Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaiden vihlonta vaihtaa paikkaa

Vierailija
11.07.2021 |

Mulla on hampaat hyvässä kunnossa eikä esim. reikiä ole ollut 10 vuoteen. Ei ole myöskään kariesta. Ajoittain kuitenkin hampaita vihloo niin, että vihlonta ikäänkuin vaihtelee paikkaa. Olen saamassa purentakiskon ensi kuussa suojaamaan hampaita yhteen puremiselta. Voiko bruksismi aiheuttaa hampaiden vihlontaa eri puolilla suussa? Usein leukalihasten ollessa rasittuneet myös hampaiden vihlontaa esiintyy. Ystäväni sanoi, että bruksismin aiheuttama vihlonta on yleensä vain niissä hampaissa, jotka ottavat pahiten osumaa. Minulla kuitenkin tosiaan vihlontaa on eri puolilla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin on ollut joka puolella.

Vierailija
2/4 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juurikin vaihtelee hampaasta toiseen. Hampaat on kuvattukin, mutta ei ole reikiä. Olen ajatellut johtuvan bruksismista, varsinkin kun vihlontaa tulee silloin kun purentalihakset ovat kipeät. Silloin myös hampaat reagoivat itselläni kylmään ja kuumaan herkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullakin on ollut joka puolella.

Kiitos vastauksestasi! Onko sinulla kiskoa, ja jos on, niin oletko saanut siitä apua vihlontaan? Ap

Vierailija
4/4 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä aiheuttaa vaikka mitä. Inhottavinta on juuri oireiden epämääräisyys ja se, että muut eivät ymmärrä. On tylsää, kun on kokoajan jotain pientä kolotusta/vaivaa, joka syö jaksamista.