ei voi olla varma, että onko nuo ohjelmat katsottavissa suoratoistopalveluista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun pitäis kärrätä nuo lukuisat dvd:t varastoon, kun eipä noita tule katseltua, vievät vaan turhaa tilaa kaapista muutenkin pienessä asunnossa, mutta en raaski niistä vielä kokonaankaan luopua, kun ei voi olla varma, että onko nuo ohjelmat katsottavissa suoratoistopalveluista.
Varasto on kylläkin kylmävarasto ja aikamoisen kostea, mutta jospa ne dvd:t säilyisi varastolaatikossa ja jos ei, niin sitten kohtalo päättää puolestani, että menevät hävitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmat vielä 10 vuoden jälkeen eivät ymmärrä että asutaan pienessä, modernissa kaksiossa. Kellarissa meillä on rakkaat tavarat, mutta kotona erittäin minimalistia ja siistiä. Eivät ymmärrä että nykyään paljon löytyy koneelta.
Anoppi on sitä mieltä että tyhjiin tiloihin voi tunkea vanhoja lehtiä, tavaraa, jopa rullattu patja jotta sais kätevämmin esille jos joku nukkuu kylässä. Hän ei käsitä että tyhjien nurkkien kuuluu olla tyhjiä!!
Tuntuu että on jatkuva taistelu! Mä en halu pölyistä krääsä asuntoa!
Meillä taas miniä olettaa, että mummolassa on valmiina syöttötuoli, matkasänky, sitteri, tuttipulloja, vaippoja jne., koska on kuulemma niin hankala junassa kaikkea mukana kuljettaa, kun tulevat käymään. Miksi ihmeessä minun pitäisi hankkia kotiini lastentarvikkeita, kun täällä ei lapsia edes asu.
Muistutin poikaa ja miniää, että hotellista saa kaiken tarpeellisen, ei tarvitse olettaa, että mummolaan voi kantaa turhaa tavaraa, jotta itsellä olisi helppo kyläillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei olisi hygieenisia? Vai hävitätkö sinä vaatteesi epähygiensina vuoden kaapissasäilytyksen jälkeen?
Oma kaappi on eri asia. Muiden kamat ovat voineet olla hometalossa, voivat sisältää luteita jne.
Jos tavaroille ei ole käyttöä on turha ajatella millä hinnalla ne on ostettu. Jos tavaroista haluaa eroon, kaikki mitä niistä saa on pelkkää bonusta. Mieti mitä itse maksaisit vaikkapa kassillisesta kankaita? Itse laitoin kirpputorille toistakymmentä paria käyttämättömiä Gaborin yms. kenkiä, joista olin maksanut n. 100€/pari. Sain muistaakseni n. 90 € kaikista yhteensä, mutta komeroon tuli tilaa ja luultavasti moni ilahtui laadukkaista halvoista kengistä. Minä en nivelrikon takia tulee koskaan enää käyttämään kapeita korkokenkiä.
Pääasia, että hyvä tavara tulee käyttöön. Raha on hävitty jo silloin kun on ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni perheenjäsen voi aivastaa kaapissa käynnin aikana, koira kuolata, ilmastointi tuo eri huoneista hiukkasia, lapsi käy näpertämässä niitä ja riippuu kenen kaapissa ne ovat olleet etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmat vielä 10 vuoden jälkeen eivät ymmärrä että asutaan pienessä, modernissa kaksiossa. Kellarissa meillä on rakkaat tavarat, mutta kotona erittäin minimalistia ja siistiä. Eivät ymmärrä että nykyään paljon löytyy koneelta.
Anoppi on sitä mieltä että tyhjiin tiloihin voi tunkea vanhoja lehtiä, tavaraa, jopa rullattu patja jotta sais kätevämmin esille jos joku nukkuu kylässä. Hän ei käsitä että tyhjien nurkkien kuuluu olla tyhjiä!!
Meillä taas miniä olettaa, että mummolassa on valmiina syöttötuoli, matkasänky, sitteri, tuttipulloja, vaippoja jne., koska on kuulemma niin hankala junassa kaikkea mukana kuljettaa, kun tulevat käymään. Miksi ihmeessä minun pitäisi hankkia kotiini lastentarvikkeita, kun täällä ei lapsia edes asu.
Muistutin poikaa ja miniää, että hotellista saa kaiken tarpeellisen, ei tarvitse olettaa, että mummolaan voi kantaa turhaa tavaraa, jotta itsellä olisi helppo kyläillä.
Älä ylläty, jos ei lastenlasta paljon mummon luona näy 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni perheenjäsen voi aivastaa kaapissa käynnin aikana, koira kuolata, ilmastointi tuo eri huoneista hiukkasia, lapsi käy näpertämässä niitä ja riippuu kenen kaapissa ne ovat olleet etc.
Itse ihmettelin miten ennen muuttoa mätin niin paljon tavaraa pois ja kierrätyskeskukseen, enkä ole sen jälkeen tarvinnut, kaivannut, tai edes muistanut mitä kaikkea laitoin pois. Miksi ihmeessä olin edes ostanut kaiken sen, ja elänyt kaiken sen keskellä?
Pois meni siis mm. vanhoja verhoja, yöpöytä, koreja, kirjoja, kissanharjoja, keittiötarvikkeita, peittoja, vaatteita, sitätätätuota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ylläty, jos ei lastenlasta paljon mummon luona näy 🙄
Et voi olla tosissasi?? Miksi ihmeessä mummon tulisi hommata kotiinsa tuollaista rompetta? Eipä ole tullut itselle mieleen et noin olis ok toimia. Lapsia kolme ja mummolavierailut onnistuneet loistavasti ilman tuplavarustelua.