Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvun yhteismökki, miten päätätte sisustusasiat?

Vierailija
11.07.2021 |

Yksi haluaa tuoda kotoa käyttämättömäksi jäänyttä (ehjää, puhdasta toimivaa), toisen mielestä kaikki pitää olla uutta kaupasta vasta ostettua. Miten tällaiset asiat ratkotaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovimme asioista whatsap-ryhmässä siltä osin, kun ostetaan yhteisiin tiloihin asioita. Meillä on kullakin kolmella sisaruksella oma makkari, niihin saa tuoda kukin mitä itse haluaa, mutta yhteisiin tiloihin - keittiöön, olohuoneeseen, kuistille, kylppäriin ja terassille ostettavista laitetaan ehdotus kuvineen ja hintatietoineen wappiin ja kukin laittaa mobilepayllä sitten ostajalle osuutensa. Toimii hyvin.

Vierailija
22/24 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain minä ja siskoni sisustetaan. Äiti osaa jo olla hiljaa, veljen vaimo vaiennetaan. Vanhoja kamoja ei mökille saa tuoda (paitsi talonpoikaisantiikkia). Me 3 sisarusta omistetaan mökki, vanhemmilla hallinto-oikeus. Veli puolestaan saa päättää ulkotyöt (maalaukset, huoltotyöt) eikä me niihin puututa, maksetaan sen mukaan kuin pyydetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun mä en ole edes tullut ajatelleeksi koko asiaa. Mulla ja veljellä on yhteinen mökki, ostettiin siis tontti ja rakennettiin pieni mökki siihen. Veljen vaimo on hommannut sinne kaikki astiat ja tekstiilit, mä olen aina maksanut puolet laskusta. Minusta meillä on ihana ja viihtyisä mökki. Mutta siellä ei ole mitään silmiinpistävää tiettyä Marimekkoa tms. Hyvin neutraalia. Joku räsymatto oli ilmestynyt viime kesänä ja se oli minusta kiva. Mä oon joka vuosi vienyt amppelikukkia sinne ja en ole ketään laskuttanut niistä. Meillä menee sopuisasti nämä ja hyvin on mennyt jo 7 vuotta. Mä en taida olla ihan normaali nainen? Mulle on ihan sama minkälaiset lakanat tai astiat on, kunhan on puhtaat ja ehjät. 

Vierailija
24/24 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku WhatsApp ryhmä missä kysellään muulta porukalta ja heidän puolisoiltaan voiko tuoda mökille työpöydän, jonka voi taittaa pois kun ei tarvitse olisi minun painajainen. Ja joku tietysti arvostaa, kerää ja tuo mökille Myrna-sarjaa. Joku tuo vanhat peittonsa ja kusen kellastamat vanhat Ikean patjansa. Tai mummun kihlavanutäkit. Hauskoja matkamuistomukeja. Pahkakalusteita. Sekalaisia mattoja, varastoon likaisia vanhoja mattoja, jotka on tarkoitus pestä kun ehtii. Vanhoja jalkalamppuja, että näkee lukea.

Kaikki jättävät mökille kaikkien käyttöön suolaa, sokeria, teetä ja kahvia, jauhoja, perunajauhoja, mausteita - kaikki puolityhjiä, klähmittyjä purkkeja. Sekalaisia pyyhkeitä, lakanoita, pussilakanoita - ”ihan hyviä vielä mökkikäyttöön”. Mökkivaatteita naulakot ja komerot täyteen. Jos jotain heittää pois niin suututaan. Roinaa vanhoista suihkukaapeusta lähtien.

Jos yhteismökkiä ei saada sovittua porukan kanssa kuten vuokramökkiä niin minun puolesta antaa olla ja myyntiin.

Vanha ketju, mutta kommentoin näin talvella kun pitkällä saikulla on aikaa lueskella palstaa.

Tuossa työpöytäkohdassa myös vähän kohotin kulmakarvojani. Herra paratkoon, ei yhteismökille tuollaisia hankita, tai toki jos homma okei kaikille. Harvoin on. Sehän tarkoittaisi sen Ikean pöydän lisäksi että tämä yksi osakas viettäisi siellä erittäin paljon aikaa, kun jo työaikansakin on siellä. Onnea vaan muille kuolinpesän osakkaille, daa: jyrä on löytynyt! Mitäs jos muutkin osakkaat puolisoineen haluaisivat etätyöskennellä siellä, lopulta siellä olisi viisi Ikean sähköpöytää surisemassa, laskemassa ja nousemassa kuin männät auton moottoritilassa. Muistuttaa jo jotain muuta kuin idyllistä kesämökkiä. Sen jälkeen toki kusenkeltaiset patjat ovat jo kevyttä kauraa.

Ja nuo klähmäiset maustepurkit, huonosti tiskatut astiat etc. Tosiaan, pesemättömät matot rullalle johonkin vielä.

Kokemusta yhteismökistä, nyttemmin ollut jo hyvän aikaa oman mökin omistaja. Hermo lepää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi