Minkä verran yksiöissä on yleensä tilaa pesukoneelle?
Yksiöitä on monenlaisia, mutta paljonko mahtaa olla sellaisia yksiöitä, joihin ei mahdu noin 60cmx60cm edestä täytettävää pesukonetta?
Kommentit (13)
Uudemmissa taloissa on pyörätuolimääräykset ja niihin mahtuu helposti vaikka minkä kokoinen kone kylppäriin. Vanhemmissa sen sijaan voi tehdä tiukkaa, mutta esim. minulla on pyykinpesukone keittiössä.
No, jos sen yksiön asuinpinta-ala on alle 0,36m2, niin sitten ei mahdu.
Sehän riippuu kylpäärin koosta, mallista ja kylppärin oviaukon mitasta. Voi olla, että kylppäriin mahtuu, mutta 60 cm leveä kone ei mahdu oviaukosta.
Kyllä pääsääntöisesti mahtuu. Ja varsinkin uudemmissa asunnoissa on kylpyhuoneet muutenkin mitoitettu varsin kookkaiksi vammaisten vuoksi.
Asuin 50-luvun kerrostalossa. Ei mahtunut kuin 45 senttiä leveä päältä täytettävä kylpyhuoneeseen. Keittiöön ei olisi mahtunut sitäkään.
Mulla 32m2 yksiö jossa huomattavan kookas kylpyhuone johon mahtuu täysikokoinen pesukone ihan helposti.
Tuli vastaan sellainenkin alle neliömetrin kokoinen WC ilman suihkua ja lattiakaivoa.
Mutta kuulema oli taloyhtiön suihkutilat kätevästi käytettävissä
Otat päältätäytettävän pieneen kylppäriin. Sillä siisti.
Vanhoissa rakennuksissa ihan tavallista, ettei 60-senttinen mahdu. Minulla on 1930-luvun talossa 40 cm leveä 7 kg:n kone. Hyvin ajaa asiansa.
Just remontoin 1979 vuokrayksiön ja 43cm saatiin vapaata tilaa siirtämättä pyttyä.
Vanhoihin asuntoihin ei mahdu välttämättä ollenkaan. Uusissa kerrostaloissa on määräysten takia (liikuntaesteisten liikkumisen vuoksi) niin suuret kylpyhuoneet, että niihin kyllä mahtuu. Asun 10 vuotta vanhassa talossa ja tänne mahtuu ilman mitään ongelmia pesutornikin.
Mulla mahtui vaan päältä täytettävä ja on aika ahdasta. Ei ollut ns paikkaa pesukoneelle koska vanha talo. Piti laittaa vaan suihkua vastapäätä, onneksi kuintekin verho siinä.
No ainakin Helsingissä on paljon pieniä yksiöitä, joihin ei sovi.