Helsinki - vinkkaa nähtävyys/aktiviteetti turistille! (Ei perusjuttuja!)
Tulen maanantaina pariksi päiväksi Helsinkiin turistiksi. Asun Espoossa 😀 Vinkkaa joku kohde, jossa kannattaisi käydä!
Kaikki perusjutut, kuten Suomenlinna, keskustan museot, Lintsi, Korkeasaari jne on tuttuja. Ateneumiin menen katsomaan Repinin näyttelyn (lippu hommattu), muuten ei mitään suunnitelmia. Saa maksaa. Majoitun keskustassa.
Kommentit (33)
Citycenter ku siellä on eksoottinen löyhkä(lush)! ;D
Relove-kirppis on kans hyvä!
Millä liikut? Pitäjänmäen aurinkokuntamalli, osa planeetoista tosin Espoon puolella.
Ovatko Kallio ja Vallila tuttuja? Entisiä työläiskaupunginosia. Käy katsomassa Kallion kirkkoa, kävele Helsinginkatua ja poikkea katsomaan Vallilan vanhoja asuinkortteleita.
Vierailija kirjoitti:
Millä liikut? Pitäjänmäen aurinkokuntamalli, osa planeetoista tosin Espoon puolella.
Julkisilla liikun. Googlaan tuon!
Pasilan aseman lähistöltä löytyy näyttävää katutaidetta, siitä saa hyvän taidekierroksen, jos Ateneumin jälkeen kaipaa vielä lisää taidetta. Suosittelen! Yllättyin positiivisesti teosten laadusta.
https://www.helsinkiurbanart.com/pasilan-katutaideteokset-kartalla/
Vierailija kirjoitti:
Ovatko Kallio ja Vallila tuttuja? Entisiä työläiskaupunginosia. Käy katsomassa Kallion kirkkoa, kävele Helsinginkatua ja poikkea katsomaan Vallilan vanhoja asuinkortteleita.
Kallio on tuttu, Vallila ei juurikaan. Kiitos!
Vaasankadun baarikierros, siitä metrolla Kamppiin ja fredaa pitkin punavuoren läpi viiskulmaan ja siitä sitten maun mukaan eiraan tai ullanlinnaan.
Toineen eksoottisempi rundi voisi olla itäkeskus, vuosaari, mellunmäki, kontula kierros. Tämä on tosin jo vähän enemmän extremeä.
Vallisaaressa on nyt se Helsinki Bienniaali, jos yhtään kiinnostaa. Pelkkä saarikin ihan kiva käydä katsomassa.
Älä nyt ihmeessä pilaa lomaasi! Täällä varoiteltu kerta toisen jälkeen Helsingin vaaroista, slummia koko kaupunki! Pysy turvassa, pysy pois Helsingistä!
Kuusamo bababa baa ba baa
bababa ba ba baa ba baa
baa ba baa ba bababa baa
Kuusamo
bababa baa baa ba baa
baa babaa ba baba ba baa
Helsinki, savuinen, sumuinen kaupunki
ihmiset ei tunne edes naapuriaan
kaikilla on kiire, harva täällä hymyilee
näkymättömät langat repivät ja nykivät sätkynukkeja
jotka poukkoilevat kuin saalis kalat sumpussa
kaikilla on kiire ei minnekkään
Kuusamo, nyt kutsuu mua Kuusamo
metsän näen jämäkän
ja vaaran sinertävän
sieltä vaan mä rauhani saan
Kuusamo...
Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta
en tahtoisi olla yksi heistä
tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua
täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon
metsän näen…
Vierailija kirjoitti:
Vallisaaressa on nyt se Helsinki Bienniaali, jos yhtään kiinnostaa. Pelkkä saarikin ihan kiva käydä katsomassa.
Tämä menee listalle, kiitos! Ostan lipun saman tien.
Jos on hieno ilma, saarihyppelylle. Jotkut lautat ajavat hop-on-hop-off tyyliin.
Jos helle pysyy stadissa, niin suosittelen Larun uimarantaa. Hyvä beach ja ihan lähellä keskustaa. Pääsee metrollakin. Idän suunnassa sitten Aurinkolahden pitkä hiekkaranta. Sinne myös pääsee metrolla.
En ole ap mutta nostan. Vallisaari ohjelmaan parin viikon päästä. Lisää vinkkejä?
Vogue-sauna.