Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena kiellettiin, peloteltiin ja valistettiin niin ankarasti, että minusta tuli arka hikikomori

Vierailija
10.07.2021 |

Teininä äitini paheksui kavereiden kanssa olemista, niiltä saisi huonoja vaikutteita. Kun halusin parhaalle kaverille yökylään, syytteli lesboksi. Ei olisi saanut yhtään mennä kavereille yöksi, ostarille, mäkkäriin yms. vaan piti olla äidin kanssa kotona ja siivota wc.

Sitten peloteltiin pojista, miten pojilla on vain pahat mielessä, ei saa mennä poikien kanssa mihinkään eikä jutella niiden kanssa. Ei saa ikinä edes harkita mitään seksijuttuja! Siitä tulee raskaaksi ja saa sukupuolitaudin ja elämä on pilalla. Raskaus oli se yksi mistä kaikista eniten peloteltiin ja oli syöpääkin kauheampi asia.

Opit meni perille, onkohan äiti nykyään tyytyväinen kun olen yksinäinen, työtön, sinkku, istun vain kotonani tietokoneella enkä käy missään, en puhu kenenkään kanssa. Nyt tietysti valittaa, miksi olen vain kotona, miksen hanki miestä ja lapsia koska nyt sitten kuuluisikin tehdä niin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliksen nyymit pois täältä, teitä ei kaivata tätäkään paikkaa pilaamaan

Vierailija
22/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi ilota siitä että olet hikky? Pelit, anime, HMS?

Kaikkeen kyllästyy kun ei tee muuta.

Jos olisit normo niin kyllästyisit päiviin sorvin ääressä ja iltoihin vinkuvien mukuloiden seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Teini-iässä minua ei päästetty tapaamaan muita samanikäisiä. Ei päästetty diskoihin eikä annettu seurustella. Äiti kai suunnitteli minusta jotakin palvelijaa ja omaishoitajaa itselleen — vanhaapiikaa, joka toimisi äidin henkilökohtaisena roskasankona samalla. Kaikki käytännön taidot (ruuan laitto, pyykin pesu jne) hän jätti opettamatta — olisi sitten syitä mistä naureskella ja pilkata, kun en osaisi mitään.

Vierailija
24/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi ettet nyt tule ulos sieltä hikikomerosta?

En esim. uskalla mennä baariin drinkille, koska on niin paljon peloteltu mitä siellä "yöelämässä" voi tapahtua ja uskon oikeasti edelleen, että siellä tapahtuu aina jotain kamalaa.

Mene terassille päiväaikaan? Otat siinä vaikka sidukan ja aistit tunnelmaa ja kattelet millaisia ihmisiä siinä on ympärillä.

Tuo vain lisää ulkopuolisuuden tunnetta, koska muilla ihmisillä on siellä seuraa ja itse on yksin. Työttömän budjetilla ei myöskään kauheasti niitä baarin hintoja maksella, eli jäänee yksittäiskerraksi.

Ottaa mukaan vaikka kirjan, läppärin, naapurin koiran tmv. Minusta on ihan parasta mennä yksin terassille johonkin nurkkapöytään ihan vaan katselemaan ihmisiä tai tekemään omaa juttua.

Vierailija
25/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti 78- vuotias isäni , ottaa vapisevin käsin postini postilaatikosta , ja soittaa rinkuttaa ovikelloa , isosti ja utelee mikä mistä tuo kirje?

Kun vielä jostakin tulee paperilaskuja ja mainoksia .

Olen monet kerrat sanonu otan postini itse.

Kun ei ota sitä kuulakseenkaan ,että sellaista oon sanonu ja kuulokoje pitäis olla korvas ei kun kirjahyllys vinkuu, ja telkkari täysiä huutaa

Iän myötä käsis on vapinaa.

Vierailija
26/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi ettet nyt tule ulos sieltä hikikomerosta?

En esim. uskalla mennä baariin drinkille, koska on niin paljon peloteltu mitä siellä "yöelämässä" voi tapahtua ja uskon oikeasti edelleen, että siellä tapahtuu aina jotain kamalaa.

Mene terassille päiväaikaan? Otat siinä vaikka sidukan ja aistit tunnelmaa ja kattelet millaisia ihmisiä siinä on ympärillä.

Tuo vain lisää ulkopuolisuuden tunnetta, koska muilla ihmisillä on siellä seuraa ja itse on yksin. Työttömän budjetilla ei myöskään kauheasti niitä baarin hintoja maksella, eli jäänee yksittäiskerraksi.

No se on totta että se on melko kallista lystiä. En itse viitsi harrastaa sitä vaikka varaa olisi poislukien "pakolliset" esim. työporukan keksen. Ihan turhaa rahanhukkaa jos minulta kysytään.

Mitä muuta haluaist tehdä mutta et "pysty"? Pidätkö rannalla ja uimassa käymisestä? Istuskelusta puistossa nauttien piknikistä ja luonnon äänistä tms?

Vierailija
27/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko istua terassilla, tähän aikaan vuodesta voi istua vaikka puiston penkillä tai uimarannan reunamilla ihan vain tunnustelemassa, millaista on olla ihmisten ympäröimänä. :)

Tai jos tahtoo pakoon hellettä, menee vaikka elokuviin? Niissä voi ihan hyvin käydä yksin. On aika kiva olla samassa salissa muiden kanssa, tavallaan yksin yhdessä. En muista montaakaan kertaa, että olisin ollut ainoa yksin oleva.

Vierailija
28/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko istua terassilla, tähän aikaan vuodesta voi istua vaikka puiston penkillä tai uimarannan reunamilla ihan vain tunnustelemassa, millaista on olla ihmisten ympäröimänä. :)

Tai jos tahtoo pakoon hellettä, menee vaikka elokuviin? Niissä voi ihan hyvin käydä yksin. On aika kiva olla samassa salissa muiden kanssa, tavallaan yksin yhdessä. En muista montaakaan kertaa, että olisin ollut ainoa yksin oleva.

Muistan että joskus nuoruudessa sitä jännitti ja piti jotenkin nolona yksin elokuvateatterissa käyntiäkin. Kuitenkin kun kerran sitä sitten kävi niin se onkin ihan normaalia. En mä elokuvissa käy muutenkaan seurustelemassa. Sittenmmin olen käynyt yksin myös katsomassa balettia ja tanssikilpailua enkä ole kokenut yksinäiseksi.

Vierailija
29/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan täysin samanlainen tilanne. Mut on peloteltu nimenomaan seksillä niin etten siltä oo ikinä nauttinu koska se on syntistä ja pahaa ja halventaa naisen arvoo ja tekee aina seksitauteja. Kiitos äiti ja isä.

Joo , ja raskaaksi tulo oli pahempi kuin syöpä tai neliraajahalvaus. 

Vierailija
30/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan että joskus nuoruudessa sitä jännitti ja piti jotenkin nolona yksin elokuvateatterissa käyntiäkin. Kuitenkin kun kerran sitä sitten kävi niin se onkin ihan normaalia. En mä elokuvissa käy muutenkaan seurustelemassa. Sittenmmin olen käynyt yksin myös katsomassa balettia ja tanssikilpailua enkä ole kokenut yksinäiseksi.

Sama täällä, oikeastaan tykkään käydä yksin tuollaisissa, niin voin paremmin keskittyä itse elämykseen. :D

Toki huolin kaverin mukaan, jos joku erityisesti haluaa tulla.

Vierailija
31/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostatko, mitä ihmiset ajattelevat yksinäisestä miehestä joka istuu uimarannan reunamilla? Uimarannoilla on vain lapsia ja nuoria sekä näiden lasten vanhempia jotka valvovat lapsiaan.

Vierailija
32/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostatko, mitä ihmiset ajattelevat yksinäisestä miehestä joka istuu uimarannan reunamilla? Uimarannoilla on vain lapsia ja nuoria sekä näiden lasten vanhempia jotka valvovat lapsiaan.

Tuota... Oletko kertaakaan käynyt uimarannalla näillä helteillä? Siellä on kyllä ihan kaikenlaisia ihmisiä erittäin suurina joukkoina.

Vierailija
33/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona suhtauduttiin seksualisuuteen erittäin paheksuttavasti. Se on likaista ja iljettävää. Ja syntiäkin tietysti.

Noh, olenkin nyt sitten aseksuaali. Minut aivopestiin liian hyvin.

Ja meille kun on koko ajan vakuutettu ettei seksuaaliseen suuntautumiseen voi vaikuttaa.

Vierailija
34/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut hikkyydestäsi! Onneksi et ole epäonnistunut normo.

Kiitos vaan, mutta kyllä tämä elämä aika tylsää on :(

samaa tääl. Isäni edelleenkin soittelee että olenko kotona kun olen lähtenyt vanhemmilta. Kokoajan 24/7 ollaan minusta huolissaan täysin ilman syytä. Tai no syy on että kun olen heidän lapsi ja rakastavat minua.

En ole koskaan saanut harrastaa mitään, en tehdä mitään, minua on kasvatettu siihen että massa on tyhmä ja kapitalistinen että älä luota eikä mee mihinkään mukaan.

mulle on myös hyvin perille mennyt kasvatus. Olen ylikunnollinen megasyrjäytynyt työtön nainen. Olen kuitenkin perfektionisti, kaiken pitää esim kodissa ja ulkonäössä olla täydellistä.

Vierailija
35/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en suosittele tätä kellekkään! Itselläni iskee niin massiivinen masennuskohtaus että on ollut lähellä etten ole tehnyt peruuttamatonta. Silloin yksinäisyys vain korostuu kun näkee kuinka muilla on ystäviä.

Vierailija
36/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle mitä ajattelevat.

Vierailija
37/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hikikomori?

Vierailija
38/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman sama. Itselle jäi lapsuuden ja teini-iän äidiltä saadut huorittelut ja seksipelotteluopetus niin syvälle että minusta tuli aseksuaali. En halua kenenkään tautista raskaudenaiheuttamiselintä sisälleni. En osaa edes ajatella miten useimmat ihmiset oikeasti nauttii seksistä ja harrastaa sitä vaikka tuntemattoman kanssa. Eikö niitä pelota että tulee tuntemattomalle raskaaksi?

Ikääkin on jo se 27, eli parhaassa lastentekoiässä sinänsä. Olen sinkku.

Vierailija
39/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hikikomori?

Ks. putous Sanna-Raipe

Vierailija
40/43 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: