Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko 40 vuotiaalla tulisi olla jo säästöjä eläkeikää ajatellen?

Vierailija
09.07.2021 |

Ajattelin nollata vielä kerran tilin uuteen asuntoon.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama. Se mikä ratkaisee, on se summa mikä sinulla on eläkkeelle siirtyessäsi.

Vierailija
2/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää elää tätä päivää eikä 25 vuoden päähän. Voi huomenna herätä kuolleena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuus pitäisi olla ainakin 250te ja eläkekertymää vähintään tonni kuussa.

Vierailija
4/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut tuossa vaiheessa kuin muutama tonni yllättävien menojen varalta. Nyt 15 vuotta myöhemmin on kuusinumeroinen summa (kaikki omasta palkasta säästettyjä sekä palkkarahalla tehtyjen sijoitusten tuottoja).

Vierailija
5/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse vielä yhtään varallisuutta. Ehdit kerätä omistusasuntoa varten aivan tarpeeksi vielä jäljellä olevan työuran aikana.

Vierailija
6/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ollut 40 vuotiaana jo vuosia eläkkeellä. Vähän myöhäistä miettiä.

Vierailija
7/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla säästöjä/omaisuutta 120000€ arvosta. Uskon että suurella osalla on reippaasti enemmän kuin itselläni.

Vierailija
8/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu mm.siitä, miten monta vuotta olet ehtinyt olla jo töissä. Oletko hankkinutpitemmän koulutuksen, jolloin olet ehtinyt olla töissä noin 15 vuotta. Oletko vakituisessa työssä vai pätkätöissä? Millainen palkka sinulla on?  Oletko perustanut perheen ja hankkinut jälkikasvua? Onko oma vai vuokra-asunto? Nämä ja monet muutnäiden lisäksi vaikuttavat siihen, oletko saanut rahaa säästöön. Eikä vähiten vaikuta se,millainen rahankäyttäjä ylipäänsä olet.

Vierailija
9/9 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen ja parikymppinen poikani keskustelivat rahasta ja ammateista. Vanhempi arvioi varallisuutensa 400 kiloeuroon, joka pitänee paikkansa ja aikoi eläköityä viisvitosena. Nuorempi sanoi jälkeenpäin, että nyt on sitten pakko kerätä milli ennen kuin neljäkymmentä täynnä, helpointa olisi kuulemma alkaa muusikoksi :),mutta jos nyt ensin valmistuisi ammattiin. Itselläni oli nelikymppisenä velkaa ja vauva ja tämän kuun lopussa velat on maksettu ja vauvakin on aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän