Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla niin että talvella käy eriväriset meikit kuin kesällä? Ja en nyt puhu meikkivoiteesta!

Vierailija
09.07.2021 |

Eli talvella käy kylmän sävyiset meikit poskipuna ja huulipuna yms mutta kesällä käy paremmin korallinen tai lämmin punainen huulipuna ja persikkainen poskipuna.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki! Talvella olen kalpeampi ja siksi käytän eri meikkejä. Kesällä kun on ruskettunut iho ei oikeastaan edes tarvitse meikkiä, käytän vain ripsaria ja huulikiiltoa, väritöntä. Talvella käytän aina huulipunaa.

Vierailija
2/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo on eri väristä kesällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oon huomannut, kumpi on aito?

Ap

Vierailija
4/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sopii eri värit kesällä, kun iho on ruskettunut ja hiukset raidoittuneet.

Vierailija
5/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ilman muuta.

Talvella on pimeämpää ja hämärämpää.

Kesällä on paljon valoa ja kirkkautta.

Tottahan meikkikin tehdään sen mukaan. 

Vierailija
6/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki! Talvella olen kalpeampi ja siksi käytän eri meikkejä. Kesällä kun on ruskettunut iho ei oikeastaan edes tarvitse meikkiä, käytän vain ripsaria ja huulikiiltoa, väritöntä. Talvella käytän aina huulipunaa.

Tämäkin on totta. Itselläni pisamia ja vasta nyt tajunnut tän "ihmeellisyyden" että talvella menee viileämmät värit ja kesällä lämpimämmät. Talvella pisamat häviää meikkivoiteen alle mutta kesällä niitä ei saa peittoon. Joten miksi siis yrittääkään. Jotenkin nyt tykästynyt yhdistelmään ripsari, pisamat ja kirkas huulipuna.

Ap

Vierailija
7/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liian meikattu kesällä näyttää jopa tunkkaiselta.

Vierailija
8/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oon huomannut, kumpi on aito?

Ap

Molemmat.

Vierailija
9/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikös tuon pitäisi olla päinvastoin?

Lämminsävyisellä meikillä talveen tehdään lämpöä.

Kun taas raikkaat ja hieman kylmemmät sävyt sopivat enemmän kesään.

Jolloin jo aurinko hehkuu täysillä ja luontokin antaa väriä.

En meikkaile juurikaan, vaan aattelen asiaa pelkästään sisustuksen näkökulmasta.

Vierailija
10/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt värianalyysia? Ehkä olet Bright spring, lämmin, mutta kylmän "reunalla". Pisamat ja kirkkaasta huulipunasta tykkääminen viittaisi kevääseen. Kuvia näkemättä toki mahdoton sanoa.

Vierailija
11/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, eikös tuon pitäisi olla päinvastoin?

Lämminsävyisellä meikillä talveen tehdään lämpöä.

Kun taas raikkaat ja hieman kylmemmät sävyt sopivat enemmän kesään.

Jolloin jo aurinko hehkuu täysillä ja luontokin antaa väriä.

En meikkaile juurikaan, vaan aattelen asiaa pelkästään sisustuksen näkökulmasta.

En mä tiedä? Osaako joku viisas sanoa kummin päin kandee toimia? Lämpimät meikit kesällä vai talvella?

Ap

Vierailija
12/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tehnyt värianalyysia? Ehkä olet Bright spring, lämmin, mutta kylmän "reunalla". Pisamat ja kirkkaasta huulipunasta tykkääminen viittaisi kevääseen. Kuvia näkemättä toki mahdoton sanoa.

Oon tehnyt. Oon ollut kesä tai kevät. Ota näistä nyt selvää sitten. En oikein luota noihin analyyseihin enää.

Ap

Vierailija
13/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Minulla talvella iho on niin vaalea että kontrastia (iho, huulet, silmät) tulee näkyviin ilmankin meikkiä. Kesällä kun naama ruskettuu vähän, koko kasvot on sellaista samaa mössöä ilman meikkiä, hyvin kannattaa laittaa kunnon kirkas huulipuna ja ripsiväriä niin näyttääkin jollekin.

Vierailija
14/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sopii eri värit kesällä, kun iho on ruskettunut ja hiukset raidoittuneet.

Ja tämän lisäksi silmien sävy saattaa olla eri. Mulla on talvella aika kylmän harmaat silmät, mutta ruskettunut iho ja vaalentunut tukka saavat ne näyttämään huomattavasti sinisemmiltä. Tämä täytyy ottaa huomioon värivalinnoissa.

Vierailija
15/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt. Oon ollut kesä tai kevät. Ota näistä nyt selvää sitten. En oikein luota noihin analyyseihin enää.

Ap

Mulla on samoin kuin sulla, eli talvella näytän aika viileältä, mutta kesällä saan jopa pisamia eli en voi olla kylmä. myös meikkien sopivat värit vaihtuu vuodenajan mukaan. Värianalyysi voi olla aika vaikea neutraalille iholle.

Minulla jopa meikkivoiteen sävy on eri talvella ja kesällä. Talvella käytän hieman pinkkiin taittavaa kylmää, kesällä aavistuksen kellertävää meikkivoidetta. Huulipunan väreistä käy tosi monet, mutta tosi viileä pinkki, nudet värit ja taitetut kuten murrettu oranssi on huonoja.

Vierailija
16/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Minulla talvella iho on niin vaalea että kontrastia (iho, huulet, silmät) tulee näkyviin ilmankin meikkiä. Kesällä kun naama ruskettuu vähän, koko kasvot on sellaista samaa mössöä ilman meikkiä, hyvin kannattaa laittaa kunnon kirkas huulipuna ja ripsiväriä niin näyttääkin jollekin.

No ripsari ja huulipuna nyt ei olekaan vielä liian meikattu vaan tarkoitin meikkivoidetta, puuteria, luomiväriä, ripsari, kajalia, countouria ja sitä koko settiä.

Vierailija
17/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla myös soft summer. Iso osa suomalaisista on kesiä, eli kylmät ja vaaleat värit sopivat. Itse olen soft summer ja kesällä shaded soft summer. Kesällä kultakorutkin sopivat. True summerille ei oikein silloinkaan, eli hopealla ja valkokullalla mennään. 

Vierailija
18/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa testata on vertailla ranteitaan auringon valossa ystävien ranteisiin. Oman lapseni iho on pinkki aivan selvästi ja suonet kirkasta vaaleansinistä Hänen rinnallaan oma soft summer ihoni on kellertävämpi ja suonet sinisenturkoosit, vaikka en olekaan syksy (joilla suonet ilmeisesti selkeämmin vihertävät). 

Vierailija
19/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapseni on siis erittäin selkeä true summer (edellinen).

Vierailija
20/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on samoin kuin sulla, eli talvella näytän aika viileältä, mutta kesällä saan jopa pisamia eli en voi olla kylmä. myös meikkien sopivat värit vaihtuu vuodenajan mukaan. Värianalyysi voi olla aika vaikea neutraalille iholle.

Minulla jopa meikkivoiteen sävy on eri talvella ja kesällä. Talvella käytän hieman pinkkiin taittavaa kylmää, kesällä aavistuksen kellertävää meikkivoidetta. Huulipunan väreistä käy tosi monet, mutta tosi viileä pinkki, nudet värit ja taitetut kuten murrettu oranssi on huonoja.

Joo mulle on noi ihan samat huulipuna värit mitä luettelit niin huonoja. Eli sellainen siniseen menevä pinkki, murrettu oranssi tai ruskea, oikeastaan kaikki nuden sävyt on myös huonoja.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi