Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys siirrettävistä ilmastointilaitteista

Huh hellettä
10.07.2021 |

Meillä on Trotec Pac 2600 S merkkinen siirrettävä ilmastointilaite, jossa poistoputki siis johdattaa lämpimän ilman ikkunasta ulos. Tänään on ymmärtääkseni poikkeuksellisen kostea ilma, koska olen joutunut tyhjentämään vesisäiliötä kuuden tunnin välein. Tämä on todella tiheä sykli verrattuna aiempaan menoon. Mietinkin, onko tuo laite rikkoutumassa vai onko tänään kertakaikkisen vaan niin suuri ilmankosteus? Miten teidän vastaavat laitteet, onko ollut samanlaista ongelmaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Electroluxin ilmastointilaite lauhduttaa kaiken veden itse, ilman säiliöitä.

Jos sen laittaa kosteudenpoistotilaan, niin sitten pitäisi johtaa putkella poistovedet muualle.

Vierailija
2/5 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma Electroluxin ilmastointilaite lauhduttaa kaiken veden itse, ilman säiliöitä.

Jos sen laittaa kosteudenpoistotilaan, niin sitten pitäisi johtaa putkella poistovedet muualle.

Täällä myös Electrolux.

Miten se kosteudenpoistotila poikkeaa jäähdytyksestä? Koska sama mekanismihan siinä toimii silloin. Ei se kosteus poistui, ellei ilma jäähdy...

Eli mitä se tekee eri tavalla kosteudenpoistotilassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksihelteiden '18 aikaan mun viilentävä ilmanjäähdytyspöhötin tuotti yli 30l vettä vuorokaudessa. Asuin yksiössä joka oli todella kuuma helmikuusta marraskuuhun.

Vierailija
4/5 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksihelteiden '18 aikaan mun viilentävä ilmanjäähdytyspöhötin tuotti yli 30l vettä vuorokaudessa. Asuin yksiössä joka oli todella kuuma helmikuusta marraskuuhun.

Ainiin merkki oli comfee

Vierailija
5/5 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rikkoutumassa vaan ihan normaalia toimintaa, jos se ei osaa itse haihduttaa vettä ulos kuumalla lauhdutinkennostolla.

Kosteus tiivistyy höyrystinkennon pintaan koska sen lämpötila on merkittävästi alhaisempi kuin läpi puhallettavan ilman kastepiste. Mitä kosteampaa niin sen enemmän vettä se tekee.